آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

روحانی: کالاهای اساسی را برای استفاده دولت سیزدهم خریداری کردیم /تلاش کردیم تا گمرکات و انبارها پر از کالا باشد

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت حسن روحانی، کاندیدایی در یکی از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم مدعی شده «وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد فقط ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی وجود داشت. آن هم در ۶ ماهه اول مصرف شده بود؛ یعنی ما حتی آن ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم که برای مردم گندم بخریم و نان سر سفره مردم بیاوریم.»

در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: می‌گویند ۸ میلیارد دلار برای کالای اساسی بوده که اکثر آن را دولت مصرف کرد و وقتی دولت سیزدهم آمد دلاری نبود یا کم بود برای اینکه کالای اساسی بخرند. ما در سال ۱۴۰۰ از این ۸ میلیارد دلار، مجوز داشتیم ۶ میلیارد را خرج و کالاهای اساسی وارد کنیم (مجوزی بود که در جلسه سران سه قوه حاصل شد). این کالاهایی که در سال ۱۴۰۰ خریداری شده همه در ماه تیر و مرداد و شهریور وارد شده است.

وی ادامه داد: برای دولت ما وارد شده بود؟ همه این‌ها را ما خریدیم، برای اینکه کالای اساسی در بهار ارزان‌تر از پائیز و زمستان است. ما عمداً آن‌ها را خریدیم تا با قیمت کمتری در اختیار دولت سیزدهم قرار بگیرد. رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هم در شهریور به صراحت اعلام کرد که وضع کالاهای اساسی ما خیلی خوب است و انبارهای ما کاملاً شارژ شده است و مشکلی نداریم.

روحانی پاسخ داد: ادعایی که می‌کنند دولت خرج کرده، افتخار دولت دوازدهم است که به خاطر دولت بعدی همه تلاش خود را به کار برده تا گمرکات و انبارها پر از کالا باشد و مقداری در کشتی‌ها باشد و در دولت سیزدهم وارد کشور شود و استفاده کنند.

27215

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا