رپورتاژ

برای افزایش طول عمر باتری این عادت های شارژ را برای همیشه کنار بگذارید!

اداکسو

را های فراوانی از جمله کاهش روشنایی صفحه نمایش برای ماندگاری بیشتر باتری اصلی مناسب است، اما آیا آنها به افزایش طول عمر، یعنی افزایش طول عمر باتری شما کمک می کنند؟ باتری اصلی گوشی هوشمند به گونه ای طراحی شده است که ظرفیت اولیه خود را برای تعداد مشخصی از چرخه های شارژ حفظ کند. به عنوان مثال، طبق گفته اپل، باتری آیفون حداقل 80 درصد ظرفیت اولیه خود را برای 500 چرخه شارژ کامل حفظ می کند. بنابراین، منطقی است که اگر بتوانید با استفاده از ترفندهای بالا، تلفن هوشمند خود را کمتر شارژ کنید، می‌توانید به بالاترین عملکرد باتری اصلی گوشی خود دست پیدا کنید.

طبق تجربه مراکز معتبر باتری چند ترفند شارژ وجود دارد که می تواند طول عمر باتری لیتیوم یون گوشی هوشمند شما را نیز افزایش دهد:

از تخلیه کامل و شارژ مجدد باتری خودداری کنید

سطح شارژ باتری گوشی خود را دائماً  بالای 20 درصد نگه دارید. هرگز اجازه ندهید قبل از شارژ مجدد شارژ آن به صفر برسد. در یک نکته مشابه، نیازی نیست که باتری گوشی هوشمند خود را به طور منظم تا 100 درصد شارژ کنید. در هنگام شارژ باتری وقتی شارژ به 80% رسید شارژر را جدا کنید. این به این دلیل است که شارژ کامل از صفر تا 100 درصد، الکترودهای یک باتری لیتیوم یونی را تحت فشار شدید قرار می دهد که می تواند طول عمر باتری را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

از ویژگی شارژ بهینه گوشی خود استفاده کنید

این عملکردی است که در گوشی‌های جدیدتر یافت می‌شود که می‌تواند شارژ گوشی هوشمند شما را کند کرده و در حالت سالم آن را متوقف کند. برای مثال، اگر آیفونی دارید که دارای iOS 13 یا بالاتر است، می‌توانید عملکرد بهینه شارژ باتری را در تنظیمات فعال کنید. سپس تلفن شما از عادت‌های شما «یاد می‌گیرد» و در مواقعی که معمولاً تلفن خود را به برق متصل می‌کنید (مانند یک شب) فرآیند شارژ را به تأخیر می‌اندازد تا شارژ شما برای مدت طولانی‌تری زیر 80 درصد بماند. برای گوشی های اندرویدی، در دسترس بودن و عملکردهای شارژ بهینه به مدل و سازنده آن بستگی دارد.

گوشی خود را در فواصل کوتاه شارژ کنید

شارژ کردن گوشی برای مدت زمان کوتاه چندین بار در روز در واقع برای سلامت باتری های لیتیوم یون مفید است. هدف باید این باشد که 10 درصد در اینجا، 15 درصد در آنجا، در صورت نیاز شارژ شود، و همیشه گوشی را بالای 20 درصد شارژ نگه دارید. بدیهی است که این کاری نیست که بتوانید در سفر انجام دهید، اما می توانید آن را برای آخر هفته ها یا روزهایی که از خانه کار می کنید در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا