آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

دو پویش «وبسایت رسمی جلیلی» ناقض حریم خصوصی شهروندان بود/ «شیفتگان قدرت» حاضرند دست به هرکاری بزنند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روز های قبل از دور دو انتخابات، حامیان سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با به راه انداختن پویش‌های متفاوت سعی داشتند تا فاتح پاستور شوند.

در این راستا بود که دو پویش با نام‌های «پویش بیست کال» و «پویش دعوت تلفنی» در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سعید جلیلی منتشر شده بود.

در این پویش که نوشته شده بود: «صدای دکتر را به گوش بقیه برسانید.» به صورت تصادفی، شماره شهروندان را در اختیار کاربران و شرکت کنندگان در این پویش قرار داده تا با دعوت از آنان، رأی مردم را جلب کنند.

خبرگزاری خبرآنلاین، با تعدادی از شماره‌های منتشر شده در سایت سعید جلیلی تماس گرفت از جزئیات بیشتر این پویش اطلاع کسب کند. صاحبان این شماره ها به خبرگزاری خبرآنلاین گفتند که بدون اطلاع و بدون رضایت شخصی آنان این شماره‌ها منتشر شده و نسبت به این اقدام رضایت ندارند.

کامبیز نوروزی، حقوقدان، در گفتگویی که با «خبرآنلاین» داشت درخصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه، این توضیحات را می‌خوانید؛

شماره های همراه مردم حریم خصوصی آنها است

به اعتقاد بنده اطلاعات مربوط به خطوط تلفن مشترکان و یا تلفن همراه باید در طبقه‌بندی محرمانه شرکت مخابرات و همراه اول و ایرانسل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این شماره ها در واقع جزو دارایی افراد هستند و مانند هر دارایی دیگری در زمره حریم خصوصی این اشخاص قرار می‌گیرد و کما اینکه خود اشخاص شماره های خطوط تلفن خودشان را به هرکسی که مایل باشند می‌دهند. هیچ کسی شماره تلفن خود را به شکل پلاکارد بالای سردر خانه اش نمی‌زند. حتی شخصیت های معروف که مورد مراجعه مردم هستند یا مورد مراجعه خبرنگاران هستند هم تلفنشان را اغلب اعلام نمی‌کنند.

او در ادامه گفت: بنابراین شماره های تلفن به عنوان بخشی از دارایی های اشخاص، حریم خصوصی آنها است و شرکت هایی که خدمات مخابراتی ارائه می‌دهند به اعتقاد بنده در حکم امین این شماره ها هستند. این مورد مانند این است که شما یک وسیله را به امانت در اختیار دیگری می‌گذارید، آن فرد اهم جازه ندارد که آن وسیله را به دیگران بدهد.

اولین تخلف مربوط به اپراتور ها است

نوروزی ادامه داد: در این مورد هم به همین شکل است بنابراین اولین تخلف مربوط به شرکت هایی که خدمات مخابراتی ارائه می‌دهند که البته سال هاست که این شماره هارا به متقاضیان تجاری می‌فروشند و آنها هم با ارسال پیامک یا برقراری تماس موجب مزاحمت می‌شوند.

وی در ادامه گفت: این یک بخش از بحث است، بحث بعدی این است که کسانی که مجموعه شماره تلفن های مردم را از شرکت های اپراتورخریدلری می‌کنند، با فرستادن پیامک یا برقراری تماس تلفنی موجب مزاحمت می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیار پیش آمده که در وقت های نامناسب مثلا در نیمه شب یا در زمانی که فرد مشغول رانندگی است یا بر روی کاری متمرکز است، صدای یک زنگ تلفن یا پیامک می‌آید که در آن چیزی را تبلیغ می‌کنند، این مورد، هم تجاوز به حریم خصوصی فرد است هم ایجاد مزاحمت است.

وی در ادامه گفت: او در ادامه اظهار داشت: این کار تجاوز به حریم خصوصی است زیرا این فرد خودش شماره تلفنش را در اختیار دیگری نگذاشته است. وقتی ما شماره تلفنمان را به اشخاص معین میدهیم در واقع به آنها اذن و اجازه داده ایم که با ما تماس بگیرند. اما به فلان شخص یا فلان نامزد انتخاباتی اجازه نداده ایم و حتی اصلا خبر نداریم که می‌خواهند به ما پیامک بزنند یا تماس بگیرند و تبلیغات کنند.

نوروزی ادامه داد: اما این کار به دلیل اینکه به آرامش افراد آسیب وارد می‌کند، مزاحمت تلقی می‌شود. این کار شبیه این است که یک فردی سنگی به شیشه منزل ما بزند.

«شیفتگان قدرت» حاضر هستند دست به هرکاری بزنند

او در ادامه گفت: لذا این روش تبلیغات انتخاباتی که کسانی بی خبر و بدون اجازه به افراد زنگ بزنند و یک نامزد انتخاباتی را تبلیغ کنند، به اعتقاد بنده نقض حریم خصوصی و ایجاد مزاحمت است و عملی غیر اخلاقی است.

یک زمانی مرحوم بهشتی میفرمود که «ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت» الان این گزاره برعکس شده و باید گفت که کسانی هستند که شیفتگان قدرت اند نه تشنگان خدمت و در این عالم شیفتگی قدرت به خودشان اجازه می‌دهند که برای توسعه قدرت خودشان به هر روش غیرقانونی متوسل بشوند.

۲۹۲۱۹

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا