آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

پیش‌بینی قهرمان لیگ‌برتر بر اساس آمار و ارقام

پیش‌بینی قهرمان لیگ‌برتر بر اساس آمار و ارقام

سپاهان در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است اما تا پایان فصل زمان زیادی باقی مانده و نمی‌توان براساس امتیازات کسب شده، قهرمانی لیگ بیست و یکم را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفت هفته از لیگ برتر بیست و یکم سپری شده و سپاهان با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. تیم محرم نویدکیا از ۷ بازی ابتدایی خود ۱۶ امتیاز کسب کرده و تک و تنها در صدر جدول قرار دارد. پس از طلایی‌پوشان اصفهانی، پرسپولیس با ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم های گل‌گهر، آلومینیوم اراک و استقلال با ۱۳ امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم هستند. همواره برای تعیین قهرمان از فرمول (تعداد بازی‌های یک تیم در لیگ*۲ + یک) استفاده می شد و البته این فرضیه همواره جواب نمیدهد و بارها پیش آمده که یک تیم کمتر از این حد امتیاز کسب کرده و به قهرمانی رسیده و حتی تیمی بوده که بیش از این امتیاز کسب کرده اما نتوانسته قهرمان شود. در ادامه به بررسی شرایط تیم های بالای جدول لیگ بیست و یکم می پردازیم و نگاه می کنیم کدام تیم‌ها امسال تا اینجای فصل، مدعی قهرمانی خواهند بود.

لیگ بیست و یکم؛ سپاهان ۱۶ امتیاز

تیم سپاهان تا پایان هفته هفتم لیگ برتر با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم محرم نویدکیا در حال حاضر و تا اینجای فصل توانسته حداقل امتیازات برای رسیدن به قهرمانی را کسب کند. پرسپولیس هم با ۱۴ امتیاز در تعقیب زردهای اصفهانی است و شرایط بهتری نسبت به سایر رقبا برای رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند. البته تا پایان فصل زمان زیادی مانده و از حالا نمی توان جایگاه تیم ها پیش بینی کرد.

متن کامل این گزارش را، می توانید اینجا بخوانید.

۲۵۷ ۲۵۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا