پزشکی

این عادتهای اشتباه را از زندگی خود حذف کنید

بتوانیم یک زندگی سالم داشته‌ باشیم باید خطاهای ساده روزمره را بشناسیم و از انجام آنها خودداری کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از عادت های اشتباه زندگی بسیاری از ما این است که هنگام نشستن روی صندلی یا مبل، پاهای خود را روی هم می‌اندازیم. اگر شما هم این عادت را دارید، باید بدانید با این کار گردش خون در پاها دچار اشکال می‌شود و در درازمدت می‌تواند عروق پاها را دچار مشکلات جدی کند. اگر می‌خواهید دچار رگ‌های واریسی دردناک نشوید، هر وقت متوجه شدید یک زانو را روی زانوی دیگر گذاشته‌اید، پاهایتان را از روی هم بردارید. بهترین حالت برای نشستن روی صندلی این است که هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد تا پاها به طور یکسان وزن را تحمل کنند و رگ‌ها نیز تحت فشار نباشند. برای تغییر حالت می‌توانید هر دو پایتان را به آرامی ‌به سمت دیگری ببرید. همچنین می‌توانید به جای روی هم انداختن پاها از قسمت زانو، پاها را از ناحیه قوزک روی هم بیندازید. این حالت نسبت به حالتی که زانوها را روی هم انداخته‌اید خیلی برای سلامت پاها بهتر است.

صبحانه نخوردن
کمبود وقت در زندگی شهری امروز و به موقع حاضر شدن در محل کار باعث شده است تا بسیاری از ما صبح‌ها بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون بیاییم و این وعده غذایی را پشت گوش بیندازیم. اما باید بدانید که بعد از 7 تا 8 ساعت خواب، درست نیست که روزتان را با معده خالی شروع کنید. نخوردن صبحانه به این معنی است که ماشین بدن را با سوخت کم یا بدون سوخت راه بیندازید. بدن شما صبح‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به غذا نیاز دارد. اهمیت این موضوع به حدی است که متخصصان معتقدند صبحانه باید وعده غذایی اصلی روز باشد. حتی اگر می‌خواهید وزن کم کنید، از صبحانه کم نگذارید. این عادت های اشتباه زندگی باید ترک شوند.

استفاده از بالش نامناسب
یکی از لوازمی که همیشه با آن سر و کار داریم بالش است. بالش شما باید ضخامت و سفتی مناسب داشته باشد، استفاده از بالش نرم در طولانی‌مدت می‌تواند موجب گردن‌درد شود. لازم نیست چند بالش زیر سرتان بگذارید؛ یک بالش مناسب کافی است. بالش‌های کهنه و گلوله گلوله شده را کنار بگذارید. هر چند سال یک‌بار بالش‌تان را عوض کنید. اگر روی شکم می‌خوابید از بالش نازک استفاده کنید و اگر عادت دارید به پشت بخوابید از بالش ضخیم‌تر استفاده کنید.

استفاده از تشک نرم
به طور کلی خوابیدن روی زمین برای کمر شما بهتر است و در صورتی که روی تخت می‌خوابید هم بهتراست از تشک سفت استفاده کنید. هرچند هنگام خوابیدن روی تشک نرم بیشتر احساس راحتی می‌کنید اما تشک نرم برای کمر خوب نیست. تشک‌های قدیمی ‌که سطح آن گلوله گلوله شده را کنار بگذارید و با این کار به ستون فقرات خود لطف کنید. این موضوع را در مورد کاناپه هم رعایت کنید. برای افرادی که ساعت‌ها روی کاناپه می‌نشینند استفاده از کاناپه سفت به جای کاناپه نرم و راحت انتخاب بهتری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا