آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

فوری/ جبهه اصلاحات کاندیداهای خود در انتخابات ۱۴۰۳ را معرفی کرد +اسامی

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری به عنوان نامزدهای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران با رأی دوسوم اعضای مجمع عمومی برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شدند.

آنگونه که کانال تلگرامی جبهه اصلاحات گزارش داده،در جلسه امروز مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران که با حضور نامزدهای معرفی شده از سوی اعضای این جبهه برای ریاست جمهوری برگزار شد، از میان پنج نامزدی که انتخاب آنها طی سازوکاری مصوب صورت گرفته بود، سه نامزد موفق به کسب آرای دوسوم اعضای حاضر در این جلسه شدند.

در این جلسه که بیش از ٨ ساعت به درازا کشید، ابتدا پنج نامزد به طور جداگانه برنامه های خود برای اداره کشور را ارائه کرده و سپس به پرسش های مطرح شده از سوی اعضای حاضر در جلسه پاسخ دادند. در نهایت در باره این نامزدها رأی گیری انجام شد و عباس آخوندی به عنوان نفر اول و مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری با رأی برابر توانستند دوسوم آرای مجمع عمومی را به دست آورند.

حمیده زرآبادی یکی دیگر از نامزدهای حاضر در جلسه امروز بود که با وجود کسب رأی اکثریت مجمع عمومی نتوانست رأی دوسوم را داشته باشد. محمود صادقی نیز در ردیف پنجم قرار گرفت.

لازم به توضیح است پیش از حضور این پنج نامزد در جلسه مجمع عمومی، متن راهبرد انتخابات و میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران به رویت آنها رسیده و پس از توافق بر سر این میثاق نامه در خصوص تعیین آنها به عنوان نامزدهای اختصاصی این جبهه رأی گیری شد.

به موجب میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران، این نامزدها باید به کلیه سازوکارهای تصمیم برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشند و در صورتی که نامزد منتخب این جبهه براساس ساز و کارهای تعیین شده فرد دیگری بود، سایر نامزدها باید کناره گیری از رقابت انتخاباتی را به نفع نامزد منتخب به طور رسمی اعلام کنند.

۲۷۲۱۵

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا