آخرین اخبار روز استان های ایران

برگزاری صعودهای همگانی بارویکرد محیط زیست در اولویت قرار دارد

برگزاری صعودهای همگانی بارویکرد محیط زیست در اولویت قرار دارد

به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، همایش بزرگ سالیانه کوهنوردی رامند با حضور ۲۳۰کوهنورد از استان‌های قزوین، البرز، زنجان با صعود قله رامند به ارتفاع۲هزار و ۵۵۰متر از سطح دریای آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ شاهین اسعدی، رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرآنلاین به ارائه توضیحاتی درخصوص برگزاری این همایش پرداخت و گفت: همایش بزرگ سالیانه کوهنوردی رامند با نام‌گذاری روز رامند به‌صورت سالیانه و منظم مصادف با هفته تربیت‌بدنی و روز ملی کوهنورد در این شهرستان برگزار می‌شود.

او افزود: قله رامند جنوبی به ارتفاع ۲هزار و ۵۵۰متر در دهستان رامند جنوبی، شهرستان بوئین زهرا واقع شده که بلندترین قله‌جنوبی دشت قزوین محسوب می‌شود.

اسعدی به برنامه‌های اجرا شده در این رویداد بزرگ ورزشی اشاره کرد و گفت: تقدیر از نام‌آوران صعودهای برون‌مرزی استان در سال‌جاری، آموزش اصول اولیه کوهنوردی در طول مسیر به شرکت‌کنندگان توسط مربیان استان، پاک‌سازی محیط زیست منطقه رامند از جمله برنامه‌های اجرا شده در روز ملی کوهنورد بود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یکی‌از اهداف هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در راستای توسعه ورزش کوهنوردی، برگزاری صعودهای همگانی و سراسری با رویکرد علمی، فنی و حفظ محیط زیست کوهستان است، از این رو هیات استان در خصوص همگانی کردن رشته کوهنوردی، صعودهای سراسری را با مشارکت هیات‌های شهرستان باهدف افزایش نشاط اجتماعی، بهبود سلامت روانی، ارتقای سطح آمادگی جسمانی جامعه و همچنین تقویت بعد فنی باشگاه‌های کوهنوردی در سطح استان، در دستور کار خود دارد.

روح اله عباسپور، نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشت؛ پس‌از شنیدن مسائل مطرح شده از سوی کوهنوردان گفت: ورزشکاران و به‌ویژه کوهنوردان از افراد اخلاق‌مدار جامعه هستند از این‌رو ما حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات ورزشکاران این رشته مفرح خواهیم کرد تا جوانان بیشتری بتوانند جذب ورزش‌های طبیعت‌محور شوند.

در جریان برگزاری این صعود مشترک از کوهنوردان و پیشکسوتان استان با اهدای هدایایی از سوی روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تقدیر و قدردانی شد.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا