درد مشترک پرسپولیس با استقلال چیست؟
امسال برخلاف فصل گذشته باشگاه پرسپولیس تبلیغات محیطی خود را به سازمان لیگ داد تا از این منبع بتواند به درآمد خوبی برسد. فصل گذشته باشگاه پرسپولیس با کارگزارش برای تبلیغات محیطی بازی ۱۰ میلیارد تومان قرارداد بست اما عملا با کسریها بازی بیشتر از ۴ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس رسید تا یکی از مهمترین بندهای اختلاف طرفین شکل بگیرد. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس تبلیغات محیطی این فصل را به سازمان لیگ سپرد.
حالا بد نیست بدانید که با این اتفاق پول بیشتری به پرسپولیس خواهد رسید. پیگیریهای ما نشان میدهد قرارداد باشگاه پرسپولیس با سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی هر بازی نزدیک به ۹ میلیارد تومان است. از این مبلغ برای هر بازی حدود ۳ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان کسر میشود و بقیه به باشگاه پرسپولیس میرسد. ضمن اینکه بلیت فروشی هر بازی هم در اختیار باشگاه پرسپولیس خواهد بود. البته نکته مهم اینجاست که مبلغ سال گذشته برای ۱۰ بازی و مبلغ امسال برای ۱۵ بازی خانگی است که قرار شده بعد از هر چند بازی که توافق شده از طرف سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس برسد.
نکته عجیب اینجاست که همین مشکل پرسپولیس در فصل گذشته و عدم تعهد به مبلغ هر بازی برای تبلیغات محیطی را هم استقلال داشته است. یعنی به رقیب پرسپولیس هم برای هر بازی مبلغ بسیار کمتری نسبت به رقم توافق شده با کارگزار رسیده است. حالا به نظر میرسد باشگاه پرسپولیس با سپردن تبلیغات محیطیاش به سازمان لیگ نسبت به فصل گذشته مبلغ بیشتری را به دست بیاورد.