آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

نماینده جلیلی در گفتگو با المیادین: سعید جلیلی قصدی برای کناره‌گیری ندارد؛ در نظرسنجی ها اول است؛ بهتر است قالیباف کنار برود

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی عرب نماینده سعید جلیلی چهارشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ در برنامه شبکه خبری المیادین، اعلام کرد که سعید جلیلی قصد ندارد به نفع کسی کناره‌گیری کند چراکه در نظرسنجی‌ها پیش است و بهتر است که آقای قالیباف به سود وی کناره‌گیری کند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، المیادین پرسید: در انتخابات پیشین، آقای جلیلی به سود رئیس جمهور فقید، آقای ابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد، آیا این بار هم کناره‌گیری می‌کند مثلا به سود قالیباف؟

عرب گفت، نه ؛ دکتر جلیلی تا الان از کناره گیری صحبتی نکرده و الان در میان نامزدان اول است و معادلات انتخابات قبلی متفاوت است. آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که ایشان به این جمع‌بندی رسید که به سود آقای رئیسی کنار برود اما این بار در نظرسنجی‌ها پیش است و با توجه به وضعیت کنونی فکر می‌کنم آقای قالیباف به سود آقای جلیلی بهتر است کناره‌گیری کند. نتیجه تا الان کاملا روشن است و هنوز هیچ نشانه‌ای از قصد کناره‌گیری جلیلی شنیده نشده است.

المیادین پرسید: با این حال نظرسنجی‌ها با هم متفاوت است و برخی از آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترتیب نامزدها تفاوت دارد. در برخی، پزشکیان و در برخی قالیباف اول است.

عرب گفت: دو مرکز رسمی که نظرسنجی‌ می‌کنند یکی صداوسیماست و دیگری ایسپا. در این نظرسنجی‌ها تا قبل از مناظره آخر، آقای جلیلی اول بوده و پزشکیان و قالیباف دوم و سوم بودند. البته آراء خاکستری زیادی داریم و [در صورت مشارکت] چه بسا نتیجه انتخابات تغییر کند. تا الان نتیجه‌ای کاملا نزدیک را شاهدیم. تا الان هیچ کس به نفع کسی کنار نرفته است. چه بسا انتخابات دو مرحله‌ای شود. فکر نمی‌کنم مشارکت نیز خیلی بالا برود و آمار الان ۵۲ درصد را نشان می‌دهد. با این حال فکر نمی‌کنم آراء خاکستری خیلی وضعیت را متفاوت کند؛ چراکه طرفداران رویکردهای انقلابی و اصولگرایی بیشترین مشارکت را دارند.

۲۷۲۱۸

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا