رپورتاژ

اشتباهات رایج انتخاب پرده برای اداره

اشتباهات رایج انتخاب پرده برای اداره

پرده به عنوان زینت و آرایش، نقش اساسی در دکوراسیون داخلی هر فضایی دارد. بنابراین قبل از انتخاب پرده فراموش نکنید نیازهای ضرورری را بررسی کنید. بعد از تعیین اولویت‌ها، پرده مورد نظر را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم پرده پوششی است که به عنوان یک عنصر تزیینی و کاربردی در داخل ساختمان ها استفاده می شود و ساختمان های اداری نیز از این قاعده مستثنی نیستند، و پرده در این محیط ها بکار برده می شود. پرده و پوشش پنجره را می توان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون و طراحی فضاهای اداری معرفی کرد.

هنگام انتخاب و خرید پرده نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن ها نتیجه رضایت بخش نخواهد بود زیرا همان‌طور که انتخاب صحیح پرده تاثیر زیادی بر بهبود دکوراسیون و ایجاد فضایی کاربردی دارد؛ انتخاب نادرست می‌تواند مانعی برای زیبایی و عملکرد مناسب فضا محسوب شود. در این مطلب با اشتباهات رایج پرده در دکوراسیون محل کار و اداره و روش برطرف کردن آن آشنا می‌شوید.

اندازه گیری درست ابعاد پنجره

اندازه گیری ابعاد پنجره و تناسب ابعاد پنجره و پرده نکته بسیار مهی است که افراد زیادی هنگام خرید پرده آن را اشتباه انجام می دهند. قبل از اندازه گیری ابتدا باید مشخص کنید چه مدل پرده ای برای اداره مد نظر شماست سپس با توجه به مدل پرده اندازه گیری را انجام دهید.

برای مثال پرده کرکره فلزی و به طور کلی پرده های کرکره ای از دسته پرده هایی هستند که روی پنجره قرار می گیرند و نیاز نیس ابعاد پرده بزرگتر از پنجره باشد برای این نوع پرده ها ابعاد دقیق پنجره را اندازه بگیرید فقط به این نکته توجه کنید که پرده از سقف نصب می شود یا از بالای پنجره. اگر پرده از سقف نصب میشود باید فاصله سقف تا پنجره در نظر گرفته شود، در غیر اینصورت ابعاد خود پنجره به علاوه دو الی سه سانت بیشتر برای پرده های کرکره ای مناسب است.

اگر پرده ای که انتخاب کردید از نوع پرده چین دار است حتما باید در نظر داشته باشید که پرده پر چین می خواهید یا کم چین و بعد از آن ابعاد پرده را با راهنمایی فروشنده پرده انجام دهید.

ارتفاع پرده

ارتفاع پرده نکته دیگریست که هنگام خرید پرده باید به آن توجه کرد. برای تعیین ارتفاع پرده نیز مانند ابعاد آن باید به نوع پرده توجه کرد. پرده های بسیاری وجود دارند که ارتفاع آن ها بدون توجه به ابعاد پنجره تا زمین در نظر گرفته می شود و ظاهر پرده زیباتر می شود.

پرده لوردراپه که بیشتر به عنوان پرده اداری کاربرد دارد از این دسته از پرده هاست. ارتفاع این پرده معمولا تا زمین در نظر گرفته می شود که جلوه بیشتری به اتاق ببخشد در موارد خاص که زیر پنجره مبلمان، میز و یا شوفاژ قرار دارد می توانید ارتفاع پرده را به اندازه ارتفاع پنجره در نظر بگیرید.

مکان قرار گیری چوب پرده

یکی از اشتباهات رایج پرده در دکوراسیون محل کار این است که چوب پرده را در جای مناسبی نسبت به فریم پنجره قرار دهید. میله‌ای که خیلی نزدیک به پنجره باشد، می‌تواند فضا را کوچکتر از ابعاد واقعی نشان دهد. اگر آن را چند سانتی‌متر بالاتر از پنجره قرار دهید، اتاق شما را به صورت بصری بلندتر جلوه می‌ دهد. همچنین انتخاب یک میله پرده‌ای که از پنجره شما گسترده‌تر است ضروری است. زیرا اجازه حرکت پرده به کنار و نمود فضایی بزرگتر را سبب می شود. برای انتخاب جای مناسب لازم است میله ۳۰-۲۰ سانتی‌متر، طولانی‌تر از عرض پنجره و ۱۵-۱۰ سانتی‌متر در بالای قاب پنجره نصب شود.

در انتخاب پرده اداری از این نکات غافل نشوید

در خرید پرده اداری باید نکات مهمی را در نظر گرفت که این موارد بسته به نوع اداره و محل استفاده پرده متغییر می باشند. از مهمترین مواردی که باید در نظر داشت می توان به این موارد اشاره نمود:

جنس پرده اداری : انتخاب جنس مورد نظر به میزان استفاده و مکان استفاده بستگی دارد.

پرده لوردراپه از پرده هایست که جنس مناسبی برای محیط اداره دارد. مقاوم است و طول عمر بالایی دارد.

قابلیت شستشو : اگر در اداره شما امکان کندن و شستشوی پرده وجود ندارد می توانید از پرده هایی استفاده کنید که در حالت نصب قابلیت شست و شو دارند.

قابلیت تنظیم نور : نور عنصری مهم در ادارات است. باید پرده ای برای این مکان ها انتخاب شود که قابلیت تنظیم دلخواه نور را داشته باشد.

محل قرار گیری پرده : در انتخاب پرده اداری باید به محل قرار گیری آن توجه داشت. زیرا پرده های کرکره با پهنای موجود باید متناسب با قاب و محل قرار گیری آن باشد

ارتفاع سقف : یکی دیگر از موارد اصول انتخاب پرده اداری ، توجه به سقف محل نصب پرده میباشد. پرده های کرکره ای آلومینیومی و چوبی اگر قطر مناسبی نداشته باشد با فضا همخوانی نخواهد داشت و چهره نازیبایی به محیط خواهد داد.

در بالا به طور خلاصه مواردی که باید برای پرده اداری به آن توجه کنید اشاره کردیم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج هنگام خرید پرده پرداختیم. برای خرید پرده می توانید از فروشگاه پردینو کمک و راهنمایی بگیرید این فروشگاه به صورت آنلاین و حضوری در زمینه فروش انواع پرده اداری فعالیت دارد. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا