پزشکی

لیزر فوتونا چیست ؟

جوانسازی با لیزر فوتونا چیست؟

همیشه اولین نشانه های میانسالی در صورت شما نمایان می شود، علاوه بر مراقبت های عمومی و استفاده از ضدآفتاب و کرم های مختلف، این روزها بکارگیری فناوری لیزر در جوانسازی و پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت رواج زیادی پیدا کرده است.

لیزر فوتونا شاهکار مهندسی پزشکی در زمینه رسیدن به زیبایی طبیعی ،جوانسازی و تناسب اندام است . این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه چند منظوره در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است و در سطح بین المللی از اعتبار و محبوبیت زیادی در بین پزشکان عرضه زیبایی برخوردار است .

این دستگاه ترکیب دو لیزر اربیوم و ان دی یگ را بطور همزمان دارا میباشد . مهمترین خاصیت منحصر به فرد این دستگاه انجام جوانسازی عالی و هوشمندانه پوست در عین طبیعی بودن آن است.

فوتونا چیست ؟

به درمان سطح پوست فوتونا می گویند که این کار را از طریق لیزر انجام خواهند داد. این تکنولوژی برای بیمارانی است که قصد دارند کل پوست صورت خود را جوان سازی کنند. درمان های فوتونا از طریق دستگاه های لیزر مختلف انجام می شود که هر کدام فواید بسیاری برای پوست دارند و می توانند با توجه به آناتومی صورت و پوست شما انتخاب شوند.

لیست درمانهای امکان پذیر با دستگاه فوتونا

لیزر فوتونا چیست؟

  • لیفت و جوانسازی کامل صورت با روش ۴ بعدی
  • لیفت و سفت کردن پوست پلک بالا
  • رفع چروک دور چشم
  • رفع چروک زیر چشم
  • رفع چروک پیشانی
  • رفع خط اخم
  • رفع خط خنده
  • افزایش طبیعی حجم لبها
  • رفع شلی و افتادگی پوست صورت
  • رفع چروک گردن
  • رفع شلی پوست گردن
  • رفع لک و تیرگی پوست صورت و بدن
  • سفت کردن پوست شکم ، سینه ها ، بازوها
  • رفع چروک و خطوط (( استریا ))پوست شکم بعد از لاغری و زایمان
  • رفع عروق ریز سطح پوست ( واریس های کوچک )
  • لاغری موضعی و درمان سلولیت
  • جوانسازی واژینال بانوان
  • درمان خروپف
  • درمان جوش صورت
  • رفع اسکار های پوستی
  • درمان جای جوش
  • و تعداد قابل توجهی از درمان های مختلف دیگر

جوان‌سازی پوست با لیزر فوتونا چگونه انجام می‌شود؟ ( جوانسازی 4D )

این روش درمانی هم از طریق سطح خارجی پوست و هم از داخل مخاط دهان به کار گرفته می‌شود.

در این درمان از ۲ طول موج مختلف لیزر استفاده شده و اثرات ضد پیری و حجم دهی پوست آن از کاربرد این دو طول موج لیزر در ۴ سطح مختلف شامل لایه‌های عمقی، میانی، مخاط دهان و بالاخره سطح پوست حاصل می‌گردد. به طور معمول میزان نتایج حاصله و زمان لازم برای دستیابی به این نتایج، در افراد مختلف متفاوت است، اما اغلب بیماران ضمن احساس بهبودی نسبی ظرف مدت کوتاهی بعد از درمان، نتایج واضح آن را در حدود ۲ تا ۳ ماه بعد تجربه خواهند نمود.

مرحله ۱: خط خنده

گرمادهی ملایم از داخل بافت دهان با انقباض کلاژن­ها باعث حجم­دهی و سفت شدن پوست ناحیه خط خنده می­گردد.

مرحله ۲: جوان‌سازی

با تاثیر بر لایه­های زیرین پوست و تکمیل تاثیر مرحله خط خنده باعث بازگرداندن استحکام به بافت پوست می­شود. (به علت اثر برداشت موی زائد روی صورت آقایان توصیه نمی­شود.)

مرحله ۳: فرم‌­دهی پوست

گرمادهی به عمق پوست از روی پوست، برای حجم­دهی و لیفت پوست که به هم­افزایی دو مرحله قبل کمک می­کند.

مرحله ۴: لایه برداری سطحی

لایه ­برداری سطحی که موجب جلادهی پوست و ظاهر شفاف و بهتر آن می­گردد. در درمان­هایی که حالت لایه برداری بیشتری دارند تا چند روز حالت خشکی، التهاب و پوسته­ریزی دیده خواهد شد.

ابعاد 4گانه به چهار درمان متفاوت از دستگاه Dynamis FOTONA-SP بازمیگردد که شامل:

PIANO, SupErticial, SmoothLiftin, FRAC3 میباشد که در مجموع با همکاری یکدیگر با پیر شدن پوست مبارزه میکند، بدون دوره نقاهت و یا با دوره نقاهت بسیار کوتاه و بدون بیهوشی، که در تمام طول سال قابل اجراست.

نتایج بعد از لیزر فوتونا

تولید و تحریک کلاژن سازی و افزایش انعطاف پوست که باعث بازگردانی براقیت از دست رفته می شود.

حذف چین و چروک ها بدون رفتن به اتاق عمل.

از بین بردن لک ها و مبارزه با علائم پیری.

درمان آکنه، زخم های تیره و خطوط روی پوست.

توصیه ها و مراقبت های بعد از لیزر فوتونا

مرکبات : یک رژیم غذایی متعادل با سبزیجات و میوه جات مانند پرتقال انتخاب نمایید. زیرا شامل امگا ۳ اسید چرب مواد غنی همراه با منابع پروتئین کافی برای جوانسازی پوست شما بسیار مفید می‌باشد.

خواب کافی : سعی کنید خواب کافی داشته باشید برای حداکثر ۸ ساعت مناسب می‌باشد؛ و درطول روز چرت زدن به مدت ۱۰ دقیقه نیز برای طراوت پوست کافی می‌باشد.

ورزش کردن : ورزش کردن کمک زیادی میکند برای اینکه پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید. ورزش‌هایی مانند یوگا که سطح گردش خون را در پوست بالا میبرد.

نوشیدن آب : نوشیدن حداکثر ۸ لیوان آب در روز ضروری است، اگر شما می‌خواهید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید.

لاغری موضعی با لیزر بدون جراحی

پیکرتراشی و لیفت پوست بدون جراحی، بیهوشی و عوارض جانبی با نتایج فوری

تایت اسکالپتینگ چیست؟

تراش دادن سفت (تایت اسکالپتینگ) یک رویکرد غیرتهاجمی خاص است که دو فرآیند را در یک مرحله ترکیب میکند که باعث شکلدهی بدن و سفت کنندگی پوست تمام بدن میشود. لیزر بدون خطر و به تدریج موضع مورد نظر را داغ میکند و بافت اطراف آن را جوان می¬کند. همزمان تولید کلاژنهای جدید باعث سفتی پوست میشود که در یک درمان کلی باعث بهبود سستی و خاصیت ارتجاعی در ناحیه تحت درمان میشود.

نحوه عملکرد

بسیاری از ما اغلب نواحی سرسختی در بدنمان داریم که به کمک بیشتری نیازمند هستند.

گام اول:

تراش دادن سفت یک رویکرد غیرتهاجمی چهار بعدی است که در آن از دو لیزر پیشرفته در هر جلسه درمان استفاده می¬شود.

گام دوم:

انرژیهای پالسی از دستگاه Dynamis Fotona به وجود آمدهاند و به صورت درمانی منحصر به فرد برای بافتهای مورد نظر بهینه شدهاند.

گام سوم:

اثر انرژی لیزر با بافت هدف باعث بازسازی، سفتسازی و جوانسازی پوست شده بدون آنکه به اپیدرم صدمه بزند.

گام چهارم:

نتایج به فرم ایدهآل شما برای بدنتان نزدیکتر شده و شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

دو فرآیند در یک مرحله

پیکرتراشی یک رویکرد غیرتهاجمی خاص است که دو فرآیند را در یک مرحله ترکیب میکند؛ سفت کردن پوست و شکل دادن به آن. سایر درمانها برای

دستیابی به نتایجی مشابه این روش نیازمند طی کردن دو فرآیند مجزا دارند؛ یکی برای به هدف قرار دادن بافت خاص که در آن بیمار باید ماهها منتظر نتیجه

گرفتن بماند و دیگری برای سفت کردن پوست. این روش زمان زیادی را برای رسیدن به نتیجه دلخواه برای فرم بدن میطلبد. با روش تراش دادن سفت (تایت

اسکالپتینگ)، این فرآیندها با هم ترکیب شده تا به شما نتایج سریعتر و فوریتری را بدهد.

پیکرتراشی و سفت سازی پوست بدن با لیزر

فرآیندی آسان و غیرتهاجمی، ایمن و موثر روی تمام نواحی بدن در کمترین زمان

هزینه انجام لیزر فوتونا

هزینه فوتونا بستگی به مواردی مانند کلینیک مورد نظر ، تجربه و تخصص پزشکان ، دستگاه مورد نظر ، تعداد جلسات درمان و مقدار مواد مصرفی برای درمان دارد که این هزینه ها متغیر هستند.

پرسش و پاسخ های رایج در مورد لیزر جوانسازی فوتونا

من چه انتظاری می توانم از درمان داشته باشم؟

هر فردی با فرد دیگر متفاوت است اما شما می توانید انتظار کمترین ناراحتی را در طول دوره درمان داشته باشید. بلافاصله بعد از شروع روند درمان، ممکن است میزانی از قرمزی و و یا ورمهای جزئی را تجربه نمایید که بعد از چند ساعت کاهش خواهد یافت. شما میتوانید فعالیتهای روزانه خود را بلافاصله بعد از اتمام درمان ادامه دهید، چنانچه شما می خواهید که یک درمان تهاجمیتر را داشته باشید، ممکن است که قرمزی را برای یک یا دو روز تجربه نمایید.

چگونه لیزر سلولهای چربی را از بین میبرد؟

لیزر بدون خطر و به سرعت پوست شما را گرم می کند، انرژی را به سطح زیرین پوست شما میرساند و نقش سفتکنندگی و جوانکنندگی برای آن منطقه دارد.

این حس شبیه چیست؟

اولین بخش در مان شامل گرم کردن منطقه مورد نظر برای درمان است. ابتدا، شما ممکن است یک گرم شدن تدریجی را احساس نمایید و بعد از چند دقیقه ممکن

است احساس گرم شدن بسیار ملایمی را تجربه نمایید. احساس کلی میتواند چیزی شبیه به ماساژ سنگ داغ و یا یک سونای خشک باشد.

بخش دوم شامل احساس گرم شدن سطحی بیشتری است. بسته به سطح تحت درمان، تولید گرما کمی شدیدتر ولی همچنان قابل تحمل است. پس از درمان پوست

شما گرم شده و گاهاً برای یک یا دور روز صورتی و یا حتی قرمز میشود.

چه مدت طول میکشد تا نتایج را مشاهده نمایید؟

نتایج برای هر فردی متفاوت است. بیشتر بیماران سفت شدن فوری را به دنبال یک تغییر تدریجی در خطوط مشاهده میکنند. بسته به نتایج مطلوب شما، ممکن است شما به درمانهای متعدد نیازمند باشید.

چـقدر طـول مـی کـشد تا اثرات درمـان  جوانسازی 4D بروز کند؟

میزان جوابدهی بستگی به شرایط کلی بیمار دارد. نتایج در افـراد مـختلف مـتفاوت اسـت.بازسازی کلاژن پوست احتیاج به زمان دارد و نتـایج از حـدود یـک مـاه

بـعد از درمان بتدریج تا 3 ماه قابل مشاهده خواهد بود. این درمان جایگزین اقدامات تهاجمی مانند جراحی نمی باشد.

آیا این درمان دردناک است؟

در طول درمان ممکن است فرد احساس گرمایی کند که به تدریج پس از چند دقیقه افزایش خواهد یافت که این مساله جای نگرانی نداشته و از بین خواهد رفت .

آیا این درمان عوارض جانبی دارد؟

این درمان روشی غیر جراحی بوده و هیچگونه بیهوشی یا دوره نقاهتی ندارد و فرد بعد از درمان میتواند به فعالیت روزانه خود بازگردد.به ندرت ممکن است

عوارض خفیف و قابل کنترلی مانند قرمزی و خشکی پوست به وجود آید که نیاز به مراقبتهای موضعی و درمان دارویی داشته باشد.

توجه داشته باشید که با درنظر گرفتن موارد زیر می توانید کمک بیشتری به سلامتی پوست خود کنید:

مرکبات : یک رژیم غذایی متعادل با سبزیجات و میوه جات مانند پرتقال انتخاب نمایید. زیرا شامل امگا 3 اسید چرب مواد غنی همراه با منابع پروتئین کافی برای

جوانسازی پوست شما بسیار مفید می باشد.

خواب کافی : سعی کنید خواب کافی داشته باشید برای حداکثر 8 ساعت مناسب می باشد. و درطول روز چرت زدن به مدت 10 دقیقه نیز برای طراوت پوست کافی می باشد.

ورزش کردن : ورزش کردن کمک زیادی میکند برای اینکه پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید. ورزش هایی مانند یوگا که سطح گردش خون را در پوست بالا میبرد .

نوشیدن آب: نوشیدن حداکثر 8 لیوان آب در روز ضروری است، اگر شما می خواهید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید.

دستگاه فوتونا ساخت کدام کشور است ؟

این دستگاه با کیفیت و تکنولوژی امریکایی است و در حال حاضر در کشور اسلونی و تحت لیسانس امریکا تولید میشود .

 

آیا این دستگاه مدلهای دیگری هم دارد که ساخت کشورهای دیگر باشد؟

خیر فوتونا فقط و فقط یک مدل است که بصورت اختصاصی و انحصاری در کشور اسلونی تولید میشود و از همه مهمتر اینکه این دستگاه با توجه به داشتن تکنولوژی بالا ، فعلا کشورهای دیگه نتوانسته اند مشابه آن را تولید کنند . ولی بعضا دیده شده است که بعضی از شرکت ها اومدند یک قالب و قاب بیرونی دستگاه مشابه فوتونا ساخته اند ولی اجزای داخلی آن که دارای تکنولوژی بالایی است را نتوانستند تولید کنند

از کجا متوجه بشویم که این دستگاه ساخت کشور اسلونی است ؟

میتوانید با مراجعه به سایت اصلی شرکت تولید کننده فوتونا به آدرس fotona.com اطلاعات دقیق و کاملی در این زمینه کسب نمایید .

آیا دستگاه فوتونا دارای مدلهای مختلفی است ؟

بله . این شرکت دستگاههای مختلفی با نام فوتونا دارد که هر کدام بصورت تخصصی کار خاصی را انجام میدهد . یک مدل تخصصی برای دندانپزشکی است . یک مدل تخصصی برای رفع تاتو است و یک مدل تخصصی مخصوص جوانسازی پوست و کارهای زیبایی است که به مدل SP DYNAMIS مشهور است .

دستگاه فوتونا در سطح بین المللی و از نظر کادر تخصصی پزشکی درچه جایگاهی قرار دارد ؟

بدون هیچ گونه اغراق و تعریفی بخواهیم از توانایی های این دستگاه نام ببریم باید بگوییم این دستگاه بالاترین کیفیت و توانایی و عملکرد را در بین دستگاهای تخصصی در حوزه پوست و مو زیبایی دارند و از همه مهمترین چندین سال متوالی  برنده جایزه بهترین دستگاه در زمینه زیبایی و پوست شده است . که با کمی جستجو در اینترنت به زبان انگلیسی میتوانید این موارد را بصورت کامل مشاهده نمایید .

از نظر ایمنی و استاندارد این دستگاه در چه حدی است ؟ و آیا برای مراجعه کنندگان خطری دارد ؟

این دستگاه دارای بالاترین سطح ایمنی و استاندارد از نظر قطعات و اجزای بکار رفته در تولید آن است و از طرفی روی دستگاه سنسورهای پیشرفته و اختصاصی وجود دارد که بصورت لحظه ای وضعیت دمای پوست را ارزیابی میکند و اگر از حالت ایمن خارج شده باشد که ترس از سوختگی  یا عوارض دیگه وجود داشته باشد سریع به پزشک معالج اطلاع داده میشود . به همین دلیل درصورتیکه تنظیمات اختصاصی برای هر بیمار خوب انجام شده باشد و تیم درمانگر به این آلاره ها خوب توجه کنند ، این دستگاه هیچ خطری ندارد .

موارد کاربرد لیزر فوتونا چیست؟

این دستگاه دارای 50 درمان تخصصی ثابت شده و دارای تاییده از FDA امریکا است و این موارد درمانی را با بالاترین کیفیت و اثربخشی انجام میدهد .

مهمترین اثر و قدرت معجزه آسای این دستگاه جوانسازی چهار بعدی 4D LIFT است که بسیار مشهور و جهانی است .

سایر درمانهای فوتونا عبارتند از :

• رفع جاى آکنه

• درمان جوش

• لایه بردارى سطحى و شفاف سازی صورت

• درمان واریس عروق بزرگ پاها

• جوانسازى پوست

• لیفت و سفت کردن پوست صورت و بدن

• رفع خط خنده

• رفع خط اخم

• رفع چین و چروک دور چشم

• رفع چروک پیشانی

• رفع لکه‌های تیره  پوستی

• بلفاروپلاستى یا لیفت و سفت کردن پلک بالا

• رفع ترکهاى پوستى ناشی از چاقی یا حاملگی

• رفع اسکار پوست و جای بخیه

• جوانسازی واژینال بانوان و سفید کردن ناحیه تناسلی

• درمان ضایعات عروقى سطحی واریسی نازک

درمان خروپف بدون جراحی

برگرفته از سایت فوتونا و لیزر درخشان

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

    1. اگر فکر میکنید با اعلام جزئیات میتونید برای کسانی که تمایل به لیزر فوتونا برای فرم دهی پوست مراجعه کنند کمک کنید لطفا جزئیات بدید که چرا نتیجه لازم را نگرفتید
      کلینیکی که مراجعه کردید تجهیزات خوبی نداشتند و یا دکتر تجربه کافی نداشتند و …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا