آخرین اخبار روز استان های ایران

اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی در قزوین

اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظام توزیع کالاهای اساسی در این استان اصلاح می شود تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مصرف کننده برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا افلاطونی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که با حضور محمد مهدی اعلایی، استاندار و پیله فروش معاون اقتصادی استانداری برگزارشد، اظهارکرد: نظام توزیع کالاهای اساسی در این استان اصلاح می شود تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مصرف کننده برسد.

او گفت: متاسفانه در حوزه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی دچار مشکل هستیم که برای این مورد نیز باید با یک برنامه مدون روند حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی را ساماندهی کرد.

همچنین در حوزه توزیع و حمل و نقل کالاهای اساسی حلقه مفقوده ای در زمینه توزیع سیستماتیک وجود دارد که امیدواریم ورود با قدرت در این بخش روند خدمت رسانی و همچنین بارگیری کالاهای اساسی از مراکز تولید تا عرضه به سهولت انجام شود.

افلاطونی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی با وجود اتحادیه ها و تعاونی های فعال می تواند در زمینه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی ورود و حلقه مفقوده این بخش را پر کند.

او با بیان اینکه در طرح ضیافت ۱۴۰۰تن برنج و ۱۵۰۰تن شکر خانوار و صنف توزیع می شود بیان کرد: در این طرح توزیع تخم مرغ و خرما هم از طریق فروش اینترنتی و عرضه از طریق غرفه های سطح شهر انجام می شود.

افلاطونی گفت: هوشمند سازی نظارت بر بازار و کالاهای اساسی یکی از راههای کنترل بازار است. با هوشمند سازی نظارت علاوه بر دقت در امر توزیع بسیاری از مشکلات نظارت بر کالاهای اساسی حل می شود.

او اظهار کرد: هم اکنون شبکه حمل و نقل کالاهای اساسی به صورت خرد انجام می شود و کامیون داران زیادی در این زمینه فعال هستند که درصدد ساماندهی شبکه حمل و نقل تامین و توزیع کالاهای اساسی هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای طرح نظارت هوشمند بر فروش نانوایی ها توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با همکاری مرکز رشد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی با محوریت و مسئولیت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان یکی از راههای کنترل بر روند توزیع آرد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا