رپورتاژ

اهمیت استفاده از دستگاه یو پی اس

اداکسو

اهمیت استفاده از دستگاه یو پی اس

اهمیت استفاده از دستگاه یو پی اس

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از صنایع مانند تحهیزات برقی نیز دستخوش تغییر شده است. به همین دلیل است که دستگاه های جدیدی که یو پی اس نام دارند، طراحی و روانه بازار شدند. استفاده از این محصول کاربرد های بسیار زیادی دارد که آشنایی با آن ها سبب می شود بسیاری از امور برای شما راحت شوند. در ادامه به اهمیت استفاده از یو پی اس می پردازیم تا با کاربرد های این دستگاه منحصر به فرد آشنا شوید.

مزایای استفاده از دستگاه یو پی اس

مزایای بسیار زیاد این دستگاه نشان دهنده اهمیت استفاده از یو پی اس است. از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه یو پی اس میتوان به استمرار عملیات، حفاظت و برخط بودن آن ها اشاره کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این مزایا می پردازیم تا با اهمیت استفاده از یو پی اس آشنا شوید.

از مهم ترین مزایا استفاده از این دستگاه میتوان به استمرار عملیات آن اشاره کرد. به عنوان مثال هنگامیکه به یک پریز برق متصل می شوید، منبع تغذیه این دستگاه سبب می شود تا برای یک مدت خاص سایر دستگاه های شما از آسیب ایمن بمانند. این موضوع سبب می شود که یو پی اس از هدر رفتن داده جلوگیری کرده و به اپراتورها اجازه می دهد که سایر تجهیزات شبکه ای را با استفاده از روشی ایمن و خاموش کنند. استمرار عملیات موجب می شود نتیجه نهایی بهره وری بالا رود.

حفاظت یکی از مهم ترین مزایا استفاده از این منبع تغذیه است. مدار دستگاه یو پی اس وظیفه دارد قدرت ولتاژ را به صورت مداوم کنترل کند. بنابراین ممکن است سبب افزایش موج و قطع برق شود. هنگامیکه یو پی اس یک مشکل الکتریکی را حس کند، وظیفه دارد به برق AC سوئیت شود. این موضوع سبب می شود که محافظت بالایی برای وسایل برقی فراهم کند.

بر خط بودن یو پی اس به معنا آنلاین بودن این دستگاه است. این ویژگی یکی از مهم ترین مزایا این دستگاه محسوب می شود. یو پی اس وظیفه دارد که منبع باتری را به صورت دائمی تامین کند. همچنین این دستگاه از خروجی AC نیز به خوبی محافظت می کند.

هدف از استفاده دستگاه یو پی اس

مشکلات جریان برق موجب خرابی بسیاری از دستگاه های الکتریکی می شود. به همین دلیل اهمیت استفاده از یو پی اس بیش از پیش مشخص شده است. تغییر جریان در خطوط برق موجب آسیب های جدی به تجهیزات الکتریکی می شود. ازآنجاییکه دستگاه های الکتریکی قیمت بسیار بالایی دارند، با خرید یو پی اس می توانید از خسارت های مالی جلوگیری کنید. از این دستگاه میتوان در خانه ها و ادارات برای حفاظت از وسایل الکتریکی استفاده کرد.

تفاوت دستگاه یو پی اس نسبت به استابلایزر

دستگاه یو پی اس و استابلایزر تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. برخی از افراد تصور می کنند که در صورت تهیه یو پی اس دیگر نیازی به استفاده از استابلایزر نخواهد بود. درصورتیکه چنین تفکری اشتباه بوده و سبب می شود آسیب های بسیار زیادی به تجهیزات پزشکی،IT  و سایر دستگاه های حساس وارد شود.

در هنگام استفاده از این دو دستگاه شما باید به نوسانات و سطح ولتاژ خطوط توزیع برق توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر ولتاژ برق به صورت دائمی زیر 170 ولت بوده و پس از چند لحظه، شارژ باتری ها خالی می شود، باید از دستگاه استابلایزر استفاده کنید. استابلایزر ها قادر هستند که دامنه گسترده تری از ولتاژ ورودی را پوشش دهند. بنابراین در چنین مواردی استفاده از استابلایزر گزینه مناسب تری است.

از مهم ترین برتری هایی که یو پی اس آنلاین نسبت به استابلایزر دارد، میتوان به روشن نگه داشتن دستگاه های الکتریکی برای مدت زمان کوتاه و برای خاموش کردن دستی تجهیزات برقی در هنگام قطعی برق اشاره کرد. همچنین یو پی اس آنلاین ایمنی بالا تری نسبت به استابلایزر دارد.

از دیگر تفاوت های دستگاه یو پی اس و استابلایزر قیمت آن ها است. درصورتیکه توان برابری را برای این دو دستگاه در نظر بگیریم، یو پی اس قیمت بالا تری نسبت به استابلایزر دارد. از دیگر تفاوت های دستگاه یو پی اس و استابلایزر طول عمر متفاوت آن ها است.

ازآنجاییکه یو پی اس ها دارای باتری هایی از نوع سیلد اسید هستند، طول عمر محدودی دارند. بنابراین طول عمر باتری این دستگاه به طور میانگین 2 الی 5 سال بوده که اگر در شرایط مناسبی نگهداری شوند، بیش تر نیز خواهد شد. درصورتیکه استابلایزر ها تکنولوژی متنوعی نسبت به یو پی اس ها داشته و باید سالیانه روغن کاری شده و زغال آن ها بررسی شود.

کاربرد دستگاه یو پی اس

کاربرد بسیار بالا این دستگاه سبب اهمیت استفاده از یو پی اس شده است. از این دستگاه در صنعت برق و در مکان هایی مانند بیمارستان ها، مراکز درمانی، پتروشیمی، پالایشگاه ها، خودرو سازی، مخابرات، کارخانجات صنعتی و… استفاده می شود. استفاده از این دستگاه در مخابرات، کارخانجات صنعتی و بیمارستان ها بسیار ضروری است. در غیر این صورت قطع برق و نوسانات آن می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیری در این اماکن شود.

یو پی اس در تصویربرداری پزشکی نیز بسیار اهمیت دارد. درصورتیکه در تصویربرداری نوسانی در برق رخ دهد یا برق قطع شود، داده های ثبت شده از بین رفته و این موضوع ممکن است روی تشخیص و درمان بیمار تاثیر بگذارد. از اهمیت استفاده از یو پی اس در ادارات نیز نباید چشم پوشی کرد. وجود این دستگاه در ادارات به منظور حفظ اطلاعات و آسیب ندیدن کامپیوتر بسیار اهمیت دارد. همچنین در سیستم های بانکی برای ارائه خدمات بهتر و ارتباط با سرور بانک مرکزی استفاده از دستگاه یو پی اس بسیار اهمیت دارد.

برای حفظ امنیت، استفاده از سیستم های امنیتی نظیر دوربین های مدار بسته، دوربین های امنیتی، دزدگیر و… امری بسیار مهم است. سارقان برای وارد شدن به منزل و سایر مکان ها اقدام به قطع این سیستم ها می کنند. بنابراین توجه به اهمیت استفاده از یو پی اس برای جلوگیری از سرقت این سیستم ها بسیار ضروری است. اگر صاحب کسب و کاری هستید که حفاظت از امنیت آن برای شما بسیار اهمیت دارد، نصب دستگاه یو پی اس را فراموش نکنید. امروزه علاوه بر اماکن حساس، استفاده از این دستگاه در منازل نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است.

اهمیت استفاده از دستگاه یو پی اس چیست؟

آشنایی با اهمیت استفاده از یو پی اس سبب می شود تا شما بتوانید با استفاده از این دستگاه به حفاظت از تجهیزات الکتریکی خود بپردازید. در زندگی امروز اهمیت استفاده از این دستگاه بر هیچ کسی پوشیده نیست. بنابراین اگر می خواهید در هزینه های ناشی از خرابی تجهیزات الکتریکی صرفه جویی کنید، استفاده از این دستگاه گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

خرید یو پی اس برای چه کسانی مناسب است؟

خرید یو پی اس برای افرادی که دارای کارگاه ها و کارخانجات صنعتی هستند، بسیار اهمیت دارد. همچنین اگر در منزل مسکونی یا شرکت خود سیستم های امنیتی نصب کرده اید، برای جلوگیری از قطع این سیستم ها خرید یو پی اس امری ضروری است. درصورتیکه می خواهید به حفاظت از دستگاه های الکتریکی خود در برابر نوسانات برق بپردازید و فرصتی برای خاموش کردن آن ها داشته باشید، توجه به اهمیت استفاده از یو پی اس و تهیه این دستگاه امری بسیار مهم است.

چطور بهترین دستگاه یو پی اس را انتخاب کنیم؟

پیش از خرید دستگاه یو پی اس باید در مورد مشخصات فنی و ظاهری آن اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین مشورت با متخصصین این حوزه و کارشناسان مجرب می تواند به شما در خرید بهترین دستگاه یو پی اس بسیار کمک کند. کارشناسان به شما کمک می کنند تا با اهمیت استفاده از یو پی اس و کاربرد آن آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا