آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

انتقاد شدید عارف از بداخلاقی انتخاباتی در آنتن تلویزیون/ با این وضعیت معاش مردم باید زمین دهان باز کند و ما مسئولان را در خود ببلعد

اداکسو

به انتشار از سایت معرفت نیوز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار های جداگانه با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی نسل‌های مختلف و روزنامه نگاران با بیان اینکه منافع عده ای در پایداری و یا ناپایداری یک نظام سیاسی است، گفت: جریان اصلاح طلبی همیشه با رویکرد اصلاح فرایندها و ساختارها به دنبال پایداری نظام سیاسی بود هر چند که بخش‌هایی از حاکمیت هیچوقت سر سازگاری با این جریان نداشتند و فرش قرمز برای ما پهن نکردند. اما هنر این جریان اصیل انقلاب باید این باشد که علی رغم دادن هزینه‌های زیاد در سپهر سیاست ایران ماندگار باشد که به نظرم نسل تحول خواه جریان اصلاح طلبی باید پرچم دار این جریان باشد.

بنابر گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه باید مشخص شود که چرا سرمایه اجتماعی خرداد ۷۶ به تیر ۸۴ ختم شد، خاطر نشان کرد: به نظرم راهی که در انتخابات مجلس دوازدهم توسط بیانیه روزنه گشایان آغاز شد بسیار هوشمندانه و البته پرهزینه بود و شخصا برای دست اندرکاران بیانیه روزنه‌گشا و راه‌گشا دعا کردم. البته باید توجه داشت که نقدهای منصفانه را باید با آغوش باز پذیرفت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: مظلومیت جریان اصلاح طلبی این است متصدی‌های آن هنوز ما نسل اولی‌ها هستیم زمانیکه من موضوع پوست اندازی در جریان اصلاح طلبی را مطرح کردم بعضی ها ناراحت شدند و آن را متوجه برخی عزیزان کردند در حالیکه اتفاقا شروع این پوست اندازی باید از افرادی مثل من باشد چرا که فردگرایی باعث ضربه به یک جریان سیاسی می شود.

عارف با بیان اینکه ما مدیون مردم و کشور هستیم، تاکید کرد: برای ماندگاری تفکر اصلاح طلبی برخی مواقع باید هزینه بدهیم البته شخصا در تمامی دوران ها سعی کرده ام هزینه ها را متوجه خودم کنم و در دستاوردها دیگران را شریک کنم که بخشی از دلایل عدم ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به همین دلیل بود که نخواستم هزینه‌ای متوجه افرادی شود.

وی در همین زمینه افزود: در تمامی دوران ها اعم از موسم انتخابات به دنبال اجماع سازی بودم حتی زمانیکه با برخی افراد مخالف بودم ولی تمام تلاشم اجماع سازی پایدار بود البته به موقع و برای ثبت در تاریخ برخی از حرفها را خواهم زد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه همیشه طبق قانون عمل کرده ام، تاکید کرد: هیچگاه تفکر خودمان را قربانی بده بستان نخواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اسف بار معیشتی در بین بخش های قابل توجه ای از مردم اشاره کرد و گفت: چرا باید با این همه سرمایه خدادادی و پتانسیل خوب نیروی انسانی به جایی برسیم که در همین تهران عده ای به دنبال نان قسطی باشند؟ چرا باید دانشجوی نخبه دانشگاه شریف تا نیمه‌های شب برای امرار معاش خانواده مسافرکشی کند ؟ باید زمین دهان باز کند و ما مسئولان را در خود ببلعد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از راه های موثر تغییر وضعیت موجود صندوق رای است، خاطرنشان کرد: هر چقدر میزان مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند می توان نسبت به توقف روند فعلی و اصلاح سیاست ها امیدوارتر بود و در صحنه فعلی انتخابات آقای دکتر پزشکیان به عنوان یک مدیر باسابقه، پاکدست، صادق و سالم و پایبند به گفتمان تحول خواهانه می‌تواند در احیاء ارزش‌های اولیه انقلاب و اصلاح ساز و کارهای معیوب اقدامات موثری انجام دهد و همه باید به ایشان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه های بین‌المللی به انتخابات ایران دوخته شده است از اصحاب رسانه و جوانان خواست به دنبال تاثیرگذاری برای افزایش مشارکت باشند و در همین زمینه تاکید کرد : هر یک رای که به صندوق ریخته نشود از مشروعیت نظام کاسته می شود و باعث شکاف بیشتر مردم و حاکمیت خواهد شد.

عارف با بیان اینکه عده ای با حرف تند زدن به دنبال رفتن بر روی آنتن هستند، تصریح کرد: آیا با حرف تند زدن شکم مردم سیر می شود؟ باید دنبال اثر گذاری اصولی در جامعه بود نه با حرف تند زدن .مانند مرحوم مهندس بازرگان که با قلم و سخن خود هم تاثیر گذار بود هم ماندگار.

وی با اظهارنگرانی از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی و قربانی شدن اخلاق در جامعه بخاطر امیال شخصی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه خواست بدون محافظه کاری به آسیب شناسی علت فروپاشی اجتماعی با ارائه راهکارهای منطقی در این خصوص بپردازند.

27215

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا