آخرین اخبار روز استان های ایران

تمامی گلزارهای شهدای لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ ساماندهی می شوند

تمامی گلزارهای شهدای لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ ساماندهی می شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۸۵۰ مزار شهید داریم که هنوز ساماندهی نشده اند ، پیگیر هستیم که تمامی گلزارهای شهدای لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ ساماندهی شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمود زرین جویی روز شنبه 14 اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا و روز شهید برگزار شد اظهار داشت : در لرستان ۵۸۵ گلزار شهدا با ۶ هزار و ۶۶۲ مزار شهید وجود دارد.

وی با بیان اینکه گسترش، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هدف اصلی تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است افزود: ساماندهی یادمان ۹۱ شهید جاوید الاثر در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۸۵۰ مزار شهید ساماندهی نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: موضوع ساماندهی گلزار شهدا را به عنوان مصوبه در سفر هیئت دولت مطرح کرده و توانستیم مصوبه ۱۰ میلیارد تومان را بگیریم که امیدواریم تحقق و تخصیص پیدا کند که تا پایان سال ۱۴۰۱ بحث ساماندهی گلزار شهدا را داشته باشیم.

زرین جویی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان در پایان سال آینده ادامه داد: امسال ۲۳ هزار و ۷۷۶ دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس صورت گرفت و آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه هدف و ارائه تسهیلات به خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به هیچ ارگان یا نهادی نیستند تصریح کرد: شهیدان به عنوان سند افتخار به جامعه تعلق دارند و تکریم از خانواده آنان همواره باید صورت گیرد.

وی بیان کرد: همچنین تامین مسکن و اشتغال از دغدغه های خانواده ایثارگران است که باید با تامین زمین، مشکلات این قشر برطرف شود چراکه طبق برنامه مصوب شده است پنج درصد طرح جهش تولید مسکن در کشور به ایثارگران اختصاص یابد.

زرین جویی اظهار کرد: سال گذشته ۶۵۲ نفر از ایثارگران لرستان، تسهیلات مسکن دریافت کردند که امسال یکهزار و ۲۲۳ نفر افزایش یافت همچنین جذب ۲۵ درصدی خانواده ایثارگران در دستگاه های دولتی باید در دستور کار قرار گیرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی در این خصوص اعلام کند.

وی افزود: از ابتدای امسال ۴۳۶ نفر از فرزندان ایثارگر لرستان از طریق آزمون، جذب ادارات دولتی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافت اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

برنامه های هفته بزرگداشت شهدا و روز شهید در لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برنامه های هفته بزرگداشت شهدا و روز شهید ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه در استان اشاره کرد و گقت: برگزاری یادواره‌های محله ای و قشری، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا در قالب طرح پویش سبز، تهیه و تولید نماهنگ و اجرای نمایش های خیابانی، تهیه ۲۱۵ سند افتخار و ثبت تاریخ شفاهی شهدا و خانواده ایثارگران، بهسازی تصاویر شهدا در سطح معابر، اجرای طرح سپاس، تجلیل از خانواده شهدا و استقرار میز خدمت از جمله این برنامه ها می‌باشند.

48

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا