آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

ظریف: بزرگان و ریش‌سفیدان از دولت پزشکیان سهم‌خواهی نکنند /آقای خاتمی هیچ فشاری اعمال نکرده /لیست‌ها به تایید جبهه اصلاحات نمی‌رسد

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبردی در برنامه زنده تلویزیونی درباره اقدامات و جلسات این شورا و درباره کارگروه‌های مختلف انتخاب وزرا، گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب و شاید برای اولین بار در کشور، روند جدیدی برای مشارکت مردم و جامعه مدنی در شکل گیری هیات دولت ایجاد شده است.

اهم اظهارات ظریف را بخوانید؛

*در ایران شرایط ویژه‌ای داریم. در کشورهای دیگر معمولا این کار احزاب است اما در جمهوری اسلامی چنین شرایطی را نداشتیم و معمولا بعد از انتخاب رئیس جمهور برای مشورت دادن روندی شروع میشد که چندان شفاف نبود.

*سعی کردیم این روند را شفاف‌تر کنیم البته با توجه به اینکه برای اولین بار است این کار در کشور انجام می‌شود، قبول می‌کنیم که شروعی احتمالا قدری پرفراز و نشیب خواهیم داشت.

*سعی کردیم از روشهای علمی و مدیریتی برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنیم.

*انتخاب وزرا حق رئیس جمهور است و شورای راهبری بازوی مشورتی است.

*لیست‌ها به تایید جبهه اصلاحات نمی‌رسد.

*آقای خاتمی هیچ فشاری اعمال نکرده است؛ راهنمایی کرده است اما دخالت به هیچ وجه.

*اعضای کارگروه‌ها را ۴ نفر تعیین کرده‌ایم.

*به تک تک وزرا رای مخفی داده می‌شود.

*فرم‌های نامزدهای وزرا روی اینستاگرام و توییتر من وجود دارد؛ ببخشید جای دیگری نیستم!

*توان مدیریتی، مدرک، توان تصمیم‌گیری و … این موارد در این فرم وجود دارد.

*ما روی مدل‌های مدیریتی را نگاه کرده‌ایم و شاخص‌هایی را گذاشته‌ایم که کیفی هستند؛ توان کار گروهی یا مدیریتی از جمله نیازها و پختکی‌هایی است که برای یک وزیر نیاز داریم.

*این بار اولی است که چنین سازوکاری را داریم اجرا می‌کنیم و قطعا مشکل و اشکال داریم.

8تلاشمان را می‌کنیم و دلمان می‌خواهد روندی شروع شود تا در ادامه پیدا کند و بهتر شود.

*هر کارگروه حداقل ۳ و حداکثر ۵ نفر را به شورای راهبری معرفی می‌کند؛ درخواست کرده‌ایم به ۵ نفر باشند؛ در شورای راهبری پس از بررسی، سه نفر را به اقای رئیس‌جمهوری معرفی می‌کنند.

*هنوز لیست وزرا نهایی نشده و همه اسامی ای که منتشر شده، گمانه زنی و بی اعتبار است و ذهن مردم را درگیر و نگران کرده است؛ اما هیچ یک از اینها هنوز قطعی نشده است

*در مرحله بعد هنوز داریم لیست وزرای پیشنهادی را دریافت می کنیم.

*یک بحث این بود که فراخوان عمومی بدهیم اما دیدیم این شدنی نیست و ممکن است تعداد زیادی بیش از حد توان ما برایمان شرح حال بیاید و نتوانیم به آن رسیدگی کنیم و خود این موضوع سبب شود مردم فکر کنند خیلی جدی گرفته نشده اند

*لذا یک فراخوان دادیم و گفتیم این درخواست را از دو گروه کنیم یکی شخصیت های ملی از آقایان خاتمی، روحانی، حداد عادل، قالیباف، جلیلی و رقبای دکتر پزشکیان در انتخابات بودند که درخواست کردیم نامزدهای خود را معرفی کنید.

*گروه دوم، نهادهای جامعه مدنی بودند یعنی از همه احزاب از مؤتلفه تا جبهه اصلاحات خواستیم تا نامزدهای وزارت خود را معرفی کنند از انجمن های صنفی و علمی فعال از نظر وزارت علوم، گروه های صنفی و اتاق بازرگانی هم دعوت کردیم تا وزرای پیشنهادی خود را معرفی کنند.

* ظریف: تلاش می‌کنیم ۶۰ درصد اعضای کابینه جدید باشند.

*دکتر پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده است اما رنگین‌کمانی از گروههای سیاسی حول آقای پزشکیان گرد آمده‌اند.

*{اشاره ظریف به توییت بهزاد نبوی درباره سهم خواهی ها}: این نظر را تایید می‌کنم، بزرگان و ریش‌سفیدان احزاب و سیاسیون سهم‌خواهی نکنند .

این خبر درحال تکمیل است..

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا