آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

امام جمعه سنندج: انتقاد سازنده باید با درایت انجام شود، مسوولان هم وظیفه دارند به مطالبات مردم پاسخ دهند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، ضمن تسلیت شهادت ۱۵ تن از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: کسانی که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده شده باید مجازات شوند، ضمن اینکه قرار است افراد مقصر در جنایت زاهدان نیز مورد بازخواست قرار گیرند.

وی کشتار افراد بی‌گناه و زن و کودک را طبق شریعت اسلام محکوم دانست و افزود: چرا باید افرادی به نام دین، دست به کشتار مسلمانان و مردم بی‌گناه بزنند، در حالیکه دین اسلام، دین رافت و صلح و برادری و مخالف خشونت است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دین اسلام ارزش زیادی برای جان انسان قائل شده است، ادامه داد: اسلام مبرا از افراط، تفریط، تعصب و نژادپرستی است و خداوند از کشتار و خونریزی بیزار است، همچنانکه طبق فرموده پیامبر(ص) کشتن یک انسان با کشتن تمام انسان ها تفاوتی ندارد.

ماموستا رستمی از مسوولان خواست برای رفع مشکلات مردم هر کاری انجام دهند و یادآور شد: مردم در طول انقلاب اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها، همواره کنار نظام بوده‌اند، پس باید دولت همت خود را برای رفع دغدغه‌های آنان بکار گیرد، چراکه اگر پشتیبانی مردم نباشد، دولت‌ها قادر به انجام وظایف خود نخواهند بود.

وی انتقادات به حق و سازنده را حق مردم دانست و تاکید کرد: این کار باید با درایت انجام شود و مسوولان هم وظیفه دارند به مطالبات مردم پاسخ دهند.
نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.
مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.
در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

  • امام جمعه قم: از همه جوانان و نوجوانان خود استقبال می‌کنیم اما همه باید در برابر حریم شکن‌ها ایستادگی کنیم/ مسئولان برای بازسازی فرهنگ بسیجی کوشش کنند
  • خطیب جمعه ساری: جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلابی و دین‌خواه هستند / اجناس، گران هستند / در حوزه نان ضعف مدیریت داریم / مردم به اغتشاشگران میدان ندهند

۲۱۲۱۷

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا