رپورتاژ

چک لیست سئو و خرید بک لینک

بررسی اجمالی چک لیست سئو

اولین کاری که اکثر مردم وقتی برای اولین بار چک لیست ما را می بینند، انجام می دهند، عصبانی شدن است.

این کار را نکن!

ممکن است طولانی، فنی و طاقت فرسا به نظر برسد، اما به شما قول می دهم که آنقدرها هم بد نیست. شما باید در مورد همه چیز در این چک لیست سئو فکر کنید که به طور تدریجی سودمند است. سعی کنید تا جایی که می توانید از آنها استفاده کنید، اما اگر تعدادی از آنها را از دست دادید زیاد نگران نباشید. ما کسی را نمی شناسیم که بتواند تک تک کارهای این لیست را انجام دهد، و این اشکالی ندارد.

فصل 1: مبانی SEO

ابتدا، بیایید به ابزارها و افزونه های سئو اجباری که برای افزایش ترافیک ارگانیک صفحه وب خود نیاز دارید، بپردازیم.

Google Tag Manager را راه اندازی کنید

اگرچه این یک ابزار سئو نیست، اما گوگل تگ منیجر (GTM) زندگی شما را به عنوان یک بازاریاب دیجیتال آسان تر می کند.

با GTM، می‌توانید به راحتی کد را در سایت خود مستقر کنید – که برای راه‌اندازی سایر ابزارهای این چک لیست نیاز دارید – بدون اینکه نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی یا تماس با یک توسعه‌دهنده باشید.

واقعا ساده است:

  1. نوع کدی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید (شامل برخی از گزینه های از پیش ساخته شده مانند Google Analytics)
  2. جزئیات کد را اضافه کنید (به عنوان مثال برای Google Analytics، فقط شناسه ردیابی خود را اضافه کنید)
  3. محل اجرای کد را انتخاب کنید.

در اینجا چند منبع برای کمک به تنظیم Google Tag Manager آورده شده است :

  • گوگل تگ منیجر
  • نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس
  • نحوه نصب گوگل تگ منیجر در Shopify
  • نحوه نصب گوگل تگ منیجر در Squarespace

کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

Search Console ابزاری رایگان است که توسط گوگل برای صاحبان وب سایت و سئوکاران ارائه می شود.

شما اطلاعات مفیدی در مورد رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک و ابزارهای مفید خود دریافت خواهید کرد:

  • کشف کنید که کدام کلمات کلیدی و صفحات وب بیشترین کلیک را به شما می دهند
  • عوامل رتبه بندی را بررسی کنید و ایده های کلمه کلیدی را دریافت کنید
  • یک نقشه سایت ارسال کنید یا درخواست جستجوی مجدد کنید

به علاوه، کنسول جستجو نحوه دریافت ارتباطات از Google در مورد:

  • خطاهای وب سایت (موبایل دوستی، نمایه سازی و غیره)
  • جریمه های دستی

کنسول جستجو برای هر کسی که سئو را برای گوگل انجام می دهد (عموماً همه) ضروری است.

در اینجا منابعی وجود دارد که به شما در راه اندازی کنسول جستجوی Google کمک می کند :

  • کنسول جستجوی گوگل
  • از تجزیه و تحلیل جستجو در Google Sheets برای اطلاعات بهتر SEO استفاده کنید

Google Analytics را راه اندازی کنید

گوگل آنالیتیکس این است که چگونه تلاش های سئوی خود را به نتیجه نهایی خود پیوند می دهید.

برای سئو، شما قادر خواهید بود مواردی مانند:

  • چه میزان ترافیک از موتورهای جستجو دریافت می کنید
  • کدام صفحات بیشترین ترافیک ارگانیک را دریافت می کنند
  • نرخ پرش ترافیک ارگانیک چقدر است
  • چقدر از ترافیک ارگانیک درآمد کسب می کنید

به علاوه، می‌توانید کنسول جستجوی گوگل را به Google Analytics متصل کنید و تجزیه و تحلیلی را انجام دهید که هر دو منبع داده را با هم ترکیب می‌کند.

در اینجا چند منبع برای کمک به راه اندازی Google Analytics وجود دارد :

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • چگونه Google Analytics را به سایت وردپرس خود اضافه کنید
  • چگونه Google Analytics را به سایت Shopify خود اضافه کنید
  • چگونه Google Analytics را به سایت Squarespace خود اضافه کنید
  • پیکربندی داده های کنسول جستجو در Google Analytics

از وردپرس استفاده می کنید؟ Yoast SEO را نصب کنید

Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که ایجاد محتوای مناسب سئو را برای شما بسیار آسان می کند.

بیشتر اوقات، از Yoast برای به روز رسانی عناوین، توضیحات متا و اسلاگ صفحات خود استفاده می کنید.

اما Yoast همچنین از مواردی مانند تگ های متعارف، تگ های noindex و نقشه های سایت برای شما مراقبت می کند.

ProTip : Yoast شامل یک تجزیه و تحلیل محتوای ساده با توصیه های بهبود است. بسیاری از مبتدیان بیش از حد در این مورد استرس دارند – توصیه می کنم اصلاً به آن توجه نکنید.

در اینجا چند منبع برای کمک به راه اندازی Yoast SEO وجود دارد :

  • Yoast SEO
  • نحوه نصب و راه اندازی افزونه سئو وردپرس توسط Yoast
  • چک لیست سئو وردپرس: نکات سئو برای ارتقای سایت شما به سطح بعدی

فصل 2: ​​چک لیست تحقیق کلیدواژه

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف فرصت های کلمات کلیدی است که می تواند ترافیک و فروش گسترده ای را برای کسب و کار شما ایجاد کند. حتی قبل از اینکه شروع به کار روی بهینه سازی سایت خود کنید، باید این را درست انجام دهید.

هدف جستجوگر را درک کنید

این برای به دست آوردن بازگشت سرمایه (ROI) مثبت برای کسب و کارتان از سئو ضروری است.

اگر می‌خواهید به سؤالات مردم پاسخ دهید، باید با درک آنچه مردم در جستجوی آن هستند شروع کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت برای یک باشگاه بوکس راه اندازی می کنید و کلمه کلیدی “جعبه یادگیری” را پیدا می کنید که 8100 بار در ماه جستجو می شود.

به نظر می رسد فرصتی عالی برای جذب افرادی که می خواهند بوکس را یاد بگیرند، درست است؟

اشتباه.

اگر هدف پشت “جعبه یادگیری” را درک نمی کردید، هر زمان و منابعی را برای رتبه بندی وب سایت باشگاه بوکس خود برای آن کلمه کلیدی تلف می کردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هدف جستجوگر در پس یک کلمه کلیدی، کافی است آن را در گوگل جستجو کنید و نتایجی را که نشان داده می شود، بررسی کنید.

در اینجا منبعی برای کمک به درک قصد جستجوگر وجود دارد :

  • 4 نوع قصد جستجوگر

درک کنید که چگونه کلمات کلیدی در قیف فروش شما قرار می گیرند

همه کلمات کلیدی ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند.

برخی از کلمات کلیدی ترافیک بیشتری را جذب می کنند، اما برخی دیگر احتمال بیشتری برای تبدیل کاربران خواهند داشت. از کلمات کلیدی عاقلانه استفاده کنید، در حالی که به دنبال تعادل سالم هستید.

در اینجا نحوه ترسیم برخی از کلمات کلیدی در مقابل قیف فروش یک وب سایت برای مهمانی های مجردی آورده شده است.

اگر این کار را انجام ندادید، ممکن است وسوسه شوید که برخی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی کمتر را رد کنید، اگر متوجه نباشید که احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنند.

در اینجا چند منبع برای کمک به درک کلمات کلیدی و قیف فروش آورده شده است :

  • راهنمای استراتژی سئوی ClickMinded
  • راهنمای استراتژی قیف فروش ClickMinded

حجم جستجو را درک کنید

این موضوعی است که بحث های زیادی بین سئوکاران و ابزارهای نرم افزار سئو وجود دارد.

برای تهیه استراتژی کلمات کلیدی خود، اغلب از حجم جستجو به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای اولویت بندی ایده های محتوای جدید و بهینه سازی سایت خود استفاده می کنید.

آنچه در اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پیدا می کنید، تخمینی از حجم جستجوی ماهانه را نشان می دهد – یعنی چند بار یک کلمه کلیدی خاص برای هر ماه جستجو می شود.

مشکل این است که حجم جستجو بسته به ابزاری که استفاده می کنید متفاوت است:

ترفند این است که به هیچ وجه وقت صرف نکنید تا بفهمید کدام رقم صحیح است (ابزارهای مختلف منابع داده متفاوتی خواهند داشت).

در عوض، حجم جستجو را به عنوان  معیارهای نسبی  به جای مطلق در نظر بگیرید.

از داده‌های بالا، می‌توانید نتیجه بگیرید که «گل» ۴ تا ۷ برابر محبوب‌تر از «تحویل گل» است.

فقط یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی را که دوست دارید انتخاب کنید و اعداد حجم جستجو را به معنای واقعی کلمه در نظر نگیرید.

درک مشکل کلمه کلیدی

اگر کلمه کلیدی را پیدا کردید که به تجارت شما مرتبط است، قدم بعدی این است که بفهمید آیا می توانید برای ترافیک آن رقابت کنید یا خیر.

رتبه بندی همه کلمات کلیدی به آسانی (یا دشوار) نخواهد بود.

اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی (به جز برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل) معیاری را برای تعیین میزان دشواری رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی مشخص دارند.

هر ابزار روش خاص خود را برای محاسبه این دارد – بنابراین هنگام مقایسه دشواری بین کلمات کلیدی به یک ابزار پایبند باشید.

سختی بالاتر به این معنی است که برای رتبه‌بندی آن کلمه کلیدی باید سخت‌تر کار کنید – این به معنای نوشتن محتوای بهتر نسبت به رقبا، ایجاد لینک‌های بیشتر، رفع مشکلات فنی و هر چیز دیگری است که در این چک لیست وجود دارد.

کلمات کلیدی Head Terms در مقابل Long Tail را درک کنید

به زودی متوجه خواهید شد که سئوکاران در مورد کلمات کلیدی سر در مقابل کلمات کلیدی طولانی صحبت می کنند.

اصطلاحات سر کلمات کلیدی هستند که:

  • حجم جستجوی بالایی داشته باشید
  • به طور کلی بسیار رقابتی هستند (معروف به نمره دشواری بالا)
  • بسیار گسترده هستند – به بالای قیف نزدیکتر هستند

کلمات کلیدی دم دراز مخالف اصطلاحات سر هستند، آنها:

  • حجم جستجوی پایینی نسبت به عبارات سرفصل داشته باشید
  • رتبه بندی برای آنها نسبتا آسان تر است (معروف به نمره دشواری پایین)
  • بسیار خاص هستند – به انتهای قیف نزدیکتر هستند

تشخیص اینکه کسی که کلمه کلیدی “کوله پشتی” را جستجو می کند به سختی می خواهد – ممکن است هر چیزی از تصویر کوله پشتی گرفته تا خوابگاه کوله پشتی ها باشد.

  • اگر در رتبه‌بندی «کوله‌پشتی» قرار بگیرید، ترافیک زیادی را به سایت خود جذب خواهید کرد، اما این بازدیدکنندگان هدف‌های متنوعی خواهند داشت، که ممکن است بسیاری از آنها با آنچه کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد مطابقت نداشته باشند.

از سوی دیگر، کسی که به دنبال «بهترین کوله پشتی 2018» می‌گردد، قطعاً در ذهنیت خرید است.

  • اگر در رتبه بندی «بهترین کوله پشتی 2018» قرار بگیرید، ترافیک بسیار کمتری را جذب خواهید کرد، اما احتمال اینکه این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند بسیار بیشتر است.

ProTip : یک صفحه می تواند برای صدها کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی کند، بنابراین یک صفحه در سایت شما می تواند هم برای کلمات اصلی و هم برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بندی شود.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

سال‌ها، سئوکاران برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی به برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل متکی بودند – این ابزاری بود که سال‌ها توصیه می‌کردم.

به دلایل متعدد، من اکنون استفاده از ابزارهای شخص ثالث را توصیه می کنم (و  کارشناسان موافق هستند ).

مورد علاقه من  KWFinder  (پیوند وابسته) به دلیل رابط کاربری دوستانه آن است (اگرچه من  ahrefs را نیز توصیه می کنم ).

هر دوی این ابزارها ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی ارزشمند را کشف کنید:

  • حجم جستجو، فصلی بودن، تاریخی، دشواری کلمات کلیدی، رقبای کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی مرتبط، پیشنهادات تکمیل خودکار/جستجو (وقتی شروع به تایپ چیزی در گوگل می کنید چه اتفاقی می افتد)، سوالات
  • دریابید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند

در اینجا چند منبع وجود دارد که به شما کمک می کند تا مانند یک حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید :

  • KWFinder (پیوند وابسته)
  • ahrefs
  • KeywordTool.io
  • Masterclass استراتژی کلمات کلیدی ClickMinded

فصل 3: چک لیست سئو روی صفحه

موتورهای جستجو نمی توانند محتوا را به راحتی انسان درک کنند… هنوز. بهینه سازی روی صفحه هر کاری است که شما انجام می دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید بفهمند که محتوای شما پاسخ مناسبی به سوالات جستجوی افراد است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

کلمه کلیدی هدف خود را در URL وارد کنید

اولین چیزی که گوگل در وب سایت شما می بیند URL است. موتورهای جستجو URL شما را حتی قبل از محتوای صفحه شما می خزند. با قرار دادن کلمات کلیدی در URL خود، به گوگل در مورد نوع اطلاعاتی که صفحه شما به جستجوگران می دهد، سیگنال می دهید.

این اولین چیزی است که گوگل می بیند – حتی قبل از محتوای صفحه شما.

هنگامی که کلمه کلیدی خود را در URL وارد می کنید، سیگنالی از صفحه شما به گوگل ارسال می کنید.

اگر در حال ایجاد صفحه ای در مورد کفش های دویدن قرمز هستید، یک مثال خوب می تواند استفاده از:  www.yourwebsite.com/red-running-shoes .

یک مثال بد چیزی مانند  www.yourwebsite.com/post/2981-1 است که به ما (یا موتورهای جستجو) هیچ سرنخی از موضوع صفحه نمی دهد.

اخطار : تغییر یک URL که قبلاً دارای اعتبار است، پیامدهای بسیار جدی دارد. اگر صفحه شما قبلا لینک دارد این کار را نکنید!

URL های خود را کوتاه نگه دارید

این می تواند وسوسه انگیز باشد که URL های خود را با کلمات کلیدی بیشتری پر کنید – از این کار اجتناب کنید!

تحقیقات  نشان داده است که URL های کوتاه تر نسبت به URL های طولانی رتبه بالاتری دارند.

  • مثال خوب:  www.yourwebsite.com/red-running-shoes
  • مثال بد:  www.yourwebsite.com/کفش-کفش -کفش-ارزان-قرمز-تخفیف-نایک

در اینجا یک مقاله مفید در مورد نحوه بهینه سازی URL های خود آورده شده است:

  • 15 بهترین روش SEO برای ساختار URL

کلمه کلیدی خود را به برچسب عنوان خود اضافه کنید

تگ‌های عنوان هنوز یکی از قدرتمندترین عناصر سئو داخلی هستند.

تگ عنوان چیزی است که افراد هنگام جستجو در گوگل می بینند.

به همین دلیل باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان قرار دهید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید به راحتی عنوان صفحه خود را با افزونه Yoast SEO ویرایش کنید.

به طور کلی سعی کنید کلمه کلیدی خود را نزدیک به ابتدای جمله قرار دهید و کل عنوان را زیر 52 کاراکتر نگه دارید.

در اینجا چند منبع وجود دارد که به شما کمک می کند تگ های عنوان خود را بهینه کنید :

  • ابزار پیش نمایش برچسب عنوان
  • چگونه تگ عنوان HTML وب سایت خود را برای ترافیک بیشتر بهینه کنید

عنوان خود را برای CTR ارگانیک بهینه کنید

اگر افراد بیشتری در مقایسه با سایر وب‌سایت‌ها در SERP روی صفحه شما کلیک کنند، به الگوریتم Google نشان می‌دهد که صفحه شما ممکن است پاسخ بهتری به سؤالات افراد نسبت به سایر سایت‌ها باشد.

به این  نرخ کلیک ارگانیک  (CTR) گفته می شود: درصد افرادی که روی صفحه شما کلیک می کنند تقسیم بر هر کسی که آن را می بیند.

به همین دلیل است که فقط وارد کردن کلمه کلیدی در آن کافی نیست.

برچسب عنوان شما باید چشم نواز باشد و جستجوگران را ترغیب کند تا روی آن کلیک کنند.

یک ایده خوب هنگام ساخت عنوان خود این است که به آنچه رقبای خود انجام می دهند نگاه کنید…

… و چیز بهتری بیاورید. برخی از بهترین شیوه ها عبارتند از:

  • از صدای فعال استفاده کنید
  • دوم شخص بنویسید
  • از کلمات قدرتمند استفاده کنید 
  • از اعداد، پرانتز یا پرانتز استفاده کنید
  • شامل تاریخ (ماه یا سال)

از کنسول جستجوی گوگل برای پیدا کردن و ردیابی CTR صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

در اینجا منابعی وجود دارد که به شما کمک می کند CTR تگ های عنوان خود را افزایش دهید :

  • CoSchedule’s Headline Analyzer
  • چگونه تگ عنوان HTML وب سایت خود را برای ترافیک بیشتر بهینه کنید
  • بیش از 401 کلمه قدرتمند مضحک و مفید برای افزایش تبدیل

کلمه کلیدی خود را به توضیحات متا خود اضافه کنید و آن را جذاب کنید

محتوای توضیحات متا دیگر توسط موتورهای جستجو به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده نمی شود.

با این حال، نوشتن یک متا توضیحات قانع کننده و گنجاندن کلمه کلیدی خود در آن می تواند به CTR شما کمک کند.

به علاوه، گوگل کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر را در صورتی که در توضیحات متا گنجانده شده باشد، برجسته می کند.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما در بهینه سازی توضیحات متا وجود دارد :

  • برچسب توضیحات متا: بهینه سازی CTR برای کلیک های بیشتر و ترافیک بیشتر
  • این یک مقاله مفید در مورد توضیحات متا است

کلمه کلیدی خود را به تگ H1 خود اضافه کنید و مطمئن شوید که فقط از یکی استفاده می کنید

اگرچه ارزش تگ های H2، H3،…، H6 برای سئو قابل بحث است، اما به طور کلی ایده خوبی است که کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ H1 خود قرار دهید.

مطمئن شوید که فقط یک H1 در کل صفحه وجود دارد و قبل از هر تگ عنوان دیگر ظاهر می شود.

کلمه کلیدی خود را در بدنه صفحه قرار دهید

از کلمه کلیدی خود حداقل 3 بار در بدنه صفحه خود استفاده کنید و سعی کنید یک بار آن را نزدیک به بالای صفحه انجام دهید.

می‌توانید ببینید که چگونه این کار را برای  آموزش بهینه‌سازی روی صفحه خود انجام دادیم، که در حال بهینه‌سازی آن برای عبارت «سئوی درون صفحه» هستیم.

به علاوه، مطمئن شوید که حداقل 100 کلمه در هر URL وجود دارد (حداقل – هر چه بیشتر، بهتر).

شما هنوز هم می توانید با کلمات کمتر رتبه بندی کنید، و هرگز نمی خواهید متن غیر ضروری را در سایت خود قرار دهید، اما توصیه می کنم صفحه جدیدی ایجاد نکنید مگر اینکه تقریباً 100 کلمه محتوا داشته باشید (500+ ایده آل است).

در کپی خود از مترادف استفاده کنید

موتورهای جستجو در درک زبان انسان بهتر می شوند.

این بدان معنی است که می توانید از زبان طبیعی تری استفاده کنید و همچنان با کلمات کلیدی هدفی که می خواهید رتبه بندی کنید مرتبط بمانید.

نحوه استفاده از مترادف ها را در  آموزش ردیابی UTM بررسی کنید .

مترادف ها عالی هستند و استفاده از زبان طبیعی که تحت تأثیر تحقیقات کلمات کلیدی است (به جای کلمات کلیدی خالص) بسیار تشویق می شود.

اگر می خواهید در مورد مترادف ها در سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله زیر را بررسی کنید :

  • مترادف ها برای سئو به چه معنا هستند

از کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) در کپی خود استفاده کنید

نمایه سازی معنایی پنهان یا LSI روشی است که برای تعیین زمینه استفاده می شود.

به عنوان مثال، برخی از کلمات کلیدی LSI برای عبارت “شهر نیویورک” ممکن است عبارتند از:

  • ساختمان امپایر استیت
  • وال استریت
  • مجسمه آزادی
  • نیوجرسی

شامل کلمات کلیدی که از نظر موضوعی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند محتوای صفحه شما در مورد چیست.

LSI Graph یک ابزار رایگان عالی برای یافتن این کلمات کلیدی است.

فقط کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و لیستی از کلمات کلیدی LSI را دریافت کنید.

هر زمان که منطقی است این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید.

در اینجا چند منبع برای کلمات کلیدی LSI آورده شده است :

  • LSIGgraph
  • نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) و Google RankBrain: راهنمای کامل

خوانایی محتوای خود را بهینه کنید

پرش صفحه (یعنی افرادی که از صفحه نتایج موتورهای جستجو وارد صفحه شما می شوند و سایت شما را بدون درگیر شدن ترک می کنند) می تواند سیگنال منفی را به موتور جستجو ارسال کند.

از سوی دیگر، اگر بتوانید بازدیدکنندگان را درگیر نگه دارید (مطالب شما را می خوانند و روی صفحات بیشتری از سایت خود کلیک می کنند)، سیگنالی به گوگل ارسال می کنید که محتوای شما مرتبط است.

برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی خوانایی سایت شما عبارتند از:

  • نوشتن جملات کوتاه به جای پاراگراف های طولانی
  • محتوای خود را با سرفصل ها و زیرعنوان ها سازماندهی کنید
  • از جمله رسانه های غنی مانند تصاویر، گیف، صدا و ویدئو
  • پیوند به منابع مفید اضافی

به عنوان مثال، ما این دستورالعمل ها را برای راهنمای استراتژی بازاریابی ایمیلی خود دنبال کردیم:

و بازخورد خوبی از خوانندگان ما دریافت کرد:

در اینجا چند منبع برای کمک به نوشتن محتوای بهتر آورده شده است:

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد محتوای عالی و تعاملی که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند،  دوره آموزشی بازاریابی محتوای ما را بررسی کنید .
  • ویرایشگر همینگوی
  • گرامر

تصاویر خود را بهینه کنید

موتورهای جستجو تصاویر را با خواندن تگ ALT و مشاهده نام فایل‌ها، از جمله عوامل دیگر، می‌بینند.

سعی کنید هنگام نامگذاری تصاویر خود توصیفی باشید (اما زیاده روی نکنید!)

در اینجا یک راهنمای مفید در مورد بهینه سازی تصویر آمده است:

  • متن جایگزین تصویر: چگونه سئوی تصویر را برای ترافیک بیشتر انجام دهیم

ساخت لینک های داخلی

وقتی صفحه A در سایت شما از یک سایت دیگر (معروف به یک لینک خارجی یا بک لینک) لینک می شود، اعتبار آن افزایش می یابد.

اگر پیوندی از صفحه A به صفحه دیگری در سایت خود اضافه کنید، صفحه B (معروف به یک پیوند داخلی)، برخی از اختیارات صفحه A به صفحه B منتقل می شود.

به همین دلیل بهتر است هر زمان که منطقی بود به سایر صفحات سایت خود لینک اضافه کنید.

به عنوان مثال، توجه کنید که چگونه به صفحه خود در مورد افزودن  پیکسل فیس بوک به سایت وردپرس  در  راهنمای استراتژی تبلیغات دیجیتال خود پیوند می دهیم .

نکته : متن لنگر یا متنی که برای پیوند استفاده می کنید نیز مهم است، بنابراین سعی کنید کلمه کلیدی خود را در آن قرار دهید و از عبارات عمومی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «این پست» اجتناب کنید.

از استفاده از کلمات کلیدی در ناوبری جهانی اجتناب کنید، زیرا ممکن است بهینه سازی بیش از حد به نظر برسد. در عوض به پیوندهای درون محتوا بچسبید.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما در پیوند داخلی آورده شده است :

  • بهترین روش ها برای پیوند داخلی
  • Anchor Text و SEO: چگونه متن Anchor Link را برای ترافیک بیشتر بهینه کنیم

پیوند به سایت های معتبر

این یک تاکتیک بحث برانگیز است، اما یکی از مورد علاقه من است.

دریافته‌ام که هرگاه به وب‌سایت‌های معتبر پیوند می‌دهم، به رتبه‌بندی خودم کمک می‌کند (حتی اگر با آنها رقابت کنم).

شما می توانید این تاکتیک را در بیشتر مطالب ما پیدا کنید.

به عنوان مثال، در  راهنمای استراتژی رسانه های اجتماعی خود ، ما به سایت هایی که با آنها رقابت می کنیم پیوند می دهیم.

اگر وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید یا می‌توانید از رئیس خود خرید کنید تا به رقبای بزرگ‌تر بک لینک دهید، قطعاً توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید.

فصل 4: چک لیست لینک سازی

خرید بک لینک یا بهینه سازی خارج از صفحه یکی از قدرتمندترین کارهایی است که می توانید برای افزایش رتبه خود انجام دهید. من قصد ندارم دروغ بگویم، لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین بخش های سئو است. اما چند تاکتیک وجود دارد که می توانید از آنها برای به دست آوردن لینک های آسان استفاده کنید (به فرصت های پیوند آسان در زیر مراجعه کنید).

معیارهای مرجع را درک کنید

برای تعیین اینکه کدام صفحه بالاتر از سایرین قرار دارد، موتورهای جستجو به شدت به اعتبار صفحات و وب سایت ها متکی هستند.

در سئو، قدرت عمدتاً توسط پیوندها تعیین می شود – به طور خاص، پیوندهایی از سایت های دیگر به سایت شما.

در اینجا چند قانون کلی برای نحوه محاسبه اختیار وجود دارد:

  • پیوندهای بیشتر > پیوندهای کمتر
  • پیوندهایی از سایت های مرتبط با موضوع سایت شما > پیوندهایی از سایت های کاملاً نامربوط
  • پیوندهایی از سایت‌های با اعتبار بالا > پیوندهایی از سایت‌های با اعتبار پایین
  • پیوندها از چندین سایت > چندین پیوند از یک سایت واحد
  • پیوندها در بدنه > پیوندهای سراسر سایت (مانند سرصفحه، پاورقی یا نوار کناری)

موتورهای جستجو معیارهای مرجع را منتشر نمی کنند، اما چندین ابزار معیارهای خود را توسعه داده اند.

به عنوان مثال، اگر از ahrefs استفاده می کنید، معیارهای اعتبار به این شکل به نظر می رسند:

UR مخفف عبارت URL Rating و DR مخفف Domain Rating است – معیارهای خود ahrefs به ترتیب برای اعتبار یک صفحه و یک وب سایت.

پاداش: برای انجام این کار از بررسی کننده اعتبار دامنه ClickMinded استفاده کنید.

به طور کلی، در اینجا چگونه باید در مورد قدرت فکر کنید:

  • صفحه ای با UR بالاتر نسبت به صفحه ای با UR پایین تر به احتمال زیاد رتبه بالاتری دارد
  • اگر دو صفحه وب دارای امتیازهای UR مشابهی باشند، DR می تواند این تساوی را بشکند

البته، متوجه خواهید شد که اغلب اینطور نیست – فقط از معیارهای مرجع به عنوان یک دستورالعمل گسترده استفاده کنید، نه یک واقعیت سخت.

فرصت پیوند آسان شماره 1: با دوستان/همکاران تماس بگیرید

آیا دوستان، خانواده، همکاران یا کارفرمایان قبلی دارید که یک وب سایت را اداره می کنند؟

اگر منطقی است، می توانید با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که یک لینک به سایت شما اضافه کنند.

بسیاری از مردم از این که بپرسند خیلی می ترسند یا خجالت می کشند – از آن عبور کنید و فقط بپرسید!

در تجربه من، این یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت لینک به سایت شماست.

فرصت پیوند آسان شماره 2: ذکرهای بدون پیوند

هنگامی که کسب و کار شما (یا خودتان) مورد توجه قرار می گیرد، اغلب افرادی را می یابید که از جمله به کسب و کار خود بدون پیوند اشاره می کنند.

فقط کافی است با این افراد تماس بگیرید و از آنها بخواهید که پیوندی را به همراه ذکر ذکر کنند.

در اینجا پیوندی است که ما از نام تجاری در  وبلاگ ConversionXL دریافت کردیم .

برای یافتن نام تجاری نامرتبط:

  1. با استفاده از ابزاری مانند ahrefs، جستجوی همه نام‌های نامرتبط فعلی فعلی خود را شروع کنید و به همه آن‌ها برسید.
  1. هشدارها را در Google Alerts یا ahrefs برای ذکر نام تجاری خود (و عبارات مرتبط مانند نام یا نام محصولات خود) در Google Alerts یا ahrefs اجرا کنید و در صورت وقوع با ذکر نام‌های جدید تماس بگیرید.

در اینجا چند منبع وجود دارد که به شما کمک می کند پیوندهایی را از ذکر نام های بدون پیوند ایجاد کنید :

  • ahrefs
  • Google Alerts
  • یک راهنمای ساده برای تبدیل نام تجاری (بدون پیوند) به لینک

فرصت پیوند آسان شماره 3: پیوندهای ورودی شکسته را رفع کنید

اگر سایت شما برای مدتی فعال بوده و هیچ کس توجه زیادی به سئو نکرده است…

… شما پیوندهای شکسته را پیدا خواهید کرد.

اگر مقصد یک لینک یک کد خطا را برگرداند، این یک لینک خراب است.

از نقطه نظر فنی سئو، این ایده خوبی است که این URL ها را اصلاح کنید.

اما اگر وب‌سایت‌های دیگر به آن URL‌های شکسته لینک می‌دهند، انجام این کار ضروری است.

برای یافتن این موارد می توانید از گزارش بک لینک های شکسته ahref استفاده کنید:

یک URL ممکن است به دلایل مختلفی شکسته شود:

  • مطالب حذف شد
  • محتوا به یک URL جدید منتقل شد
  • یک مشکل فنی وجود دارد

گزینه های شما می تواند باشد:

  • URL شکسته را به یک URL فعال هدایت کنید
  • محتوای گم شده را به روز کنید یا دوباره منتشر کنید
  • رفع مشکلات فنی

هر کاری که لازم است انجام دهید تا از بک لینک های خراب جلوگیری کنید.

در اینجا چند منبع برای کمک به رفع بک لینک های شکسته وجود دارد :

  • یک راهنمای ساده برای درک کدهای پاسخ
  • ahrefs
  • چگونه پیوندهای شکسته را پیدا و رفع کنیم (برای بازیابی “Link Juice” ارزشمند)
  • نحوه درست ایجاد و تأیید ریدایرکت 301

پیوندهای رقبای خود را مهندسی معکوس کنید

یافتن افرادی که مایل به پیوند دادن به محتوای شما هستند می تواند چالش برانگیز به نظر برسد.

اما یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد.

رقبای شما (معروف به افرادی که قبلاً برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کنند) قبلاً توانسته اند مردم را وادار کنند که به آنها پیوند دهند.

چرا از آنجا شروع نمی شود؟

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای «نحوه درست کردن پای سیب» رتبه بندی کنید:

  1. به دنبال رتبه بندی صفحات برتر برای آن کلمه کلیدی باشید
  2. URL ها را کپی کرده و در اکسپلورر سایت ahref قرار دهید
  3. گزارش بک لینک ها را باز کنید

هر یک از اینها یک فرصت پیوند برای سایت شما است.

روی هر فرصت کلیک کنید و بک لینک را مهندسی معکوس کنید:

  • آیا رقیب شما توسط سایت مصاحبه کرده است؟ سعی کن خودت مصاحبه بگیری
  • به عنوان مهمان پست گذاشتند؟ بررسی کنید که آیا شما هم می توانید این کار را انجام دهید .
  • آیا پست رقیب شما قدیمی است یا خوب نیست؟ محتوای خود را مطرح کنید و توضیح دهید که چرا منبع بهتری است .

وقتی به سراغ این افراد می‌روید، به یاد داشته باشید که همیشه یک دلیل معنادار  و  قانع‌کننده  برای لینک دادن به محتوای خود به افراد ارائه دهید.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما در مهندسی معکوس پیوندهای رقبا آورده شده است :

  • ahrefs

پست مهمان در سایت های مربوطه

در سال 2014، گوگل  پست‌های مهمان هرزنامه را به‌عنوان یک عمل لینک‌سازی سرکوب کرد .

آیا این بدان معناست که وبلاگ نویسی مهمان دیگر کار نمی کند؟

خیر

اگر پست‌های مهمان با کیفیت بالا در وب‌سایت‌های مربوطه بنویسید و لینک‌هایی را به صورت طبیعی (نه اسپم) به سایت خود اضافه کنید، وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند راهی عالی برای ایجاد لینک باشد.

به عنوان مثال، این پستی است که چندی پیش در وبلاگ Moz منتشر کردم:

من یک لینک به این سایت در بدن قرار دادم.

این یک پست مفید است که در یک سایت مرتبط در صنعت من منتشر شده است و یک لینک غیر هرزنامه به سایت من دارد.

یک راه آسان برای یافتن فرصت های پست مهمان، جستجو در گوگل با استفاده از اپراتورهای جستجوی پیشرفته است.

این جستجوها را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود امتحان کنید:

  • «[کلید واژه]» «برای ما بنویس»
  • “[کلید واژه]” “یک مشارکت کننده شوید”
  • “[کلمه کلیدی]” “ارسال پست مهمان”
  • “[کلید واژه]” “پست مهمان توسط”
  • “[کلید واژه]” “پست مهمان”
  • “[keyword]” inurl:blog “contributor guidelines”
  • “[کلید واژه]” inurl:blog “نوشتن برای”

به وبلاگ ها یا وب سایت هایی که منطقی هستند مراجعه کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که از قبل چند پست پست آماده کنید.

ProTip : اگر قبلاً به عنوان مهمان در سایت‌های دیگر پست کرده‌اید، نمونه‌هایی را همراه با طرح خود برای ایجاد اعتبار ارسال کنید.

در اینجا چند منبع برای کمک به ایجاد پیوند از طریق وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد :

  • چگونه با اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل به هوش SEO عظیمی دست یابیم
  • وبلاگ نویسی مهمان برای سئو: چگونه پیوندهایی با کیفیت بالا در مقیاس ایجاد کنیم
  • 17 نکته ارسال مهمان که از هزاران بار شکست یاد گرفتم

PS – اگر هنوز وبلاگ خود را ایجاد نکرده‌اید، حتماً این راهنمای عالی در مورد  چگونگی راه‌اندازی یک وبلاگ را بررسی کنید.

از ساختمان پیوند صفحه منبع استفاده کنید

صفحات منبع، فهرست‌های تنظیم‌شده‌ای هستند که به محتوا، منابع یا ابزارهای مفید پیوند دارند.

به عبارت دیگر، آنها  برای ارائه لینک به سایت های دیگر طراحی شده اند .

این پیوند را که از رتبه بندی وب پیشرفته در صفحه ای در مورد  بهترین منابع برای یادگیری سئو دریافت کرده ایم، بررسی کنید.

فقط با نویسندگان این صفحات منبع تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محتوا یا صفحه شما را در آن قرار دهند.

با استفاده از اپراتورهای جستجوی پیشرفته می توانید این فرصت ها را در گوگل بیابید:

این جستجوها را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود امتحان کنید:

  • “[کلمه کلیدی]” inurl:resouces
  • عنوان “[کلید کلید]”: “منابع”
  • عنوان “[کلمه کلیدی]”: “منابع مفید”
  • “[کلید واژه]” inurl:links intitle:”منابع پیوند”
  • عنوان “[کلید کلید]”: “پیوندهای مفید”
  • “[کلمه کلیدی]” inurl:additionallinks

در اینجا چند منبع برای کمک به ایجاد پیوند از صفحات منبع آورده شده است :

  • چگونه با اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل به هوش SEO عظیمی دست یابیم
  • تکنیک های لینک سازی: لینک سازی صفحه منبع

در پادکست مصاحبه کنید

محبوبیت پادکست ها در حال افزایش است و افراد زیادی به کانال می پرند.

چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند این است که این یک فرصت عظیم لینک سازی است (اعتبار برایان دین از Backlinko، که در مورد این تاکتیک در وبلاگ خود نوشت).

به غیر از Spotify، iTunes و Stitcher، مردم معمولا قسمت های پادکست خود را به عنوان پست در وب سایت ها همراه با یادداشت های نمایش منتشر می کنند.

بنابراین هر زمان که در یک پادکست ظاهر می شوید، احتمالاً پیوندی به سایت خود دریافت خواهید کرد.

با یک داستان متقاعد کننده مرتبط با پادکست‌های موجود در سایت خود بیایید و آن را برای آن‌ها مطرح کنید.

می توانید از  نمودارهای Chartable  برای یافتن پادکست های صنعت خود استفاده کنید.

در اینجا یک راهنمای عالی در مورد نحوه نمایش در پادکست ها آورده شده است:

  • نحوه دریافت مصاحبه های پادکست (+ الگوهای تبلیغاتی رایگان)

با HARO به رسانه ها اشاره کنید

Help a Reporter Out (HARO) یک خبرنامه روزانه است که درخواست های خبرنگاران، نویسندگان و ناشرانی را که می خواهند داستان بنویسند برای شما ارسال می کند.

یک درخواست ممکن است به این صورت باشد:

اگر توانایی مالی ندارید یا زمانی برای انجام روابط عمومی ندارید، این یک راه آسان برای دریافت نام رسانه‌ها است.

این پیوند را که از طریق درخواست HARO دریافت کردیم، بررسی کنید:

در اینجا چند پیوند برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

  • هارو
  • چگونه با استفاده از HARO بک لینک بسازیم و مطبوعات را دریافت کنیم [مطالعه موردی]

برای ابزارها، خدمات یا شرکت‌های مورد علاقه خود گواهی ارائه کنید

متقاعد کردن یک نفر برای پیوند دادن به شما همیشه یک چالش است – به خصوص سخت است که سعی نکنید  از  وب سایت های دیگران برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

به همین دلیل این تاکتیک را دوست دارم.

این تاکتیک به جای اینکه خود را تبلیغ کند، کمک به دیگران برای ترویج  کسب و کارشان  است.

اگر ابزار، خدمات یا شرکتی مورد علاقه شما وجود دارد که شامل توصیفات در سایت آنها می شود، می توانید برای انتشار آن نظری بنویسید.

اغلب اوقات (نه همیشه!) همراه با آن پیوندی به صفحه فرود خود دریافت می کنید.

از ساختمان لینک شکسته استفاده کنید

به یاد دارید که چگونه از “رفع لینک های ورودی شکسته” به عنوان یک فرصت پیوند آسان یاد کردم؟

وقتی  سایر  وب سایت ها لینک های ورودی شکسته خود را تعمیر نمی کنند و این اتفاق برای وب سایت های بزرگتر زیاد می افتد، این یک فرصت برای شما است.

چندین روش برای یافتن این پیوندهای شکسته وجود دارد:

رویکرد شماره 1 : از افزونه کروم استفاده کنید

می‌توانید از یک برنامه افزودنی کروم مانند  Check My Links  برای یافتن پیوندهای شکسته در صفحات استفاده کنید.

رویکرد شماره 2 : پیوندهای ورودی شکسته به رقبای خود را پیدا کنید

بزرگترین رقبای خود را بگیرید و از ahrefs برای پیدا کردن تمام لینک های ورودی شکسته آنها استفاده کنید.

رویکرد شماره 3 : پیوندهای خروجی شکسته را در سایت های معتبر در جایگاه خود پیدا کنید

اگر وب‌سایت معتبری در جایگاه شما وجود دارد که می‌خواهید از آن لینک دریافت کنید، می‌توانید سایت آن را برای پیدا کردن لینک‌های شکسته شده از بین ببرید.

ahrefs نیز یک ابزار عالی برای این کار است، اما می توانید از چیزی رایگان مانند Screaming Frog نیز استفاده کنید.

هنگامی که لینک های شکسته را شناسایی کردید، باید جایگزینی برای پیوند دادن به وب سایت ها ارائه دهید.

می‌توانید از Wayback Machine برای پیدا کردن محتوای URL شکسته قبل از حذف یا حذف استفاده کنید.

درک کنید که محتوا چیست، چیزی بهتر یا به‌روزتر بسازید، و با افرادی که به آن پیوند می‌دهند ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها اطلاع دهید که پیوند خرابی دارند (و شما چیزی دارید که به راحتی می‌توانند آن را جایگزین کنند).

در اینجا چند منبع عالی در مورد نحوه ایجاد پیوند از طریق پیوندهای شکسته وجود دارد:

  • پیوندهای من را بررسی کنید
  • ahrefs
  • قورباغه جیغ
  • ماشین راه برگشت
  • تکنیک های لینک سازی: لینک سازی شکسته

فصل 5: چک لیست فنی سئو

سئوی فنی هر کاری است که انجام می دهید تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند وب سایت خود را پیدا کنند. مشکلات فنی می تواند سایت شما را از رتبه بندی و دریافت ترافیک ارگانیک جلوگیری کند.

رفع خطاهای Crawl

خطاهای Crawl خطاهایی هستند که Google را از مشاهده محتوای شما باز می دارند.

می توانید آنها را با استفاده از گزارش پوشش در کنسول جستجوی Google پیدا کنید.

تمام خطاهایی را که در این گزارش پیدا می‌کنید برطرف کنید و کنسول جستجو را زیر نظر بگیرید تا مشکلات جدید را در صورت بروز برطرف کنید.

در اینجا منابع عالی برای رفع خطاهای خزیدن وجود دارد:

  • کنسول جستجوی گوگل
  • یک راهنمای ساده برای درک کدهای پاسخ
  • چگونه خطاهای Crawl را رفع کنیم

لینک های شکسته را رفع کنید

لینک های شکسته در سایت شما سیگنال بدی را به گوگل ارسال می کنند.

سایتی با تعداد زیادی بک لینک خراب احتمالاً به روز نیست و بعید است که پاسخ ارزشمندی به جستجوگران بدهد.

شما باید سعی کنید از داشتن لینک های شکسته در سایت خود جلوگیری کنید.

برای یافتن لینک های خراب می توانید از Screaming Frog یا ahrefs استفاده کنید.

به HTTPS بروید

در تلاشی برای «ایمن‌تر کردن» وب برای کاربران، گوگل تلاش کرده است تا وب‌سایت‌های بیشتری از HTTPS استفاده کنند.

بنابراین ممکن است با تغییر از HTTP به HTTPS، یک افزایش رتبه کوچک را مشاهده کنید.

نکته : اگر در حال راه‌اندازی یک سایت جدید هستید، باید فوراً از HTTPS استفاده کنید و از مشکل جابه‌جایی بعداً جلوگیری کنید.

در اینجا منابع عالی وجود دارد که ممکن است هنگام تغییر به HTTPS مفید باشند:

  • HTTP به HTTPS: راهنمای SEO برای ایمن سازی یک وب سایت
  • نحوه درست ایجاد و تأیید ریدایرکت 301

مشکلات محتوای تکراری زمانی اتفاق می‌افتد که دو یا چند URL در سایت شما یکسان یا بسیار مشابه باشند.

این می تواند ارزش سئوی محتوای شما را در بین چندین URL کاهش دهد.

از ریدایرکت های 301، تگ های متعارف یا استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای رفع هر گونه محتوای تکراری که ممکن است سایت شما را ایندکس و جریمه کند، استفاده کنید.

در اینجا منابع عالی برای کمک به شما برای مقابله با محتوای تکراری وجود دارد

  • برچسب Rel Canonical: نحوه بهینه سازی پیوند Rel=”Canonical” برای سئو
  • نحوه ایجاد و تأیید یک تغییر مسیر 301
  • کنسول جستجوی گوگل

رفع هر گونه متا تگ مفقود یا تکراری

تگ های متا از دست رفته یا تکراری (عنوان و توضیحات متا) می تواند به سایت شما آسیب برساند.

Screaming Frog ابزار مورد علاقه من برای یافتن این موارد است:

هنگامی که URL های دارای مشکل را شناسایی کردید، کافی است به Yoast بروید (اگر از وردپرس استفاده می کنید) و آنها را برطرف کنید.

در اینجا منابعی وجود دارد که به شما کمک می کند با متا تگ های تکراری یا مفقود مقابله کنید:

  • قورباغه جیغ
  • Yoast SEO  (برای کاربران وردپرس)

2 مشکل رایج در تغییر مسیرها وجود دارد:

مسئله رایج شماره 1: 302 که باید 301 باشد

ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر دائمی است و تقریباً تمام ارزش سئو را از صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل می کند. این یک تغییر مسیر خوب است.

302 یک تغییر مسیر موقت است. برای نگهداری سایت یا تبلیغات خاص زمان استفاده می شود. ارزش SEO صفحه تغییر مسیر داده شده به مقصد جدید منتقل نمی شود.

از Screaming Frog برای خزیدن در سایت خود و یافتن 302 تغییر مسیر استفاده کنید:

(تقریباً همه) ریدایرکت های 302 را با 301 تغییر مسیر دهید.

مسئله رایج شماره 2: تغییر مسیر زنجیره ها

هرچه گوگل برای یافتن یک URL باید ریدایرکت های بیشتری را طی کند، مقدار کمتری از URL اصلی ارسال می شود.

یک زنجیره تغییر مسیر ممکن است به شکل زیر باشد:

  1. www.yourwebsite.com/page-1 به www.yourwebsite.com/page-2  تغییر مسیر می دهد 
  2. www.yourwebsite.com/page-2 به www.yourwebsite.com/page-3  تغییر مسیر می دهد 

به جای اینکه مجبور شوید از www.yourwebsite.com/page-2 عبور  کنید، بهتر است این کار را فقط در یک مرحله انجام دهید:

  1. www.yourwebsite.com/page-1 به www.yourwebsite.com/page-3  هدایت می شود 

از گزارش زنجیره تغییر مسیر Screaming Frog برای یافتن این موارد استفاده کنید:

در اینجا منابعی وجود دارد که به شما در رفع تغییر مسیرهای بد کمک می کند:

  • قورباغه جیغ
  • نحوه ایجاد و تأیید یک تغییر مسیر 301

سایت خود را برای موبایل مناسب کنید

از آنجایی که حجم فزاینده‌ای از ترافیک وب از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید، داشتن سایتی که به اندازه‌ها و اشکال مختلف صفحه‌نمایش پاسخگو نیست، تأثیر منفی بر قابلیت استفاده، به‌ویژه برای جستجوهای محلی خواهد داشت. اگر می خواهید نحوه بهینه سازی تجارت الکترونیکی خود را برای جستجوی محلی بیاموزید ، در اینجا یک راهنمای اضافی در مورد سئوی محلی آورده شده است.

به‌علاوه، گوگل اخیراً فهرست  موبایل اول را به کار گرفته است ، به این معنی که از نسخه موبایل (نه دسکتاپ) سایت شما برای خزیدن و ایندکس کردن آن استفاده می‌کند.

آنها اساسا می گویند: “اگر سایت شما سازگار با موبایل نباشد، در گوگل رتبه بالایی نخواهد داشت”.

برای بررسی سایت خود می توانید از  ابزار Google’s Mobile-Friendly Test  استفاده کنید:

اگر از یک CMS (مانند WordPress، Squarespace یا Shopify) استفاده می‌کنید، از یک تم واکنش‌گرا استفاده کنید یا به آن تغییر دهید.

موتورهای جستجو برای سایت هایی ارزش قائل هستند که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند و سرعت سایت شما عامل بزرگی است.

بارگذاری آهسته صفحه باعث افزایش نرخ پرش شما می شود، زیرا بازدیدکنندگان صبر و حوصله خود را از دست می دهند و آنجا را ترک می کنند.

بسیاری از ابزارها تست های سرعت را همراه با پیشنهاداتی در مورد چگونگی سریعتر کردن سایت خود ارائه می دهند.

ProTip : بسیار آسان است که در تلاش برای رفع همه این مشکلات سرعت و گرفتن نمره عالی گرفتار شوید. این کار را نکنید – به طور کلی، سعی کنید مواردی را که به راحتی می توانید در یک روز یا کمتر درست کنید، اصلاح کنید و سپس ادامه دهید.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید برای سریعتر کردن سایت خود از آنها استفاده کنید:

  • PageSpeed ​​Insights
  • هدیه سرعت
  • GTMetrix
  • Pingdom

نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار سایت شما را درک کنند و تمام صفحاتی را که می خواهید ایندکس شوند پیدا کنند.

برای ارسال نقشه سایت خود به گوگل می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید:

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید، این افزونه نقشه سایت شما را مراقبت می کند و به طور خودکار آن را به روز می کند.

اگر از Yoast استفاده نمی کنید، می توانید سایت خود را با Screaming Frog بخزید و از آن برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

در اینجا منابعی وجود دارد که می توانید برای ایجاد و ارسال نقشه سایت خود از آنها استفاده کنید:

  • Yoast SEO
  • قورباغه جیغ
  • کنسول جستجوی گوگل

یک فایل robots.txt ایجاد کنید

یک فایل robots.txt به همراه نقشه سایت XML شما، مشخص می کند که خزنده ها در هر صفحه از سایت شما چه اقداماتی را مجاز می دانند.

می‌توانید نحوه خزیدن و نمایه‌سازی سایت شما توسط موتور جستجو را با قرار دادن یکی در فهرست سطح بالا کنترل کنید.

به عنوان مثال، می توانید گوگل را از خزیدن URL ورود به وردپرس خود مسدود کنید:

این جهت ها را می توان برای انواع مختلف خزنده ها مشخص کرد و به شما این امکان را می دهد که پروتکل های مختلفی را برای موتورهای جستجوی مختلف ایجاد کنید.

در اینجا منابعی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد و آزمایش فایل robots.txt خود استفاده کنید:

  • Yoast SEO
  • تستر robots.txt گوگل

از Schema Markup استفاده کنید

یکی از ابزارهای سئو که می تواند به شما در درک بهتر محتوای خود کمک کند  Schema Markup است. با این حال، نصب دستی schema کمی سخت است.

می‌توانید از  ابزار تست داده‌های ساختاریافته  یا  تست نتایج غنی Google استفاده کنید ، که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

فصل 6: ردیابی و موارد دیگر

اینها موارد اضافی هستند که ممکن است بخواهید اکنون که بقیه موارد در این چک لیست را بررسی کرده اید، بررسی کنید.

ردیابی رتبه را تنظیم کنید

هر زمان که شروع به کار روی یک پروژه سئو می کنم، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهم تنظیم ردیابی رتبه است.

انجام این کار به شما این امکان را می دهد که به راحتی رتبه وب سایت خود را در میان ده ها یا صدها کلمه کلیدی نظارت کنید.

ردیابی رتبه بندی به شما امکان می دهد بدانید که آیا تلاش های شما نتیجه داده است یا خیر.

اینها ابزارهایی هستند که من برای ردیابی رتبه دوست دارم:

  • SERPWatcher
  • ahrefs  (اگرچه ممکن است نسبت به SERPWatcher برای به روز رسانی رتبه بندی خود زمان بیشتری ببرد)

مانیتورینگ لینک را تنظیم کنید

این ایده خوبی است که نظارت بر پیوند را راه اندازی کنید تا بدانید که آیا محتوای شما در حال کسب لینک است یا کمپین های لینک سازی شما کار می کنند.

ابزارهای نظارت بر پیوند در اینترنت به دنبال پیوندهایی به سایت شما می خزند و هر زمان که پیوند جدیدی (یا تغییری در پیوندهای موجود تغییر کرد) به شما اطلاع می دهند.

اینها ابزارهایی هستند که من برای نظارت بر پیوندها دوست دارم:

  • نظارت بر بک لینک ها
  • ahrefs

نام برند خود را در بسیاری از شبکه های اجتماعی که ممکن است ادعا کنید

به دلایل مدیریت شهرت، نه تنها می خواهید مطمئن شوید که هیچ کس دیگری نام حساب شما را دریافت نمی کند، بلکه اگر یک وب سایت یا شرکت جدید هستید، اغلب می توانید مالک تمام نتایج در صفحه اول جستجوی نام تجاری خود باشید.

می توانید از  NameChk  برای کمک به آن استفاده کنید.

ابزار Bing Webmaster Tools را راه اندازی کنید

اگر در بازار ایالات متحده هستید، بینگ از نظر سهم ترافیک موتورهای جستجو تا حدودی مرتبط است.

Bing Webmaster Tools معادل کنسول جستجوی گوگل برای موتور جستجوی مایکروسافت است.

از ابزار حسابرسی SEO برای بررسی مجدد همه چیز استفاده کنید

انجام ممیزی سئو به صورت دستی زمان بر و پیچیده است. خوشبختانه ابزارهای ممیزی SEO وجود دارد که می تواند به این فرآیند کمک کند.

اینها باعث تسریع روند، شناسایی خطاها و ارائه راه حل می شود. این به شما این امکان را می دهد که به جای حذف لینک های شکسته، زمان بیشتری را صرف کار روی استراتژی کلی سئو کنید.

نکته Pro : به یاد داشته باشید که همه اینها  ابزارهای خودکار  هستند – آنها خوب هستند، اما گاهی اوقات می توانند موارد اشتباه را توصیه کنند و جایگزینی برای یک سئو حرفه ای نیستند. همیشه هنگام بررسی گزارش های خودکار از قضاوت خود استفاده کنید.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید برای ممیزی سایت خود از آنها استفاده کنید:

  • ابزار ممیزی SEO
  • قورباغه جیغ
  • ahrefs
  • قالب ممیزی سئو
  • قالب استراتژی سئو

از کلمات کلیدی متا خودداری کنید

بسیاری از سئوکاران مبهم می گویند که باید از کلمات کلیدی متا استفاده کنید.

تا حد امکان از این افراد دور باشید.

کلمات کلیدی متا مرده اند و هیچ کاری برای شما به جز اتلاف وقت انجام نمی دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  متا کلمات کلیدی: غم انگیزترین متا تگ کوچک اینترنت ;(

استفاده از دامنه ای که شخص دیگری در اختیار دارد؟ صفحات ذخیره شده را بررسی کنید

آیا دامنه خود را از شخص دیگری خریده اید؟ یا اینکه قبلاً شخص دیگری از دامنه شما استفاده کرده و اجازه داده که منقضی شود؟ این احتمال وجود دارد که آنها محتوایی در سایت داشته باشند که اصلاً با موضوع امروز شما مرتبط نباشد. از این ابزار برای مشاهده صفحات کش شده در گوگل و پیدا کردن آن استفاده کنید.

گواهی سئو خود را دریافت کنید

ClickMinded یک دوره آموزشی SEO است که دقیقاً به شما می آموزد که چگونه ترافیک هر وب سایتی را در سریع ترین زمان ممکن افزایش دهید.

این دوره شامل یک امتحان نهایی است. در دوره شرکت کنید، امتحان نهایی را پشت سر بگذارید و  گواهی سئو خود را دریافت خواهید کرد. این یکپارچه با لینکدین ادغام می شود.

گواهی‌های ClickMinded طراحی شده‌اند تا به کارفرمایان و مشتریان آینده نشان دهند که شما می‌دانید اساساً بهینه‌سازی موتور جستجو چگونه کار می‌کند. ما همچنین یک  گواهی دیجیتال مارکتینگ  و یک  گواهینامه بازاریابی رسانه های اجتماعی داریم .

Sidenote : ما در مورد این واقعیت که گواهینامه ها به این معنی نیست که شخصی در سئو (یا بازاریابی دیجیتال) خوب است، صحبت می کنیم – اما برخی افراد هنوز به دلایل مختلف آنها را می خواهند، بنابراین ما آنها را ارائه می دهیم.

هنگامی که به توانایی‌های سئوی خود اطمینان دارید و نتایجی را برای خود، شرکت یا مشتریان خود تولید می‌کنید، آنها را با الگوی گزارش SEO رایگان ما نشان دهید. البته، اگر انجام سئو توسط خودتان کمی دور از دسترس شما باشد، همیشه می توانید یک آژانس SEO/SEM استخدام کنید.

در نتیجه

اکنون به خوبی آماده اید که بهینه سازی سایت خود را شروع کنید و ترافیک ارگانیک خود را از جستجو به طور گسترده افزایش دهید. برای دانلود این چک لیست به صورت PDF ایمیل خود را در زیر وارد کنید.

برخی دیگر از چک لیست های سئو که می توانید بررسی کنید عبارتند از:

  • چک لیست Shopify SEO
  • چک لیست Squarespace SEO
  • چک لیست سئو دروپال
  • چک لیست سئو یوتیوب

[کورس کوتاه رایگان] استراتژی SEO را که در PayPal و Airbnb استفاده کردیم، بیاموزید.

چارچوب دقیقی را که باید پیاده سازی کنید تا استراتژی سئوی خود را برای بقیه سال مستحکم کنید، دریافت کنید.

استراتژی دقیق کلمات کلیدی SEO را که در PayPal و Airbnb استفاده کردیم، بیاموزید.

جای خود را در این مستر کلاس رایگان SEO ویژه رزرو کنید!

آموزش سئو برای 10 برابر کردن ترافیک شما از گوگل.

ClickMinded جایی است که 8702 استارتاپ، آژانس، کارآفرین و دانش‌آموز سئو را یاد می‌گیرند، رتبه‌های بالاتر و ترافیک بیشتری کسب می‌کنند.

با SOPهای دیجیتال مارکتینگ، هر کسب و کاری را به طور گسترده رشد دهید.

کتابخانه ClickMinded SOP مجموعه ای از الگوهای استراتژی بازاریابی دیجیتال است، با دستورالعمل های گام به گام که می توانید برای رشد هر وب سایت از آنها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا