آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

روزنامه اطلاعات: این بود همه برنامه های اقتصادی و فرهنگی کاندیداها؟ / حتی تحمل شنیدن نقد یکدیگر را ندارند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرآنلاین روزنامه اطلاعات با انتقاد از کاندیداهای ریاست جمهوری که در دهه های گذشته مسئولیت داشته اندنوشت:

همگی، یکدیگر را به تقوا و خویشتن‌داری و گفتن راست و دوری از ریا سفارش می‌کردند؛ نوبت به سخن‌گقتن یکایکشان که می‌رسید، خویشتن خویش را مخاطب این تذکار و هشدار نمی‌دیدند!

آن‌گاه که یکی آن دیگری را به ضرب قصور یا تقصیر در گذشته‌ها می‌نواخت، حوصله نمی‌کرد که همین ضربت را از حریف به حوصله و انصاف دریافت کند؛ همه، بیش و پیش از آن که برنامه‌ی آتی خود را برای بهترشدن حال ملت بیان کنند، در توافقی نانوشته بنای گرفتن حال یکدیگر را داشتند. وعده‌های اقتصادی، تکراری‌تر و خسته‌کننده‌تر از آن بود که محلی برای کلام و ارزیابی جدیدی گذاشته‌باشد؛ ناامیدکننده‌تر اما زمانی بود که پای مباحث فرهنگی به میان می‌آمد. فرهنگ‌سازانِ دیروزی- که نتیجه‌ی قول و فعلشان امروز اظهر من‌الشمس است- در این موضع، یا طفره می‌رفتند و از سخن به سراشیب سکوت می‌غلتیدند؛ یا آن‌گونه شعار می‌دادند که انگار با رسالت و هدایت جدیدی در باب فرهنگ مبعوث شده‌اند.

نوع غربال‌گری برای نامزدی در چنین امر سترگی نشان داد، که صدها ظرفیت و لیاقتِ آشکار و نهان برای مدیریت اجرایی کشور، چگونه در مضیقه و تنگنایی که مشاهده کردیم قرار می‌گیرند و از دایره‌ی انتخاب طبیعی و اصلحِ مردم خارج می‌شوند و محدوده‌ی انتخاب در چنین تراز متوسطی تنگ می‌شود.

21302

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا