آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

طیب نیا: ایران سیاست مداری می‌خواهد که برای دعوا نیامده باشد/ محسن برهانی: امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است/ آخرین همایش پزشکیان در تهران

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردهمایی بزرگ حامیان مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امشب چهارشنبه -۱۳ تیر- در مجموعه ورزشی حیدرنیا آغاز شد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، در این گردهمایی که با حضور پور شور حامیان مسعود پزشکیان در حال برگزاری است، چهره های مختلف ورزشی، علمی، هنری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز حضور دارند. از جمله محسن برهانی حقوقدان، ستار همدانی فوتبالیست سابق تیم ملی و استقلال، علی طیب نیا وزیر دولت یازدهم در این گردهمایی حضور دارند.

مجبوریم برای آینده ایران، زندگی خودمان و بچه‌هایمان با رقیب مبارزه کنیم

ستار همدانی بازیکن سابق فوتبال گفت: ما امروز مجبور هستیم برای آینده ایران، آینده زندگی خودمان، بچه‌هایمان با رقیب مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در روز جمعه با قدرت آقای پزشکیان را موفق ببینیم و ایشان را به عنوان رئیس جمهور معرفی کنیم و یک شادی عمیق مانند گل دقیقه ۹۰ در کل ایران داشته باشیم.

امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است/ حاکمیت قانون یعنی هرکسی قانون‌شکنی کرد، کُشت و کور کرد، پاسخگو باشد

محسن برهانی حقوقدان گفت: رئیس جمهور بابد قانون‌شناس باشد و اگر بی قانونی دید رسیدگی کند. نزدیک دو سال از قانون و فقه دم زدم اما دریغ از گوش شنوایی در مجلس و دولت. امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است.

وی ادامه داد: حاکمیت قانون یعنی کسی حق ندارد به اعتراض قانونی با ساچمه و توپ پاسخ دهد. هرکس قانون شکنی کرد، کشت و کور کرد باید پاسخگو باشد. حاکمیت قانون یعنی حق یک اعتراض مدنی، حاکمیت قانون‌ یعنی نه گفتن به سلطه اقلیت بر اکثریت. صحبت من خطاب به اکثریتی است که قهر کردند، قهر کرده‌اید، خسته شده اید نسبت به آینده ناامیدید حق دارید، ما هم خسته‌ایم، هزینه دادیم. قهر به چه قیمتی؟ بدانید با قهر شما اقتدارگرایان اقلیت سایر منافذ تنفسمان را خواهند بست.

این حقوقدان تصریح کرد: بدانید در پستوها قانون می‌نویسند و اکثریت را تحقیر و تحقیر خواهند کرد. در هشتم تیر رای ندادید اما در ۱۵ تیر رای خواهید داد. رای شما برای جلوگیری از برخوردهای غیرقانونی و برای کاهش دلشوره‌ها و اضطراب زنان و دختران برای مرهم زنان و دختران برای کمی تنفس برای آینده است و برای ایران روز جمعه به پای صندوق خواهیم رفت. خداوند تغییر نخواهد داد وضعیت قومی را مگر اینکه به دست خودشان این کار را انجام دهند.

ایران سیاست مداری می‌خواهد که برای دعوا نیامده باشد/حفظ کرامت انسان و احترام به زنان باید از ویژگی‌های رئیس جمهور باشد

علی طیب نیا (وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با حضور در گردهمایی با حضور در گردهمایی بزرگ حامیان مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که امشب چهارشنبه -۱۳ تیر- در مجموعه ورزشی حیدرنیا در حال برگزاری است، گفت: تصمیم روز جمعه ما برای نسل‌های آینده و فرزندان ما مهم است و باید با چشم باز تصمیم بگیریم. برای تصمیم نیازمند همدلی هستیم. ابتدا باید مسیر را بشناسیم‌.

وی ادامه داد: ما تجربیات ناموفق زیاد داشتیم. تحریم‌های کمرشکن و افزایش نارضایتی و کوچک شدن سفره مردم و کاهش انگیزه کارآفرینان برای کار و افزایش هزینه سلامت و کاهش خدمات به بازنشستگان بخشی از این مشکلات است که کسی نمی‌تواند منکر این مشکلات باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم گفت: دو مشکل اساسی در حل این مسائل وجود دارد، اول عدم تفاهم میان ملت و عدم تفاهم با جامعه مدنی و بخش خصوصی است. دوم عدم همگرایی برای افزایش سرمایه‌گذاری است. رویکردهایی که نمی‌توانند با مردم گفتگو کنند، موفق نخواهند شد. گفتگو در غیاب ذی نفعان ممکن نخواهد بود. برنامه‌ای که چنین تنظیم شود، عملی نخواهد بود. برنامه ساختنی است و نه نوشتنی! باید در تنظیم برنامه با تاثیرپذیران مشورت صورت گیرد.

طیب نیا تصریح کرد: کسی که هنرش توقف همه چیز است و حتی یک سازمان کوچک را مدیریت نکرده و پیچیدگی اجرا را نمی‌داند، آیا می‌تواند مشکلی را حل کند؟ ایران سیاست مداری می‌خواهد که برای دعوا نیامده باشد. ایران را برای همه ایرانیان بخواهد و خودی و غیر خودی نداشته باشد. تشدید منازعات را نخواهد و گفتگو با دنیا را بخواهد. گفتگو و تعامل با مردم را مهمترین عنصر قدرت ایران بداند.

وی ادامه داد: حفظ کرامت انسان و احترام به زنان و هموطنان باید از ویژگی‌های رئیس جمهور باشد. باید نگاه بدون تبعیض به اقوام و مذاهب و حاشیه نشینان داشته باشد و گردنش را پای عهدش بگذارد. به همین دلیل انتخاب من در روز جمعه پزشکیان است. هرکس عزت ایران و ایرانی را می‌خواهد، ابتدا باید در این تصمیم‌گیری ملی مشارکت کرده و به آقای پزشکیان رای دهد.

۲۷۲۱۸

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا