رپورتاژ

اثبات خیانت در امانت

وقتی یک فرد اعتمادی را نسبت به یک شخص دیگر ایجاد می کند، شخص ثالثی را برای مدیریت دارایی های خود تعیین می کند. این وکیل باید بر اساس قوانین اعتماد عمل کند و بر اساس بهترین منافع ذینفعان عمل کند.

اثبات خیانت در امانت

وظایف وکلای مربوطه شامل مدیریت سرمایه گذاری دارایی های فرد ، تکمیل بازپرداخت مالیات و مدیریت پرداخت ها و توزیع دارایی ها است. اگر یک وکیل وظیفه خود را به درستی انجام ندهد و به اصطلاح خیانت در امانت کند ، موکل ممکن است دچار خسارات و زیان های متعددی شود. این مسئله تنها به وکیل مربوط نمی شود و ممکن است گاهی فرد ملک یا دارایی خود را به شخص دیگری بسپارد و وی بدون کسب اجازه از مالک از آن اموال سوءاستفاده کند . با تمام این مسائل ، ممکن است بتوانید از طریق اثبات خیانت در امانت ، خسارات مالی خود را جبران کنید.

خیانت در امانت ممکن است هر گونه اقدام یا عدم انجام یک کار توسط یک وکیل پایه یک دادگستری یا فردی دیگری باشد که به وی اعتماد کرده اید . این خیانت  شرایطی دارد که محقق شود . در اثبات خیانت در امانت وکلا می تواند یکی از موارد زیر باشد:

به درستی کار خود را برای پیش بردن موکل خود انجام ندهد و با این سوءرفتار موجب زیان دیدن موکل شود

وکیل کیفری، به فردی گفته می‌شود که در زمینه حل و فصل امور و پرونده‌های مربوط به جرائم کیفری، دارای سابقه و تخصص ویژه است. از جمله امور و پرونده‌های کیفری که در آن‌ها از وکیل کیفری استفاده می‌شود می‌توان سرقت، فروش مال غیر، توهین، تجاوز به عنف، قتل، خیانت در امانت، ضرب و جرح، آدم ربایی، اختلاس، توهین و فحاشی، تهدید، مزاحمت تلفنی، نزاع و دعوا به خصوص نزاع‌های دسته جمعی، فوت و جراحات در اثر حوادثی مانند تصادفات رانندگی، جرائم مربو ط به مواد مخدر، مشروبات الکلی، جعل اسناد و… را نام برد.

وکیل مورد نظر از وکالت نامه ای که به وی داده اید جهت منافع شخصی خود بهره ببرد و از اعتماد شما سوءاستفاده کند.

وکیل مورد نظر شما برای عدم پیگیری پرونده تان رشوه گرفته باشد و به این ترتیب موجب باختن پرونده تان شده باشد.

در صورتی که فردی ملک یا اموالی را به شخصه به دست آورده باشد ، ارتکاب خیانت در امانت به وسیله ی او ممکن نیست . چنان چه فرد امین فوت کرده و ورثه او مال سپرده شده به امین را تصاحب یا تلف یا مفقود یا استفاده کنند ، مرتکب جرم خیانت در امانت نشده اند.

سپرده شدن به یکی ازطرق قانونی

به عنوان مثال این موضوع درسرقت مطراعتبار ندارد .این مال حتما باید به شکل قانونی به امین سپرده شده باشد

شرط استرداد مال سپرده شده یا به مصرف معین رسانیدن آن

در صورتی که فدری که مالی را غصب کرده آن را به فردی امین بدهد و امین در عوض باز پس دادن به او، مال را به صاحب اصلی آن برگرداند ، مرتکب خیانت در امانت نیست.

– تحقق این جرم نیاز به وجود عقد نیست . هرنوع سپرده شدن مال جهت انجام هر کار با مزد یا بی مزد است.

جهت تحقق و اثبات خیانت در امانت ضرورت دارد که تقصیر ( تعدی یا تفریط ) و سوء نیت مرتکب در استفاده ، تملک ، تلف یا گم کردن مال مورد امانت ثابت شود در غیر این صورت امین از نظر حقوقی ضامن خواهد بود ولی از جنبه کیفری خیر .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا