آخرین اخبار روز استان های ایران

توقف سیر کاهشی موارد بیماری، بستری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان

توقف سیر کاهشی موارد بیماری، بستری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان

ایرنا نوشت: دکتر سیدمحمد علوی بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: قطعا اگر عادی‌انگاری در جامعه ادامه داشته باشد ممکن است خروج از موج بیماری محقق نشود و خطر شروع موج بعدی افزایش یابد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۹۹۳ نفر به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روز گذشته ۱۰۳ مورد کمتر شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در همین بازه زمانی ۵۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز قبل ۲۳ نفر بیشتر شده است.

شناسایی ۴۶۱ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان

علوی از شناسایی ۴۶۱ بیمار جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل از آن چهار نفر بیشتر شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ نفر از هم استانی های عزیزمان به دلیل ابتلا به کرونا، جان باختند که این میزان نسبت به روز قبل هفت نفر بیشتر شده است.

وی به تزریق هفت میلیون و ۶۷ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: سرعت پیشرفت واکسیناسیون در استان نشان می دهد که هنوز تعدادی از هم استانی ها تمابلی به انجام واکسیناسیون ندارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا گفت: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دُز واکسن، ۷۳ درصد ۲ نوبت و ۳۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیز سه نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند افزود: همچنین ۱۳ درصد در تزریق نوبت دوم و ۵۷ درصد نسبت به دریافت نوبت سوم تاخیر دارند.

علوی گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان بر اساس خود اظهاری ۷۷ درصد است که این عدد در برخی از اماکن پرتردد مانند پاساژها، رستوران ها و سالن های ورزشی کمتر است.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا