پزشکی

نظارت بر۲۰۴ موکب و ایستگاه صلواتی استان قم در ایام اربعین

اداکسو

دکتر اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی، بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی متشکل از ده تیم، نظارت و کنترل بهداشتی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مجید اصغری در گفت‌وگویی به ارائه گزارش فعالیت‌های بهداشت محیطی مراسم اربعین سال جاری پرداخت و اظهار داشت: تعداد تیم بازرسی معاونت بهداشتی متشکل از ده تیم، نظارت و کنترل بهداشتی کامل بر مراکز مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین‌راهی داشتند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه این تیم به 4 هزار و 361 مورد سامانه آبرسانی نظارت کامل داشتند، گفت: در این مدت نظارت و کنترل بهداشتی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی 204 مورد بوده است.
وی ادامه داد: نظارت و کنترل بهداشتی محل‌های اسکان زائرین و مراکز پخت جمعی غذای زائرین و مراسم و توزیع غذا 901 مورد و تعداد موارد بازدید مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط 33 مورد بوده است.
به گفته دکتر اصغری تعداد موارد نمونه‌برداری از مواد غذایی 57، تعداد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی 743، تعداد موارد کلرسنجی آب آشامیدنی هزار و 786 مورد، مقدار آب آشامیدنی گندزدایی‌شده 92 مترمکعب، مقدار مواد غذایی مشکوک معدوم شده هزار و 735 کیلوگرم/لیتر و مقدار سطح گندزدایی‌شده هفت هزار مترمربع بودند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم رسیدگی به شکایات بهداشتی را 172 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد اطلاعیه و پوسترهای بهداشتی تهیه و توزیع‌شده 688 مورد و تعداد خادمین و مسئولین آموزش داده‌شده 246 نفر بودند.
وی همچنین اقدامات انجام‌شده در ایام اربعین حسینی توسط گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در این ایام، 3 تیم فعال مبارزه با بیماری‌ها در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه جمال(ع) حضور داشتند.
دکتر اصغری در ادامه به برنامه‌های کشیک و آنکال گروه‌های مختلف کارکنان و پرسنل معاونت بهداشت اشاره و اظهار داشت: کشیک و آنکال شبانه‌روزی گروه مبارزه با بیماری‌ها در ستاد معاونت بهداشتی و شهرستان یک و شهرستان 2 و همچنین کشیک و آنکال شبانه‌روزی واحد پیشگیری و درمان هاری در مرکز بهداشت شهرستان 2 در این ایام برقرار بود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: در ایام اربعین حسینی از اماکن تجمعی مستقر در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران امامزاده شاه جمال(ع) و موکب سید الشهداء اتباع (جاده اراک) و در قالب تیم مشترک بیماری‌ها و بهداشت محیط بازدید مستمر داشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا