آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

تعریف و تمجید زاکانی از خودش در مذاکره با چینی ها /باورشان نمی شد که من التماس نمی کردم /نماینده دولت بودم

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی، در پاسخ به سوال ابراهیم متقی، درباره ارتباط ایران و چین و سفر اخیرش به چین برای خرید واگن، گفت: باید از کوچکترین مخرج مشترک استفاده کرده و کارهای بزرگ انجام دهیم. مهم این است که باید خودمان را باور کنیم. ما این موضوع را در چین دنبال کردیم که ششصد و سی دستگاه واگن را با حمایت دولت رئیسی وارد کرده و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: ما در شهرداری تنها نبودیم و نماینده دولت بودیم. موضوع ما عزت طلبانه بود، نیاز ما، داریی ما، موقعیت جهانی و منطقه‌ای ما قدرت ما است.

زاکانی ادامه داد: ما به چینی‌ها گفتیم که هر کدام می‌توانید با ما شراکت کنیم، همکاری می‌کنیم و الا واگن‌ها را نمی‌خریم و مدل ما تغییر کرد. چینی‌ها باورشان نمی‌شد با یک موضعی مواجه هستند که پشتش گرم بوده و التماس هم نمی‌کند و از موضع شراکت حرف می زند.

وی گفت: ما نیاز به شریک داریم و می‌توانیم مبتنی بر منافع خودمان تعریف ارتباط کنیم. چین و روسیه به دنبال منفعت خودشان هستند و باید به بهترین نحو یک بازی جدیدی تعریف کنیم و ظرفیت‌های خودمان را به رخ بکشیم.، همان کاری را که حاج قاسم در سوریه انجام داد. در مجموع شهرداری، ۱۵ شهرداری را هدف گذاری کرده و گفتیم که به آنان ارتباط برقرار کنیم. چین هم یکی از این کشورها بود که از سه جهت سرمایه، تکنولوژی و مراودات سیاسی برای ما اهمیت داشت.

وی افزود: از ثروت و تکنولوژی چینی ها استفاده کردیم و به آنان گفتیم که به هیچ وجه‌من‌الوجوه به ما به عنوان یک بازار یک جانبه نگاه نکنید.

۲۷۲۱۵

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا