آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پزشکیان: در دور زدن تحریم‌ها کلی بخور بخور وجود دارد/ماشین‌های دسته دوم برای ما افتخار است؟ /از نظر فساد در دنیا از آخر ۱۵ هستیم

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، در دور دوم اظهار نظر در مناظره اول، به سخنان دیگر نامزدها واکنش نشان داد.

اهم سخنان پزشکیان به شرح زیر است:

*سیر تاریخ، تجربه جهانی و بین‌المللی راه آدم باتجربه را روشن می‌کند. بعد از جنگ دوم جهانی هیچ کشوری بدون سرمایه‌گذاری خارجی رشد نکرده، اینکه قاضی‌زاده هاشمی گفتند بدون سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌شود، باید تجریه بقیه کشورها را مشاهده کرد.

*ما باید صادرات و سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

*ما الان گران میخریم و ارزان می فروشیم. در نفت کلی ضرر میکنیم. کی باید جواب دهد که چرا اینقدر مفت دارای مان را می فروشیم؟ کی باید جواب دهد چرا باید گران بخریم؟

*ماشین‌های دسته دوم برای ما افتخار شده است و تازه دولت دلار ندارد که پرداخت کند. تحریم فاجعه است، در دور زدن تحریم‌ها کلی بخور بخور وجود دارد. از نظر فساد در دنیا از آخر ۱۵ هستیم. اینهمه بخور بخور از کجا می آید؟

*برای سرمایه‌گذاری با چین توافق کردیم اما چین گفت تا زمانی که FATF تصویب نشود، نمی‌آییم.

* ۴۰ سال است که می‌گوییم درستش می‌کنیم. یکی از مواردی که قالیباف گفت این است که با کنترل قیمت بنزین می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم. ما در حال از دست دادن ذخایر انرژی و نفت هستیم. در حقوق‌ها تورم ۴۰ درصدی است اما پرداختی ۲۰ درصد است. نخبگان و سرمایه‌های ما در حال رفتن هستند.

*تحریم فاجعه است؛ دور می زنیم ولی در این مسیر غلط که درایم میریم کلی بخور بخور هست. نفر ۱۵ از آخر در آمار فساد هستیم..

*وضعیت اقتصادی را از اول تا الان، چهل سال است می گوییم درستش میکنیم. روزبروز پولمان و قدرت خریدمان بدتر می شود! وقتی پول چاپ میکنیم پولمان بی ارزش می شود.

*ما الان نمیتوانیم تکنولوژی جدید را وارد صنعت نفت کنیم و داریم ذخایر را از دست می دهیم. به جای ۴۰ درصد بهره وری در نفت ۱۲-۱۳ داریم و بقیه را مفت داریم از دست می دهیم. این را چه کسی باید جواب بدهد؟

*تورم ۴۰ درصد و پرداخت ها ۲۰ درصد است. باید نگاهمان را عوض کنیم. نخبه ها و سرمایه ها دارد می رود و روز بروز وضعیت با این وعده ها بدتر می شود. کجا با این تئوری های شما کشور را درست کردند که اینجا بتوانیم؟

۲۷۲۱۱

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا