آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

بادامچیان: شعار علیه ظریف در نماز جمعه، یعنی آزادی بیان؛ نظرشان را گفتند! /ما در ایران ابرچالش و بحران نداریم

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درباره چالش‌ها و بحران‌های مهم پیش روی دولت چهاردهم گفتگویی با جماران انجام داده است:

اهم سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

*ما در ایران ابرچالش نداریم؛ بحران هم نداریم. مشکلات موجود، همه مسائل جاری کشور است که مثل همه کشورهای دنیا در ایران نیز وجود دارد.

*هر وقت آمریکا دست از دخالت در امور ایران و کینه‌توزی و دشمنی با ایران بردارد، دارایی‌های ایران را رها و آزاد کند و روابط احترام‌آمیز متقابل داشته باشد، مشکلی در برقراری ارتباط نیست.

*می‌خواهیم بدانیم که مسعود پزشکیان در چینش کابینه‌اش از چه سیاستی استفاده می‌کند، تا بر اساس سیاست‌های ایشان افراد را معرفی کنیم.

*کسی که رئیس‌جمهور شده است، تنفیذ ولایت و اکثریت رأی مردم را با خود دارد و براساس اجرای مراسم قانونی در خانه ملت، رئیس‌جمهور کل کشور است و همه باید به ایشان کمک کند. او هم باید خودش را رئیس‌جمهور همه مردم بداند.

*{شعار علیه ظریف در نماز جمعه}: بالاخره آزادی بیان یعنی همین. آقای ظریف حرف‌هایش را زد که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. شاید هم نیازی به آن حرف‌ها نبود. همین‌جور که عده‌ای شاید خوش‌شان آمد، عده‌ای نیز بدشان آمده است. لذا، آنجا هم شعار می‌دهند و نظرشان را می‌گویند.

*من اصلاً طرف‌دار این نوع بحث‌ها نیستم. نه طرف‌دار این هستم که آقای ظریف از این حرف‌ها را بزند و نه اینکه آنجا در نماز جمعه چنین حرکتی انجام شود. ولی ما هم باید درک کنیم که فضای آزادی می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم. بالاخره در فضای آزاد که نمی‌شود دهن همه مردم را ببندید؛ یکی موافق است و یکی موافق نیست.

*ایشان هرجا هم که سخنرانی کنند، عده‌ای کف می‌زنند و عده‌ای هم کف نمی‌زنند و علیه ایشان شعار می‌دهند. عده‌ای گوش می‌دهند و عده‌ای هم گوش نمی‌دهند. اگر می‌خواهیم این آزادی را حفظ کنیم، باید این مسائلش را تحمل بکنیم. اگر خیال کنیم که همه، به قول خودمان، دقیقاً منطبق با ضوابط و موازین اخلاقی، خوب حرف بزنند و همه با هم تعارف کنند، تحقق چنین چیزی سخت است. به‌قولی گفتند: بنی آدم اعضای یک پیکرند، ولی گاه‌گاهی به هم می‌پرند!

*من نمی‌خواهم آقای ظریف را نقد بکنم؛ بگذار حرف‌هایش را بزند. ما با هم رفیقیم؛ من اگر بخواهم به ایشان بگویم که چه را بگو و چه را نگو، هر وقت که خواستم یا هروقت که همدیگر را دیدیم، به خود ایشان می‌گویم.

*{اینکه گفتند پزشکیان گورباچف است}:اگر بی‌تربیتی نیست؛ پس چیست؟! گورپاچف در ایران محبوب نیست؛ در روسیه هم محبوب نیست. بعد هم عنوانش این بود که او می‌رود و جایش یلتسین می‌آید.

*من یادم است وقتی که به آقای خاتمی آیت الله گورپاچف گفتند، در دیداری که مسئولین با آقا (مقام معظم رهبری) داشتند و همه ما آنجا بودیم، ایشان خنده فرمودند و نگاه به آقای خاتمی کردند و گفتند: می‌گویند که ایشان آقای گورپاچف است، ایشان رئیس‌جمهور من است؛ اگر یلتسن بیاید، گوشش را می‌گیرم و بیرون می‌اندازم.

*خب، از این‌وَر شما ببینید، باید اصلاح طلب‌ها الآن کلاه‌شان را هوا بیندازند که آقای پزشکیان رأی آوردند نه جلیلی. اما در عین حال، این درست نیست که عده‌ای بگویند ایشان گورپاچف است و آن یکی هم بگوید نه، این اصلاً نجات‌بخش ایران است و از آذربایجان است. باید گفت که آذربایجان پاره تن این مملکت است. بالاخره میدان سیاست این حرف‌ها را هم دارد.

27218

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا