آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: حوزه علمیه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند/ مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس: جبهه انقلاب به نامزد واحد برسد!

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی که مدیر حوزه‌های علمیه کشور هرگونه حمایت نهادهای متبوعش از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را منع کرده است، مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس و دو نهاد حوزوی دیگر به نامزدهای «جبهه انقلاب» از آنها خواسته‌اند تا به ائتلاف برسند.
بنا بر روایت رسا، روز یکشنبه علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سخنانی با تاکید بر اینکه «حوزه علمیه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند»، گفت: «حوزه با عنوان رسمی هیچگاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ خود به صورت مصداقی از کسی حمایت نکرده و تنها به رسالت تبیینی خود عمل می‌کند».
با این وجود، جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس، مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس و جامعه روحانیت شیراز در نامه‌ای خطاب به قالیباف، جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی درخواست کردند تا از میان خود، برای انتخابات ریاست جمهوری به یک نامزد واحد برسند.
در این نامه آمده «مقتضای عقل و شرع و وجدان و خواست نخبگان حوزه و دانشگاه و درخواست امت حزب الله آن است که شما عزیزان هر چه زودتر تدبیری اندیشیده زمینه وحدت و رسیدن به نامزدی واحد را فراهم آورید. به نظر می‌رسد برای این منظور، شیوه معقول آن است که پس از طی مراحلی از تبلیغات، طی یک نظرسنجی دقیق، هر نامزدی که توان رای‌آوری بیشتر داشت، در عرصه بماند و دیگر نامزدها به نفع او کنار روند».
در پایان این نامه رسیدن به نامزد واحد و انصراف سایرین به نفع او، «نشانی از بصیرت انقلابی» آنها توصیف شده است و در مقابل گفته شده «در غیر این صورت، تاریخ به گونه‌ای دیگر قضاوت خواهد کرد و باید پاسخگوی عملکرد خود در پیشگاه شهیدان و امام شهیدان باشیم».

2929

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا