آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

زاکانی به قالیباف: مگر نقدینگی در دست ما است؟ /تحریم را در داخل باید خنثی کرد، بعد سراغ دیپلماسی بروند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زاکانی در دور دوم پاسخ به سوالات، به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

پیش از شروع دور دوم مناظره انتخاباتی سوالات کارشناسان و نخبگان به شرح زیر پرسیده شد:

محمدجواد ایروانی: برای جهش تولید و سرمایه گذاری و مشارکت آحاد مردم چه الگوها و برنامه های مشخصی دارید؟

محمد خوش چهره: رویکرد رئیس جمهور برای تاکید روی طرحهای مردمی کردن اقتصاد چیست؟

فولادگر: سیاستهای اصل ۴۴ برای تغییر ریل اقتصاد کشور و انتقال از اقتصاد دولتی به وضعیتی بود که دولت نقش خودش را نظارت و تنظیم گری داشته باشد. چه اتفاقاتی افتاد که سیاستها جامع و خوب اجرا نشد؟ چرا فقط سراغ واگذاری هایی رفتیم آنهم با نگاه درآمدی؟ و توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و ایجاد رقابت و رفع انحصار و آماده کردن محیط کسب و کار برای حضور مردم انجام نشد؟

سیدحمید پورمحمدی: تدبیر شما برای اینکه دست بخش خصوصی باز شود و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در بازار رقابت محدود شود چیست؟

محمدرضا باهنر: خصولتی ها نه دولتی اند و نه خصوصی؛ برای اینکه این بنگاه های خصولتی را از این چرخه اقتصاد هم بهره وری شان را بالا ببریم و هم به مردم واگذار شود چه برنامه ای دارید؟

دانش جعفری: نقش شبه دولتی ها پررنگ است و واگذاریها به جای اینکه به مردم و بخش خصوصی واقعی باشد به شبه دولتیها واگذار شده است. منابع اینها هم غیرمستقیم ربط به دولت یا بخش عمومی دارد. از نظر شما در صورتی که بخواهید برنامه اقتصادی در کشور پیاده کنید، نقش شبه دولتیها را در واگذاری ها چطور می بینید؟ سیاست شما برای استفاده از منابع مردم در اقتصاد چیست؟

اهم اظهارات علیرضا زاکانی، در سومین فرصت سخنان خود در اولین مناظره انتخاباتی

* امام (ره) یک حکم شرعی دارند که در جایی که مردم می توانند کار کنند، برای دولت حرام شرعی است. ما یادمان رفته که به اصل خودمان بازگردیم.

* دولت در حال حاضر رقیب مردم است، دولت باید چالاک، فکور، حامی، تسهیل گر، ناظر و مکمل باشد، همه این معانی در کنار هم یک دولت مقتدر را ایجاد می کند. دولت مقتدری که در جلوی مردم نیست و به مردم خدمت می کند.

* نیازمند متناسب سازی دولت هستیم که این کار اتفاق بی افتد. آقای قالیباف گفتند که نقدینگی هم دستوری نیست که با قانون برود در زیر مجموعه ها و بنیان های کشور سرمایه گذاری کند. مگر نقدینگی در دست ما است؟ ما رعایت را برای انتقال نقدینگی انجام نمی دهیم و خودش را در دلار، طلا و نشان می دهد.

* قانون گذاری درست نیست.

* جناب آقای پورمحمدی و پزشکیان، من بار دیگر آنچه درباره ترکیه گفتم را مرور می کنم که یک الگویی جلوی چشم ماست.

* در خصوص مردمی کردن اقتصاد، باید بخش خصوصی را باید باور کرد، سرمایه گذاری و کارآفرینی دارند عبادت می کنند.

* در موضوع نقدینگی که مطرح شد، در فاجعه دهه نود توسط دولت آقای روحانی رخ داد شرایط را به سمتی برد که سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۱ درصد رشد نقدینگی در ابتدای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم و در دولت رئیسی به ۲۳ درصد رسید و به افتخار برای دولت ایشان تبدیل شد.

* دوستان عزیز اعداد و ارقام دقت کنید، همین طور روی هوا حرف می زنید و این بی توجهی و بی دقتی است.

* یک عده دارند با مردم می جنگند.

* تحریم را در داخل باید خنثی کرد و بعد دیپلماسی بروند اساس آن را تغییر بدهد. ما تا وقتی در کرونا تحریم را خنثی نکردیم به ما واکسن ندادند.

۲۷۲۱۵

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا