رپورتاژ

سفر به شهر شگفت انگیز استانبول با تور ترکیه

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای دنیاست و در میان ده کشور توریست پذیر و تماشایی قرار گرفته است . این کشور سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است و تقریبا همه شهرهای آن در صنعت توریسم و گردشگری یکه تاز هستند . شهر استانبول پایتخت ترکیه و بزرگترین شهر این کشور است که جمعیتی بالغ بر پانزده میلیون نفر را در خود جای داده و با وجود طبیعتی زیبا و تاریخی هزاران ساله در میان سه شهر دیدنی جهان قرار گرفته است .

استانبول بخش بزرگی از صنعت توریسم این کشور را پیش برده و سالانه درآمد قابل توجه ای از این راه به جیب می زند . این شهر پایتخت فرهنگی قاره اروپا نام گرفته و این موضوع بیش از پیش به شهرت آن افزوده است .

برای سفر با تور استانبول از طریق لینک زیر تور تهیه کنید:

https://safarbato.co/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

باید اضافه کنیم استانبول تاریخی دیرینه دارد و هزاران سال پیش قلمرو فرمانروایی امپراتوری های بزرگی نظیر روم شرقی و بیزانس یوده است . این شهر در گذشته قسطنطنیه نامیده می شد و قرن ها پیش به عرصه قدرت امپراتوری عثمانی تبدیل شد و بسیاری از مساجد و کاخ های باشکوه در همین زمان ساخته شدند .

در استانبول به هر سو را که بنگرید با کاخ ها و مساجد باشکوه و زیبا روبرو می شوید ضمنا تعداد موزه ها و اماکن فرهنگی نیز کم نیست و این دلایل سبب شده تا این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا انتخاب شود .  این شهر دارای جزایر زیبا و دهکده های توریستی است که هر یک ارزش بارها دیدن را دارند . در ضمن شهر استانبول دارای مجموعه های تفریحی ، پارک های آبی و ده ها بازار و مرکز خرید متنوع است  .

اما بیش از هر چیز چند نکته مهم را به شما یادآور می شویم . اول اینکه به هیچ عنوان از صرافی های موجود در فرودگاه استفاده نکنید و یا از صرافی های داخل ایران و یا در صرافی های داخل شهر استانبول استفاده کنید . همچنین بهتر است برای جابجایی در این شهر بزرگ از وسایط حمل و نقل عمومی نظیر مترو ، اتوبوس و تراموا استفاده کنید . استفاده از تاکسی هزینه های بالایی دارد و اگر قصد دارید تاکسی بگیرید حتما و حتما از تاکسی های لوگو دار استفاده کنید که در غیر اینصورت گاه صدمات مالی و جانی را متحمل می شوید . ضمنا برای بازار گردی هیچگاه کل پول و مدارک خود را در یک کیف نگذارید زیرا در این شهر بزرگ تعداد سودجویان و دزدان کم نیست .  ضمنا توصیه می کنیم تا قبل از تاریک شدن هوا به هتل خود باز گردید زیرا برخی از خیابان های این شهر بسیار ناامن است و ممکن توسط شیادان و زورگیرها جیبتان و اموالتان به سرقت برده شود . و نکته آخر اینکه استفاده از مشروبات الکلی در خیابان های این شهر ممنوع بوده و جرم محسوب می گردد .

ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا برخی از جاذبه های دیدنی شهر استانبول را به شما معرفی نموده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهیم . پس با ما همراه شوید :

دهکده‌ زیبای ببک

پیشنهاد می کنیم در ابتدا به تماشای طبیعت زیبای این شهر بروید و از آب و هوای مطبوع و چشم اندازی زیبای استانبول بهره مند شوید . برای این منظور چه جایی بهتر از دهکده ببک !

دهکده ببک در واقع یکی از محله های مرفه ‌نشین و زیبای شهر استانبول است که گشت و گذار چند ساعته در آن بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود . دهکده ببک به سواحل اروپایی تنگه‌ی بسفر دسترسی دارد و دارای چشم اندازی زیباست . ضمنا این منطقه تعداد زیادی کافه و رستوران خوب دارد .

خیابان استقلال و میدان تکسیم

به گزارش سفر باتو ، اگر به دنبال مکانی مناسب برای خرید و گشت و گذار هستید ، جایی بهتر از خیابان استقلال را نخواهید یافت. این محله معروف و بسیار پر زرق و برق دارای مراکز خرید متنوع ، کافه و رستوران های خوب و همچنین بوتیک های رنگارنگ است .  حین قدم زدن در امتداد این خیابان با منظره تماشای تراموای شهر روبرو می شوید که از وسط این خیابان می گذرد و این تنها وسیله نقلیه ای است که اجازه تردد در طول این خیابان را دارد . خیابان استقلال از میدان تکسیم شروع می گردد و اغلب مراکز خرید مدرن شهر و مغازه‌ های آنتیک ‌فروشی و همچنین گالری ‌های هنری در همین جا قرار دارد . ضمنا این خیابان امنیت بالایی دارد و می توانید تا پاسی از شب در آن به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید .

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

این مسجد باشکوه و بسیار دیدنی از دیگر شاهکارهای امپراتوری عثمانی است و به دستور سلطان احمد یکم بنا گردید . این بنا هم اکنون یکی از جاذبه های توریستی پر طرفدار شهر استانبول است و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد .  ضمنا این بنای باشکوه در محله سلطان احمد واقع شده و ورود به آن رایگان است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا