پزشکی

مدیر حوزه‌های علمیه از اقدامات جهادی وزیر بهداشت قدردانی کرد

اداکسو

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به دلیل اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های علمی، خدماتی، فرهنگی و اخلاق پزشکی گفت: خدماتی که جامعه پزشکی و سلامت به جامعه ارائه می‌کنند؛ در راس همه خدمات است.

به گزارش بهداشت نیوز،دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک به همراه رئیس سازمان نظام پزشکی و اعضای هیات‌رئیسه این دانشگاه با آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام‌جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این دیدار با اشاره به جایگاه والای پزشکی به لحاظ عقلی و منابع دینی گفت: علم‌الادیان و علم الابدان از اشرف علوم به شمار می‌رود؛ باید قدردان جامعه پزشکی به دلیل حساسیت جامعه طبابت و سلامت در همه دوره‌ها بود.

وی با بیان اینکه پزشکان و جامعه سلامت در دوران‌های مختلف مانند کرونا به‌خوبی عمل کردند و با سربلندی از این آزمایش بیرون آمدند، افزود: جامعه پزشکی کشور هم در عرصه علم و هم عرصه خدمتگزاری پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: شرافت این علم، اقتضاء می‌کند علاوه بر سپاسگزاری از جایگاه آن، حرمت و حریم جایگاه پزشکی نیز مصون بماند و از ورود افراد غیرمتخصص به حریم مصون بماند.

آیت‌الله اعرافی همچنین با تقدیر از دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به دلیل اقدامات انجام‌شده حوزه‌های علمی، خدماتی، فرهنگی و اخلاق پزشکی گفت: دانش حوزه پزشکی و حوزه سلامت دو بال دارد که یک‌سوی آن دانش و مهارت و در سوی آن اخلاق و فرهنگ قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به دانش پزشکی باید نگاه توأم با اخلاق دانش‌بنیانی و اخلاق فرهنگی داشت، تصریح کرد: علم پزشکی چون با انسان سروکار دارد باید به اقتضائات فرهنگی و اخلاقی نیز توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حفظ سرمایه پزشکی و بهره‌گیری از دانش نخبگانی را موردتوجه قرار داد و گفت: باید با حفظ تربیت نخبگانی ایران را به قطب دانش پزشکی تبدیل کرد.

آیت‌الله اعرافی همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با حوزه سلامت امری ضروری و لازم دانست و تأکید کرد: افزایش تعامل دستگاه‌ها در کنار دانش پزشکی موجب کسب رضایت مردم و تقویت خدمات می‌شود.

در این دیدار گزارشی از روند اقدامات انجام‌ شده در زمینه‌های زیربنایی، تقویت نیروهای انسانی، توسعه پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی، ساخت تخت‌های بیمارستانی و اجرای تفاهم‌نامه وزارت بهداشت با حوزه علمیه ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا