آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پورمحمدی: با دنیا شوخی نکنیم /با مدیران شعاری نمی شود کار کرد /اعداد خودش را نشان می دهد و فریاد می زند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دور دوم پاسخ به سوالات، مصطفی پورمحمدی به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

پیش از شروع دور دوم مناظره انتخاباتی سوالات کارشناسان و نخبگان به شرح زیر پرسیده شد:

محمدجواد ایروانی: برای جهش تولید و سرمایه گذاری و مشارکت آحاد مردم چه الگوها و برنامه های مشخصی دارید؟

محمد خوش چهره: رویکرد رئیس جمهور برای تاکید روی طرحهای مردمی کردن اقتصاد چیست؟

فولادگر: سیاستهای اصل ۴۴ برای تغییر ریل اقتصاد کشور و انتقال از اقتصاد دولتی به وضعیتی بود که دولت نقش خودش را نظارت و تنظیم گری داشته باشد. چه اتفاقاتی افتاد که سیاستها جامع و خوب اجرا نشد؟ چرا فقط سراغ واگذاری هایی رفتیم آنهم با نگاه درآمدی؟ و توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و ایجاد رقابت و رفع انحصار و آماده کردن محیط کسب و کار برای حضور مردم انجام نشد؟

سیدحمید پورمحمدی: تدبیر شما برای اینکه دست بخش خصوصی باز شود و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در بازار رقابت محدود شود چیست؟

محمدرضا باهنر: خصولتی ها نه دولتی اند و نه خصوصی؛ برای اینکه این بنگاه های خصولتی را از این چرخه اقتصاد هم بهره وری شان را بالا ببریم و هم به مردم واگذار شود چه برنامه ای دارید؟

دانش جعفری: نقش شبه دولتی ها پررنگ است و واگذاریها به جای اینکه به مردم و بخش خصوصی واقعی باشد به شبه دولتیها واگذار شده است. منابع اینها هم غیرمستقیم ربط به دولت یا بخش عمومی دارد. از نظر شما در صورتی که بخواهید برنامه اقتصادی در کشور پیاده کنید، نقش شبه دولتیها را در واگذاری ها چطور می بینید؟ سیاست شما برای استفاده از منابع مردم در اقتصاد چیست؟

اهم پاسخ مصطفی پورمحمدی:

*با توان ملی و مدیریتی و کارشناسی که داریم می توانیم مشکلات را حل کنیم اما باید همچنان به نظرات کارشناسی بها بدهیم ما سیاستگذار هستیم اما با نظرات کارشناسی و پشتوانه کارشناسی.

*دنیای امروز دنیای فناوری دانش و تجربه و تخصص است اعداد و ارقام گویا هستند نمی شود همینطور حرف زد.

*اعداد خودش را نشان می دهد فریاد می زند.

*من در مناسبات کاری جدی و سخت گیر بودم دیگران می گویند موفق بودیم اما بلندپروازی بدون پشتوانه که جواب نمی دهد طرح های بزرگ زیادی را اجرا کردم باید دقت کرد و به واقعیت های های خارجی توجه کرد.

*نمی خواهم کلی حرف بزنم اما ثبات مالی رمز موفقیت اقتصادی است در هر جامعه ای.

*ثبات مالی یعنی کنترل تورم ما در این ۵۰ سال(کمی کمتر) ۲۰ درصد است، تورم این ۶ سال اخیر بالای ۴۰ درصد است مگر می شود با این تورم ثبات اقتصادی ایجاد کرد؟

*بخش بزرگی از نقدینگی کشور قفل شده است یا سیاست های تکلیفی دولت است یا بنگاهداری ای…است.

*بدون برنامه ریزی نمی شود، اقتصاد موفق و ۸ درصدی را محقق می کنیم ما قبول دارم که بهره وری سهم تعیین کند دارد اما با مدیرانی که شعاری نیستند و پشتوانه تخصصی دارند به وعده ها وفادارند پروژه ها را گران تمام نکردند. مردم باید اعتماد کنند که کاری می توانیم انجام دهیم.

*بدنه اجتماعی باید با ما همراهی و همدلی نشان دهد.

*حتما توانش را داریم اما این زیرساخت ها باید حل شود با جهان خارج شوخی نکنیم، از قدرت دیپلماسی بهره بگیریم نمی شود به سادگی حرفی زد، ما که هر روز داریم خودتحریمی را افزایش می دهیم، می توانیم تحریم خارجی را حل کنیم؟ باید رویکردها و نگاه به حل مسائل خارجی را تغییر دهیم.

۲۷۲۷

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا