رپورتاژ

دیدنی ترین مکان های استانبول

اداکسو

یکی از کشور­­های محبوب برای سفر ایرانی­ها کشور توریستی و گردشگری ترکیه می­باشد، از بین شهر های این کشور، استانبول که لقب بزرگ ترین شهر ترکیه را یدک می­کشد، دارای جاذبه های گردشگری زیبا و مناظر طبیعی بی­نظیر است. پس اگر به دنبال تور استانبول از مشهد با قیمتی به صرفه، همه روزه و با آفر های ویژه هستید به معراج گشت مراجعه کنید.

مسجد ایاصوفیه مهم­ترین بنای گردشگری شهر استانبول

مسجد ایاصوفیه که گفته می­شود در سال 532 به تاریخ میلادی توسط کنستانتین یکم بنا نهاده شده­است. مسجد ایاصوفیه در گذر تاریخ دستخوش تغییرات بسیار شده است تا جایی که مدت زیادی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می­گرفت و حتی در دوره­ای لقب بزرگ­ترین کلیسا را هم به آن داده بودند؛ اما به مرور زمان با اضافه شدن محراب، گنبد، منبر و … این مکان به مسجد نزدیک­تر شد.

قصر توپکاپی عثمانی دومین بنای معروف گردشگری استانبول

قصر توپکایی که تجلی قدرت حکوت عثمانی در تاریخ ترکیه است، این قصر در دوره حکومت عثمانی مکان زندگی پادشاهان عثمانی به شمار می­رفت. امروزه این مکان به موزه تبدیل شده است و یکی از مقاصد بازدید کنندگان و گردشگران به حساب می آید. گردشگران می­توانند با مراجعه به این قصر از قسمت های آشپزخانه­ها، مرکز نگهداری اسلحه­ها، حرمسرای پادشاه و … را بازدید نمایند. اگر شما هم علاقه­مند به سفر به کشور ترکیه و مخصوصا شهر پر جاذبه استانبول هستید؛ پیشنهاد ما این است که به سایت معراج گشت سر بزنید، تور مستقیم استانبول از مشهد همه روزه معراج گشت دایر است.

قلعه روملی حصار از جذاب­ترین مکان های دیدنی استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، باید این مکان گردشگری را در بالیا فهرست و در الویت برای بازدید قرار دهید، قلعه روملی حصار از بناهای به جای­مانده از دوره حکومت سلطان محمد دوم در ترکیه است، او دستور ساخت این مکان را داد. هدف از ایجاد این بنا در آن دوران کنترل حکومت بر تنگه بسفر بود تا در مواقع نیاز جلوی هجوم دشمن و پیشروی آن­ها گرفته شود.

مسجد زیبای سلطان احمد

مسجد سلطان احمد همانطور که از نامش پیداست، توسط سلطان احمد اول ساخه شده است. این مسجد زیبا دارای شش مناره است که در عین ظرافت در تقارن با یکدیگر ساخته شده­اند. نام دیگری که این مسجد با آن شناخته می شود، مسجد کبود است، علت این امر استفاده از هزاران کاشی با رنگ آبی در تزیین طرح داخلی مسجد است.

برج دختر زیباترین بنای گردشگری استانبول

برج دختر یا همان کیزکوله سی از بناهای گردشگری زیبای ترکیه و شهر استانبول است، این برج در وسط آب های تنگه بسفر ساخه شده، چرا که این برج در اصل یک فانوس دریایی است. مهم­ترین علتی که برج دختر را نزد مردم استانبول به مکانی مورد پسند تبدیل کرده، قصه ها و داستان هایی عاشقانه است که به این برج ارتباط می دهند.

جزیره پرنسس یا جزیره بیوک آدا

این جزیره به خاطر مناظر طبیعی­اش  و آب هوای دلپذیرش معروف است، به طوری که ساخمان های این جزیره در حالت ساخت ویلایی قرار دارند. از نکات جالب این جزیره تردد و رفت و آمد مردم است که بیشتر با دوچرخه و یا توسط درشکه ها به سبک قدیمی انجام می­شود.

پیشنهاد تور استانبول

حالا که اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن تصمیم برای سفر به ترکیه و مخصوصا شهر زیبای استانبول را کسب کردید، نیاز به شرکت خدمات مسافرتی مطمئن برای سفر به ترکیه و و تهیه تور استانبول هستید، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت با پشتوانه یک دهه تجربه و خدمت رسانی با در دسترس قرار دادن تور مستقیم استانبول از مشهد در همه ایام هفته آن هم  با ارزان­ترین قیمت و آفر های ویژه پیشنهاد ما برای داشتن سفری لذت­بخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا