رپورتاژ

طرز تهیه میلک شیک پسته در چند دقیقه

اداکسو

اگر شما هم عاشق میلک شیک و نوشیدنی‌های بر پایه شیر و بستنی هستید، حتما با ما در طرز تهیه میلک شیک پسته همراه باشید. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از یک نوشیدنی خانگی سریع، از خواص پسته نیز بهره‌مند شوید. این نوشیدنی برای کودکانی که تمایل به خوردن آجیل ندارند نیز بسیار راه‌گشا است؛ زیرا در غالب یک نوشیدنی جذاب و خوش‌رنگ وسوسه خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک پسته

  • دندانه مغز پسته: 100 گرم
  • شیر: 2 لیوان
  • بستنی وانیلی: 5 قاشق غذاخوری
  • عسل یا شکر: به میزان لازم
  • پودر مغز پسته سبز: به میزان لازم

آموزش طرز تهیه میلک شیک پسته

در ابتدا باید بگوییم که شما می‌توانید به جای دندانه مغز پسته از مغز پسته استفاده کنید اما کار شما با دندانه ساده تر خواهد بود. ابتدا پسته را با چاقو به قطعات کوچکتری تقسیم کنید. البته می‌توانید آن را با آسیاب نیز پودر کنید اما با وجود این قطعات طعم و بافت بهتری در اختیار خواهید داشت.

سپس بستنی را کمی بیرون از فریزر قرار دهید تا از حالت انجماد اولیه خارج شود. سپس بستنی را به همراه شیر داخل مخلوط کن بریزید و پسته خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس مخلوط کن را روشن کنید تا این مواد با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. در صورتی که می‌خواهید نوشیدنی شما شکر و شیرینی کمتری داشته باشد، می‌توانید شکر و عسل را حذف کنید؛ در غیر این صورت به میزان دل‌خواه شکر یا عسل را در این مرحله به این ترکیب اضافه کنید.

سپس تنها کافیست کمی آن را با دور کند مخلوط کن، ترکیب کنید و در لیوان موردنظر خود سرو کنید. بهتر است که این نوشیدنی را در لیوان‌هایی که ارتفاع بلندتری دارند، بریزید. سپس به کمک پودر مغز پسته سبز، روی آن را تزئین کنید. شیک پسته شما آماده است. نوش جان!

نکات کلیدی تهیه شیک پسته

برای آن که شیک شما درست طعم و عطر شیک‌های حرفه‌ای را به خود بگیرد، بهتر است که از مغز پسته‌ی اعلا استفاده کنید تا علاوه بر طعم، خواص بی‌نظیری را به شما هدیه کند. به علت آن که تشخیص پسته اصل و باکیفیت از نمونه‌های درجه دوم و سوم، کمی سخت است و افراد معمولی ممکن است قادر به تشخیص آن نباشند، بهترین راه این است که به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. از جمله فروشگاه‌هایی که به واسطه سابقه زیاد، قابل اطمینان هستند، می‌توان به کوشادانه، برادران حسینی و خشکبار تواضع اشاره کرد. این فروشگاه‌ها امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، در هرجایی که هستید اقدام به خرید عمده خلال پسته قزوین و یا سایر محصولات مورد نیاز خود کنید. در ادامه نکات مهم طرز تهیه شیک پسته را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

  1. در صورتی که بستنی در خانه ندارید، می‌توانید با استفاده از شیر پرچرب، یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی درست کنید. تنها کافیست تا بستنی را حذف کنید و به جای آن شیر پر جرب را جایگزین کنید.
  2. اگر می‌خواهید که میلک شیک پسته‌ای شما غلظت بیشتری داشته باشد، میزان شیر را کمتر و بستنی بیشتری به آن اضافه کنید. در این صورت حتما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خراب شدن مخلوط کن، اجازه دهید کمی بستنی در دمای محیط قرار بگیرد. برای کاهش غلظت میلک شیک نیز باید برعکس این موضوع عمل کنید.
  3. برای تغییر و تنوع می‌توانید مقدار کمی از سایر آجیل‌ها و دانه‌ها مانند بادام درختی و بادام هندی نیز به آن اضافه کنید.
  4. برای تزئین میلک شیک نیز می‌توانید در کنار پودر پسته، از پودر نارگیل نیز استفاده کنید؛ زیرا طعم آن نیز با این نوشیدنی کاملا سازگار است.

در صورتی که همزن و یا مخلوط کن برقی در اختیار ندارید، می‌توانید این کار را با همزن دستی نیز پیش ببرید. برای سهولت کار بهتر است بستنی را ذوب کنیذ و پس از فرآیند آماده‌سازی آن را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا کمی خود را ببندد.

جمع‌بندی از طرز تهیه میلک شیک پسته در خانه

از آن جایی که پسته یکی از مغذی‌ترین و پرخاصیت‌ترین مواد غذایی است؛ بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. انواع میلک شیک در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند که از جمله محبوب‌ترین مدل‌ها می‌توان به میلک شیک پسته اشاره کرد. شما تنها با چند ماده‌ی اولیه‌ی ساده و در دسترس می‌توانید بر طبق آموزش بالا، میلک شیک تازه و خوش‌طعمی را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. فراموش نکنید که بهتر است از پسته تازه و مرغوب استفاده کنید تا نتیجه‌ی کار شما صدچندان بهتر و خوشمزه‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا