آخرین اخبار روز استان های ایران

پیش بینی ایجاد یک میلون فرصت شغلی در سالهای ۱۴۰۱-۱۴۰۰/ اعطای ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد ۲۷۰ هزار نفر اشتغال

پیش بینی ایجاد یک میلون فرصت شغلی در سالهای ۱۴۰۱-۱۴۰۰/ اعطای ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد ۲۷۰ هزار نفر اشتغال

مدیرکل سرمایه گذاری پروژه فراگیر و اشتغال روستایی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی گفت: پیش بینی ما ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر در طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هست که برای تحقق آن نیاز به همکاری تمام دستگاهها و مردم داریم زیرا کارها به تنهایی و به خودی خود از پیش نمی رود و همت همگان را می طلبد.

رامین اسدی در حاشیه ی جلسه ی شورای اشتغال شهرستان آبادان که در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال آماده سازی زیرساخت های مربوطه به جهت تحقق اشتغال پیش بینی شده در کشور هستیم. شورای عالی اشتغال در این باره به طور جدی ورود پیدا کرده و در این باره نیز ۷ گروه را تشکیل دادیم و تمام معاونان وزرا درجهت تحقق تسهیل گری کمک حال هستند.

وی درباره ی دلایل سفرش به شهرستان آبادان با اشاره به پیگیریهای مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر انجام این سفر، افزود: طبق برنامه، به مناطق و شهرهایی که با نرخ بالایی از بیکاری مواجهند ورود پیدا می کنیم. طرح موضوع می شود. مدلهای زیست بوم اشتغال آنجا مورد بررسی قرار می گیرد. واحدهای مشکل دار شناسایی می شوند و در نهایت راهکارهایی که می تواند در مباحثی همچون ایجاد اشتغال و فعال سازی دوباره واحدهای راکد، موثر باشند را یافته و ارائه می کنیم.

وی تصریح کرد: از دستگاههای اجرایی می خواهیم تا در قالب زیست بوم ملی اشتغال که به معنای همکاری تمام دستگاهها با یکدیگر است تلاش کرده و تسهیل گر باشند تا پس از آن بتوانیم کارها را بهتر از پیش ببریم.

مدیرکل سرمایه گذاری پروژه فراگیر و اشتغال روستایی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی یادآور شد: به منظور پیشبرد اهداف در شهرستان آبادان بایستی یک کمیته تسهیلات در فرمانداری ایجاد شود تا اعتباراتی که در قالب تسهیلات اشتغال روستایی در بند الف و تبصره ۱۸ مربوط به وزارت خانه های جهاد کشاورزی، کار، میراث و صمت هست در مسیر درست رفع مشکلات اشتغال زایی پرداخت شود.

اسدی؛ گفت: امروز بازدیدهایی از طرحهای مختلف در شهرستان آبادان داشتیم که کمک کرد تا مسائل و مشکلات را از نزدیک ببینیم و مصوباتی را نیز در این باره در تهران داشته باشیم تا خروجی آن ایجاد یکسری اشتغال جدید باشد.

وی افزود: تاکنون قریب به ۱۴هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال روستایی پرداخت کرده ایم که برای حداقل ۲۷۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه بر روی پتانسیل های موجود در منطقه کار نشده و از همین بابت بایستی کمیته های سرمایه گذاری ما بیایند، زیرساختها را پیش بینی کنند، پتانسیل ها را شناسایی و فرصت های سرمایه گذاری را احصاء کنند تا پس از آن به تناسب طرحهایی معرفی شود. متاسفانه این کار تاکنون در شهرستان آبادان انجام نشده است و لذا بایستی نقشه راه شهرستان که شامل شناسایی ظرفیت های زیرساختی، فضاهای خالی در شهرکهای صنعتی و احیای واحدهای راکد به جای انجام سرمایه گذاری جدید است، تهیه و پیاده سازی شود.

مدیرکل سرمایه گذاری پروژه فراگیر و اشتغال روستایی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی تصریح کرد: انتظار می رود کمیته های شهرستانی تشکیل و فعال شوند. موارد را احصاء کنند. بانک ها نیز در این باره ورود کنند و کارها تنها به تملک واحد ختم نشود. و برای حل مشکلات راهکارهای مناسب ارائه شود.

اسدی؛ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همجواری آبادان و خرمشهر با کشورهای همسایه به ویژه عراق، یادآور شد: در این منطقه چون قیمت تمام شده ما پائین است لذا می توانیم محصولاتی را که امکان صادرات دارند را تولید کنیم. و به قیمت مناسب در آنجاها به فروش برسانیم. اگر زمینه ی صادرات در طرحها دیده شود به طور حتم کارهای خوبی را می توان در این باره انجام دهیم.

وی با بیان اینکه، تسهیلات اشتغال روستایی به جهت جلوگیری از مهاجرتشان ارائه می شود، گفت: آمادگی لازم برای بررسی و کمک به اجرای طرحهای خوب، اشتغالزا و توجیه پذیر وجود دارد.

وی افزود: کسانی که از خارج کشور برای سرمایه گذاری اینجا را انتخاب می کنند نیاز به تسهیل گری ما در بحث صدور مجوزهای مربوطه دارند لذا در این باره تمام سعی و تلاشمان را به کار می گیریم. سرمایه گذاری خارجی در منطقه به معنای ورود ارز به کشور و در نهایت ایجاد اشتغال است. بر همین اساس از دستگاههای اجرایی خواستیم تا در زمینه تسهیل گری امور برای سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی کمک حال باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سامانه ای در وزارت کار وجود دارد که در آن، واحد صنعتی و تعداد نیروی مورد نیازش اعلام شده ضمن اینکه کاریابی ها هم که در جذب نیرو تلاش کرده اند، از طریق همین سامان به یکدیگر لینک شده اند اما متاسفانه به دلیل عدم آشنایی سرمایه گذار از این سامانه، او امکان استفاده مطلوب از این ظرفیت را نمی یابد و به نظرم این اطلاع رسانی بایستی هم از طریق صدا و سیما و هم از طریق ورود افراد ما به شهرکهای صنعتی انجام شود.

وی تصریح کرد: از آموزش فنی و حرفه ای هم خواستیم که متناسب با نیاز بازار کار، نسبت به آموزش نیروی انسانی مورد نیاز، اقدام کند.

مدیرکل سرمایه گذاری پروژه فراگیر و اشتغال روستایی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی، یادآور شد: در سامانه نظارتی ما به نام «سامانه سانار» تک تک طرحها مورد بررسی قرار می گیرند. از محل بازدید می شود و اگر طرحی اجرا نشده باشد دلایل عدم اجرای آن مورد بررسی قرار می گیرد و اگر اجرا شده باشد تعداد بیمه شدگانش کنترل و اسامی آنها در سامانه بیمه تامین اجتماعی می نشیند.

اسدی؛ گفت: موضوع نظارت برای ما بسیار مهم است و اگر نظارت بیشتر شود انحراف کمتر می شود. تجربه نشان داده هر کجا نظارت نکردیم ضرر کردیم و لذا در بحث اشتغال روستایی که به شخصه در حال پیگیری آن هستم، تمام طرح ها را تا پایان بهمن ماه امسال پالایش می کنیم. دلایل عدم اجرای طرح ها بررسی می شوند و اگر دلیل قانع کننده ای پیدا نشد طرح از مدار خارج و پول به چرخه ی گردش کار برای نفرات بعدی باز می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا