آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

خواب راحت پورمحمدی پس از انتخابات /جلیلی و قالیباف در برزخ /پزشکیان با لبخند اخبار را پیگیری می کند

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش عصرایران، انتخابات ۸ تیر، ساعتی پیش به پایان رسید و چند نکته اولیه درباره آن، قابل ذکر است:

۱ – همه مردم ایران شاهد بودند که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، با شور و حضور بیشتری نسبت به دور قبل که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، همراه بود. در آن انتخابات اعلام شد که ۴۸.۸ درصد مردم شرکت کرده اند. در انتخابات سرد و کم رمق مجلس دوازدهم نیز که اسفند گذشته برگزار شد، میزان مشارکت ۴۰.۶ درصد اعلام شد.

طبیعی است که برآورد عمومی که ناشی از ۴۵ سال تجربه انتخاباتی در جمهوری اسلامی است، این باشد که میزان مشارکت در انتخابات قطبی شده ۸ تیر فراتر از دو انتخابات برود. ببینیم وزارت کشور چه عددی را اعلام می کند.

۲ – هر چند تا کنون نتایج رسمی اعلام نشده ولی بر اساس نتایج غیر رسمی، مسعود پزشکیان با فاصله از کاندیداهای دیگر جلوتر است.

بعد از او سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف برای دوم شدن رقابت می کنند (و تا حالا جلیلی جلوتر است) و احتمالا رده چهارم به آرای باطله خواهد رسید و مصطفی پورمحمدی پنجم است.

۳ – تنها کاندیدایی که امشب با خیال راحت می خوابد، پور محمدی است چرا که به همه اهدافش در این انتخابات رسید. او به عنوان یک سیاستمدار کهنه کار می دانست که شانسی برای ریاست جمهوری ندارد ولی برای احیای برند شخصی و تقویت جایگاه سیاسی اش به میدان آمد و بیش از آنچه انتظار داشت برداشت کرد.

اما کاندیداهای دیگر، هر کدام شان تا مشخص شدن نتیجه، نگرانی های خاص خود را دارند: پزشکیان هر چند از نتایج اولیه خرسند است و احتمالا با لبخند خبرها را دنبال می کند ولی می خواهد ببیند کار در مرحله اول تمام است یا باید یک هفته دیگر ماراتن انتخابات را ادامه دهد.

جلیلی و قالیباف هم با نگرانی می خواهند ببینید کدام شان رقیب پزشکیان در مرحله دوم خواهد بود. آنها نه فقط از نتیجه که از ملامت های فردای انتخابات نیز می ترسند.
هیچ کدام از آنها شب راحتی نخواهند داشت.

۲۷۲۱۵

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا