آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

فرار جلیلی از پاسخ به سوال پزشکیان درباره برجام و FATF

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در اولین مناظره دور دوم انتخابات به جمع بندی اظهارات خود پرداختو

اهم اظهارات جلیلی به شرح است؛

* آقای دکتر من و شما مدعی هستیم که می خواهیم رئیس جمهور شویم، ما زمان نداریم ما ده ها، صدها و هزارات ساعت جلسه با کارشناسان داشتیم و صحبت کردیم.

* { در پاسخ به پزشکیان درباره اینکه برنامه شما برای برجام و FATF چیست؟}: برنامه من در حوزه نقدینگی کشاورزی و بانک با مطالعات قبلی آماده است. شما هم باید همه این برنامه‌هایتان را از قبل نوشته باشید و نه اینکه بخواهید معطل بمانید. شما در برخی از موضوعات حتی درست هم تشخیص نمی‌دهید همانطور که ۸ سال دولت قبلی هم می‌گفت حالا باید بررسی شود.

* ‏ برنامه ما fatf این است که این موضوع را دنبال کنیم و باید راه‌های دیگر را به موازات آن ادامه دهیم و اگر طرف مقابل تعهدی را انجام نداد ما نباید رو به قبله بایستیم. باید راه‌ها را پیدا کنیم اما باید جهش را پیدا کنیم و فقط معطوف به فروش نفت نباشیم و این جمع‌بندی نظر کارشناسان متعدد است و نتیجه حضور در نقاط مختلف کشور است.

* من با اصناف مختلف جلسه داشته‌ام و جمع‌بندی و راه حل‌هایی که بیان می‌کنم نتیجه نظر کارشناسان بسیاری است که برنامه‌هایی که ارائه می‌دهم کارشناسی شده است. اقتصاد ایران باید در دنیا جانمایی پیدا کند و باید تلاش کنیم و روز به روز فرصت‌های جدید را کشف کنیم و آنها را اجرایی کنیم برنامه من این است که باید اولویت‌ها را بشناسم به هر سفارت ما یک سکوی صادراتی شود.

*شهید رئیسی را خدا رحمت کند که به پاکستان رفت و آنجا ۷۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. ما با هیچ کشوری عقد اخوت نمی‌بندیم و منافع و حقوق ملت را با قوت دنبال می‌کنیم و باید برای آن فکر داشته باشیم و این‌ها را از قبل اندیشیده باشیم و برنامه‌هایمان را از قبل نوشته باشیم نه مثل شما که می‌گویید این برنامه‌ها را رها کنید. شما چون برنامه‌ای برای عمل ندارید حتماً از دیگران عقب می‌مانید در کشاورزی و سیاست خارجی هم اگر مطالعه نداشته باشید و بررسی نداشته باشید حتماً کشور ۴ سال عقب می‌ماند.

* بر موضوعی که می‌خواهم تاکید کنم این است که ۶ قطعنامه سازمان ملل که صادر شد سه مورد آن در زمان آقای لاریجانی و زمانی که آقای ظریف در سازمان ملل نماینده بوده‌اند صادر شده است باید ببینید که عمده قطعنامه‌ها در زمان کدام دولت صادر شده است و بررسی کنید این دولت مسیری را که دنبال کرده است با چه رفتار غلطی طرف مقابل را به طمع قطعنامه صادر کردند انداخته است.

* مهمتر از خطای صورت گرفته این است که یک خطا مجدد تکرار شود و مجدد ملت به همان خطا گرفتار شوند.

27215

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا