آخرین اخبار روز استان های ایران

اعلام فراخوان وزارت بهداشت برای تاسیس دفاتر خدمات سلامت

اعلام فراخوان وزارت بهداشت برای تاسیس دفاتر خدمات سلامت

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اعلام فراخوان وزارت بهداشت برای تاسیس دفاتر خدمات سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر علی ضامن صالحی فرد با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر حدود ۱۶۰ دفتر خدمات سلامت فعال در سطح کشورهستند که در این دفاتر، یک هزار و ۷۰۰ نفر دانش آموخته رشته مهندسی بهداشت محیط بکار گرفته شده اند.
وی با بیان اینکه، دانش آموختگان تمامی رشته های دانشگاهی می توانند برای راه اندازی دفاتر خدمات سلامت اقدام کنند افزود: دانش آموختگان دانشگاهی در تمامی رشته ها با اولویت رشته های بهداشتی و درمانی، تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند که در سامانه https://reg.mobiniranian.ir ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: تاریخ برگزاری آزمون، ۲۳ دی ماه جاری است.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد، در حال حاضر دو دفتر خدمات سلامت در استان فعال می باشد که یکی از دفاتر با چهار نیرو شامل: سه کارشناس بهداشت محیط و یک کارشناس امور اداری در شهرستان شهرکرد و یک دفتر با دو کارشناس بهداشت محیط در شهرستان فارسان فعال می باشد.
دکتر صالحی فرد اظهار داشت: با توجه به نیاز هر شبکه با ۱۴۰۰ تا ۷۰۰۰ واحد صنفی تحت پوشش به یک دفتر خدمات سلامت پس از آن به ازای هر ۷۰۰۰ واحد یک دفتر در نظر گرفته شده است و در استان نیازمند ۱۰ دفتر خدمات سلامت دیگر هستیم.
وی از جمله خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات سلامت به صدور کارت سلامت، آموزش اصناف، ممیزی بهداشت(خود کنترل و خود اظهاری مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی) و … اشاره داشت.
به گفته دکتر صالحی فرد در این فراخوان ۵ دفتر برای استان در نظر گرفته شده است، که در شهرستان های اردل، بروجن، شهرکرد، کیارو لردگان فعال خواهند شد و دانشگاه در زمان مصاحبه اختیار بازنگری در تعداد دفاتر را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا