آخرین اخبار روز استان های ایران

کاهش ذخیره خونی استان چهارمحال وبختیاری

کاهش ذخیره خونی استان چهارمحال وبختیاری

مهر نوشت: مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش اهدای خون در استان گفت: ذخیره خونی در این استان به پنج روز رسیده است.

حسین هاشمی با اشاره به شیوع سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری و کاهش چشمگیر اهدای خون، اظهار کرد: ذخیره خونی استان به پنج روز رسیده است.

وی با بیان اینکه زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است، عنوان کرد: در صورت ادامه روند کاهشی اهدای خون در چهارمحال و بختیاری وضعیت بحرانی خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت برگزاری اجرای پویش «اهدای خون» در استان، ادامه داد: طی هفته آینده فراخوان اهدای خون در استان صادر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود، افزود: سه مرکز «شهرکرد» و «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه و «فارسان» در روزهای زوج به صورت دائمی آماده دریافت خون از هم استانی‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد اهداکنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مستمر هستند، مطرح کرد: این افراد بیش از دو بار در طول سال خون اهدا می‌کنند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اهدای خون، گفت: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

هاشمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از لحاظ خون‌گیری و تأمین خون مورد نیاز تا کنون خودکفا بوده است، اظهار کرد: تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می‌شود برای تأمین خون مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و جلوگیری از رسیدن ذخیره خونی استان به وضعیت بحرانی اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا