آخرین اخبار روز استان های ایران

اخذ سند تک برگی اراضی ملی در64 پلاک با مساحت ۴۲۳ هزار هکتار از شهرستان آرادان

اخذ سند تک برگی اراضی ملی در64 پلاک با مساحت ۴۲۳ هزار هکتار از شهرستان آرادان

ئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان نمود: یکی از کلیدی ترین فعالیت ها در حوزه منابع طبیعی کاهش بسترهایی است که منجر به تخریب اراضی ملی شود. در همین راستا در ده ماه سالجاری ۴۲۳هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند تک برگی اخذ گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمدمعین گفت: ۶۴ فقره سند تک برگی مربوط به اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره ثبت ، اسناد و املاک شهرستان آرادان در سطح ۴۲۳ هزار هکتار در پلاک های کل شهرستان بنام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ گردید.

وی بیان نمود: با اجرای طرح کاداستر از بسیاری از جعل اسناد و خرید و فروش و اشتباه در تشخیص ملی بودن یا نبودن اراضی جلوگیری می شود.

طرح تعادل دام و مرتع با سر شماری دام در مراتع قشلاقی شهرستان آرادان آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان نمود: مراتع قشلاقی شهرستان آرادان با مساحت ۸۱ هزار ۶۳۵ هکتار می باشد که تعداد بهره برداران مراتع شهرستان حدود ۵۱۰ نفر بوده و تعداد دام مجازی که می تواند در فصل چرایی از مراتع ییلاقی و قشلاقی و میانبند استفاده نماید ۴۷ هزارو ۷۷۰ راس دام می باشد، هدف از این طرح حفاظت از مراتع و عرصه های طبیعی و توسعه پایدار و اجرای پروژه های تعادل دام و مرتع است که در دو مرحله زمانی بهره برداری از مراتع در زمان ییلاق و قشلاق انجام می شود.

در راستای تحقق اهداف طرح تعادل دام و مرتع از ورود زودتر از فصل چرای دام در مراتع شهرستان جلوگیری می‌شود تا بتوان گامی موثر در راستای جلوگیری از تخریب و نابودی مراتع در سطح این شهرستان برداریم.

معین افزود: ورود دام بدون پروانه چرا و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه جلوگیری و با افراد خاطی طبق قوانین برخورد می‌شود بنابراین رعایت زمان ورود و خروج ،ظرفیت دام با مرتع، اجرای عملیات احیایی و اصلاحی در مرتع ضروری است.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن ظرفیت مراتع تعیین شده براساس پوشش گیاهی، برخی از دامداران ناآگاهانه اقدام به ورود دام مازاد بر ظرفیت به مراتع می‌کنند که این کار در نهایت سبب لگدکوبی و از بین رفتن بقایای گیاهی و در نهایت تخریب مراتع می‌شود.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا