رپورتاژ

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

اداکسو

تجهیزات پزشکی به‌ طور کلی به تمامی ابزارهایی گفته می‌شود که در فرایند معاینه بیماران مورد استفاده پزشکان قرار می‌گیرند. برخی از این ابزارها از جمله ابزارهای تشخیصی بوده و برخی از جمله تجهیزات درمانی به شمار می‌روند و بعضی، ابزار جراحی‌اند که توسط جراحان و در اتاق‌های عمل کاربرد دارند. برخی دیگر از تجهیرات پزشکی از جمله ابزارهای آزمایشگاهی محسوب می‌شوند. بنابراین این ابزار را می‌توان در دسته‌بندی‌های متنوعی جای داد.

فروش تجهیزات پزشکی

در حال‌ حاضر برندها و شرکت‌های سازنده بسیار زیاد داخلی و خارجی به کار تولید و فروش تجهیزات پزشکی اشتغال دارند و این محصولات را با کیفیت‌های متنوع و ویژگی‌های مخصوص به خود در بازه‌های قیمتی متفاوت به خریداران واگذار می‌کنند. از جمله این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تجهیزات پزشکی برای معاینه

دستگاه فشارسنج، دماسنج‌های طبی، گوشی پزشکی، چراغ قوه از جمله مهم‌ترین ابزاری هستند که به‌ منظور معاینه‌
مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر ابزارهای معاینه پزشکی می‌توان به آبسلانگ، افتالموسکوپ، اتوسکوپ، رتینوسکوپ، ترازو و… اشاره کرد.

تجهیزات پزشکی جراحی

ابزار جراحی از جمله وسایل فلزی هستند که در اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این ابزار در بیشتر مواقع به‌ منظور ایجاد برش استفاده می‌کنند و یا این ابزار را برای نمونه‌برداری و یا تراش دادن و در نهایت به‌ منظور بخیه کردن مورد استفاده قرار می‌دهند. از آن‌ جایی‌ که این نوع از ابزار پزشکی به‌ صورت کاملاً مستقیم با پوست، خون، گوشت و همچنین استخوان انسان‌ها در ارتباط قرار می‌گیرند بنابراین کیفیت آن‌ها موضوع بسیار مهمی است.

این ابزار در انواع مختلفی از جراحی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و سایز، طول و شکل آن‌ها با توجه به جراحی مورد نظر دچار تغییراتی می‌شود. جنس این وسایل در بیشتر موارد از استیل غیر قابل زنگ زدن انتخاب می‌شود. اما در حال‌ حاضر برخی از برندها و شرکت‌های سازنده به تولید و فروش ابزار جراحی تخصصی از جنس سرامیک نیز می‌پردازند.
از جمله ابزار و لوازم پزشکی که در اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به چاقو جراحی، تیغ، قیچی جراحی، پنس، کلیپس جراحی، گرسپر، اسپکولوم، ریتراکتور، نیدل جراحی، سوزن گیر، کورت، چیزل، رسپاتور، دریل و سر مته، سر ساکشن و… اشاره کرد. برخی از ابزار جراحی به‌ منظور جراحی‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی‌ که برخی دیگر به جراحی ارتوپدی و یا اورولوژی ارتباط پیدا می‌کنند و بعضی برای انجام جراحی‌های اطفال و نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در مجموعه‌های فروش تجهیزات پزشکی شما می‌توانید ست‌های جراحی پلاستیک و یا ست‌های جراحی توراکس را نیز مشاهده و خریداری کنید و یا به انتخاب و خرید ست‌های جراحی فک و صورت، ست جراحی زنان، ست جراحی قلب و عروق، ست جراحی گوش و حلق و بینی، ست جراحی مغز و اعصاب نیز اقدام نمایید.

تجهیزات پزشکی عمومی

برخی از تجهیزات پزشکی، از جمله ابزار عمومی مورد استفاده در این علم هستند. برانکارد، دستگاه اتوکلاو، پاراوان، پنبه، الکل و… از جمله این تجهیزاتند.

تجهیزات پزشکی تشخیصی

از این ابزار به‌ منظور تشخیص بیماری‌ها استفاده می‌کنند. اسپیرومتر، تجهیزات فراصوتی، تجهیزات پرتو پزشکی، شنوایی‌سنج، الکتروکاردیوگرام، دستگاه سی‌تی‌اسکن و… از جمله وسایل و تجهیزات پزشکی تشخیصی به شمار می‌روند.

تجهیزات پزشکی درمانی

با مراجعه به یک واحد فروش تجهیزات پزشکی امکان انتخاب و خرید تجهیزات درمانی نیز برای شما فراهم می‌شود. از جمله مهم‌ترین ابزارهای درمانی در علم پزشکی می‌توان به سرنگ، سر سوزن، سوزن گیر، لیزر، دستگاه ساکشن و آنژیوکت اشاره کرد و یا تجهیزاتی از قبیل اسکالپ وین، پنست، گالی باد، باند گچی، آتل، ست سرم، پایه سرم، چسب، سوند، دستگاه اکسیژن‌ساز و… را نام برد.

معرفی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

انتخاب مناسب تجهیزات پزشکی و ابزارهای جراحی به هنگام خرید ابزار جراحی و خرید تجهیزات بیمارستانی امری مهم می­باشد. فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی رومیس با تنوع بالای محصولات حوزه پزشکی، قیمت مناسب محصولات و ارائه خدمات با کیفیت متنوع گزینه مناسبی جهت خرید اقلام پزشکی می­باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا