آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

شباهت احمدی‌نژاد و پزشکیان از دید یک اصلاح‌طلب/ احمدی‌نژاد خوش تیپ شده/ پزشکیان دو رقیب دارد

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، نماینده مردم مشهد در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و دندانپزشک در گفتگو با تابناک در خصوص انتخابات، کاندیداتوری مسعود پزشکیان، شرایط حاکم بر کشور و حاشیه های آن به گفتگو پرداخت.

اولین بار چه زمانی و چگونه با آقای پزشکیان آشنا شدید؟

تاجرنیا: دانشجوی سال دوم دندانپزشکی تبریز بودم و آقای پزشکیان جراح عمومی بودند و برای دوره فوق تخصصی در دانشگاه تهران بودند . همیشه می شنیدم که یک فردی بنام پزشکیان از دوره دانشجویی قبل از انقلاب در حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه پیشرو بوده و بعد از پیروزی انقلاب و دوران جنگ نیز سعی کرده بچه مسلمان ها را تقویت کند .

اولین صحنه ای که از دکتر پزشکیان به یاد دارم در نمازخانه خوابگاه شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودیم و آقای دکتر پزشکیان وارد شد و به دیوار تکیه داد و برای جمع شروع به صحبت کرد.

در آن زمان آثاری از سیاست های تعدیل آقای هاشمی رفسنجانی داشت خودش را در تورم ، شکاف بیشتر بین فقیر و غنی نشان می‌داد و این دوره آغاز انتقاد های انجمن های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت نسبت به هاشمی رفسنجانی بود.

این ماجرای آشنایی بنده با دکتر پزشکیان است و بعد ها این ارتباطات حفظ شد به عنوان کسانی که نسل اول بچه های انجمن اسلامی در دانشگاه تبریز بودند.

نکته مهم برای بنده این بود که آقای دکتر پزشکیان با اینکه ترک زبان هستند نسبت به بقیه دوستان ترک زبان، فارسی را خوب صحبت می کردند.

ایشان رویکرد عدالت طلبانه و حق طلبانه داشتند. بحث حق و عدالت از چیز هایی است که همیشه در گفتمان دکتر پزشکیان بوده است.

در آن زمان ما در دانشگاه تحت تاثیر تفکرات عدالت خواهانه و آرمان خواهانه بودیم بعد از یکی دو سالی که در آن شرایط بودیم شرایطی که دانشگاه و رئیس دانشگاهی که در آن زمان تا حدودی با سیاست های دولت همراه بود و آزادی های سیاسی در دانشگاه نسبت به سال های بعد از آن محدود تر بود احساس کردیم که باید یک سری تغییرات در مدیریت دانشگاه شکل بگیرد.

در آن زمان دکتر پزشکیان فوق تخصص جراحی را گرفته بودند و برگشته بودند به تبریز و ما هم شروع کردیم به انجام اعتراضات در دانشگاه و مایل بودیم که آقای دکتر پزشکیان بیاید و رئیس دانشگاه شود.

بعضی ها می گویند پزشکیان همان احمدی نژاد اصلاح طلبان است نظر شما در این باره چیست؟

تاجرنیا: کسانی که چنین حرفی را می زنند انسان های بسیار ظاهربینی هستند. شاید تنها چیزی که در واقع باعث این موضوع می شود مقایسه کردن ظاهر دکتر پزشکیان با ظاهر احمدی نژاد آن هم در ابتدای شروع فعالیت هایشان است زیرا احمدی نژاد در حال حاضر ظاهرشان را نیز تغییر داده اند ، خوش پوش شدند ، بوتاکس و عمل های زیبایی مختلف انجام می دهند و با آن احمدی نژاد سابق خیلی تفاوت دارند.

هیچ شباهتی بین آقای دکتر پزشکیان و احمدی نژاد وجود ندارد. آقای دکتر پزشکیان فردی که عدالت و حق محوری را در تمام طول زندگی خود در بنیان کارهایشان قرار دادند. آقای دکتر پزشکیان به عنوان یک فوق تخصص قلب می‌توانستند یک زندگی کاملا متفاوت داشته باشند اما همیشه درد مردم را ترجیح دادند و به مردم توجه کردند.

عنصر صداقت و عدالت طلبی که در آقای پزشکیان وجود دارد ذره ای در وجود احمدی نژاد وجود ندارد و برعکس مقابل ایشان قرار می گیرد.

آقای دکتر پزشکیان اگر به یک امر حقیقت رسیدند به هیچ عنوان حاضر نیستند که از آن کوتاه بیایند و اگر از اطرافیان ایشان کسی مرتکب خطایی شود ایشان هرگز آن را پنهان نمی کند و به طور کلی دکتر پزشکیان هیچ شباهتی به احمدی نژاد ندارد و هر کسی چنین فکر می‌کند معلوم است نه احمدی نژاد را شناخته نه آقای دکتر پزشکیان را شناخته است.

نکات منفی آقای پزشکیان را هم معرفی کنید؟

تاجرنیا: آقای پزشکیان در یک مقطعی از حوزه عملکردی با توجه به اینکه یک باور ایدئولوژیکی داشتند و فکر می‌کردند باید نیرو های مسلمان و حزب‌الهی تقویت شود و در آن زمان یک روش و منشی را طی کردند که خودشان نیز این روز ها آن روش را مورد نقد قرار می‌دهند و اینکه اگر بخواهیم رفتار عدالت طلبانه داشته باشیم نباید فرقی بین بچه مسلمان و غیر مسلمان در یک حوزه تخصصی بگذاریم و این یکی از نکات منفی آقای پزشکیان است.

آقای پزشکیان در شکل سیاست ورزی یک نوع نگرش خاصی دارند که در چارچوب حزب و گروه سیاسی جا نمیگرد ممکن است از جهاتی خیلی ها به این موضوع افتخار کنند اما از جهاتی نیز برای فردی که به دنبال کار منسجم اجرایی است یک نقطه ضعف محسوب می شود اما دکتر پزشکیان یک حسن بزرگی دارند و آن هم این است خودشان هستند و چون خودشان هستند و دو رویی نمی کنند مردم معتقدند که این صداقت همواره به ایشان کمک کرده است.

دکتر پزشکیان جز معدود اصلاح طلبانی بودند که در چند دور انتخابات گذشته که حتی هیچ اصلاح طلبی به مجلس راه نیافت ایشان همواره مورد اعتماد مردم بودند. هیچ انسانی بدون خطا نیست اما عنصر صداقت، پاکدستی و در مسیر حق بودن کیمیا هایی است که این روز ها کمتر در وجود کسی می‌توان مشاهده کرد.

وجود این ویژگی ها در آقای پزشکیان شخصی مانند بنده را که با آقای پزشکیان از لحاط تفکر سیاسی فاصله دارم را متقاعد کرده که به خاطر مردم و ایران در کنار ایشان بایستم و سعی کنم برای موفقیت ایشان از همه توان هایم استفاده کنم.

اگر قرار بود یک کاندیدا دیگر را به غیر از آقای پزشکیان معرفی کنید چه کسی را معرفی می کردید؟

تاجرنیا: محسن صفایی فراهانی را معرفی میکردم . ایشان از جنبه های مختلف مسلط به امور هستند . ایشان قبل از پیروزی یک مهندس موفق با چند هزار دلار درآمد در ماه بوده است و هر کجا که رفتند صاحب اثر مثبت بودند. چه زمانی که در وزارت نیرو بوده چه زمانی که در مجلس بوده و چه زمانی که حتی در حوزه تخصصی خود نبوده مانند فوتبال اثرات بسیار مثبتی از خود بر جای گذاشته اند. متاسفم که شرایط ما در کشور به گونه ای شده که ما از وجود چنین افرادی در کشور محروم هستیم . البته بنده جز ارادت مندان آقای مصطفی معین هستم و ایشان را به دلیل سجایای اخلاقی و دانش می ستایم ولی در همان زمان جبهه مشارکت کاندیدای من محسن صفایی فراهانی بود.

اگر شرایط را در کشور ایجاد کردید که آزادی و عدالت در کشور امکان ظهور و بروز پیدا کند اگر با فساد از همان ابتدا به شکل بنیادین نه علامتی برخورد شود جلوی این پوسیدگی را قبل از اینکه ایجاد شود گرفت و اگر اتفاق افتاد زمانی که هنوز در سرچشمه است درمان و جلوگیری شود طبیعتا میتوانید مردم را در کنار خودتان داشته باشید ، از شکاف بین ملت و دولت جلوگیری کنید اما اگر مراقبت نکردید و قوانین رانتی در کشور به وجود آمد و مقرراتی را ایجاد کردید که ویژه خواری شد و یک عده خاصی توانستند از آن استفاده کنند ، اگر گزینش کردید و اجازه ندادید که شایستگان به آن جایگاه برسند و حکمرانی به مثابه یک دندان روز به روز دچار این مشکلات شد عمر حکومت کوتاه می شود ‌. امیدوارم در این مراحلی که هنوز امید برای حفظ نظام بتوانیم آن را درمان و جلوگیری کنیم و کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که یک طبیب صادق باشد و آن طبیب دکتر مسعود پزشکیان است.

در انتخابات چه کسی را رقیب آقای پزشکیان است؟

تاجرنیا: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا آقای قالیباف را رئیس جمهور کنند. آقای پزشکیان دو رقیب دارد یک عدم مشارکت مردم و در انتخابات دو آقای قالیباف است.

انتخابات قطعا به سمت قطبی شدن خواهد رفت و امیدوار هستم که مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند. اما اگر مردم پای صندوق رای حاضر شدند و انتخابی به جز آقای پزشکیان داشتند ما به آن انتخاب احترام می گذاریم.

ممکن است که انتخاب مردم درست نباشد اما دموکراسی اقتضا می کند که اگر نتیجه انتخابات به نفع ما نبود هم بپذیریم ‌. اگر همه گروه ها در کشور این نکته را قبول کنند مسیر دموکراسی و شایسته سالاری در کشور ما هموار خواهد شد و بدون شک مردم در دراز مدت کم خطا تر تصمیم خواهند گرفت.

چند درصد از مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد؟

تاجرنیا: بالاتر از ۵۰ درصد خواهد بود اما امیدوارم در این دوهفته اتفاقات خوبی رخ دهد و بالا از ۶۰ درصد از مردم در پای صندوق رای حاضر شوند.

با هر نامی که می‌گوییم اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد را عنوان کنید :

دکتر محمد باقر قالیباف
تاجرنیا: به نظامی گری برگرد.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی
عاقبت به خیر می شود

دکتر علی رضا زاکانی
تاجرنیا: کم دانش پر مدعا

دکتر سعید جلیلی
تاجرنیا:
راننده ای که ماشین را به دیوار می کوبد

دکتر مسعود پزشکیان
تاجرنیا: حق طلب و عدالت جو

دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی
تاجرنیا: بازیکن همیشه ذخیره

27211

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا