آخرین اخبار روز استان های ایران

نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی هستیم

نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی هستیم

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شریفی نیا امام جمعه محترم شهرستان آرادان دیدار کرد.

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با اشاره به نقش روحانیت به ویژه امامان جمعه در ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با اقشار مختلف مردم، نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی هستیم. تا بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت تبلیغی، گام‌های مهمی در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی برداریم.

محمد معین با بیان اینکه براساس شعار «تولید، پشتیبانی‌، مانع‌زدایی‌»، ۱۴ اقدام محوری توسط ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای ‏اجرا در سال ۱۴۰۰ اولویت‌ بندی شده است، افزود: برای هر سه بخش از شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ برنامه ریزی شده ‏که با اجرای آنها تحولی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی کشور رقم می خورد.اجرای طرح کاداستر را از جمله اولویت های سازمان جنگل ها به ویژه در استان‌ سمنان دانست .

وی گفت: انفال متعلق به فرد و یا دوره خاصی نیست و همگان باید در حفاظت و نگهداری از آن کوشا باشند. معین، همچنین بر آموزش، توانمندسازی و گسترش مشارکت مردم در طرح‌های منابع طبیعی با رویکرد حفاظت تاکید کرد و یادآور شد: روحانیت نقش مهمی در ایجاد همراهی مردم با طرح های حفاظتی منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع دارد.

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان نمودند: باریجه یکی از گونه های مهم دارویی و اقتصادی مراتع شهرستان آرادان بوده که در ۱۸ سامانه باریجه خیز این شهرستان پراکنش داشته که در سال جاری پروژه کپه کاری در برخی از مراتع اجرا گردید و بمنظور ساماندهی و بهره برداری اصولی از محصولات فرعی و مرتعی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز دارویی و معطر مثل باریجه تشکل بهره برداران محصولات فرعی با تعداد ۱۲۴ نفر عضو شامل مرتعداران و بهره برداران مراتع در شهرستان آرادان تشکیل گردید.

در ادامه امام جمعه محترم آرادان حجت السلام و المسلمین حاج اقا شریفی نیا بیان نمودند: عرصه های منابع طبیعی ، جنگلها ،مراتع و کوهها جز سرمایه ملی است و مالک اصلی آن خداوند است به صورت منابع انفال در اختیار مردم قرار گرفته و این نعمت الهی با تولید محصولات پر ارزش گوناگون،زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می شود.

امام جمعه شهرستان آرادان اظهار داشت: حفظ درختان و عرصه های منابع طبیعی از موارد مورد تأکید فرهنگ اسلامی است و همواره از آن به‌عنوان یک ارزش یاد شده است.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا