آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

همدان پایتخت هخامنشیان و اشکانیان، میزبان میلیونی گردشگران داخلی و خارجی است

اداکسو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: ۲ میلیون و ۲۵ هزار گردشگر طی پنج ماهه سال جاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند که غار علیصدر در صدر بازدیدها قرار دارد.

محسن معصوم‌علیزاده در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد بازدید کننده ۶ هزار و ۳۳۰ گردشگر خارجی نیز، در این مدت از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: غار علیصدر با ۳۵۰ هزار نفر بازدیدکننده داخلی و ۶ هزار و ۲۷۰ نفر بازدید کننده خارجی صدرنشین جاذبه‌های گردشگری استان همدان در پنج ماه نخست سال جاری قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اضافه کرد: ۶۰۰ بازدید نظارتی در پنج ماه نخست سال جاری از مراکز گردشگری همدان انجام شد که شامل بازدید از مراکز اقامتی،دفاتر خدمات مسافرتی و بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی بوده است.

معصوم‌علیزاده، میزان اقامت در اقامتگاه‌های استان همدان را طی این مدت، بیش از ۳۲۰ هزار نفر مسافر اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در استان همدان ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و میهمان‌ سرا، ۱۴ میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌ آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک متل، ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ مرکز پذیرایی بین‌راهی و ۱۷ سفره‌خانه سنتی فعال است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، پایتخت دائمی مادها و پایتخت تابستانی هخامنشیان و اشکانیان بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری دارد.

این استان به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.

غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، آرامگاه استرومردخای و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

آبشار و سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، سراب گیان و گاماسیاب، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری و صدها جاذبه دیگر در سطح استان همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا