رپورتاژ

آموزش کامل هارد ریست و ریست فکتوری گوشی سامسونگ

اداکسو

زمانی که تلفن همراه برند سامسونگ دچار مشکلات و باگ‌هایی می‌شود، بهترین روش‌های رفع تمامی این مشکلات، هارد ریست و ریست فکتوری یا بازگردانی به تنظیمات کارخانه است!

در واقع شرکت سامسونگ از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های در زمینه تولید و عرضه انواع تلفن همراه و… است توانسته در دنیای دیجیتال برای خود جایگاه مناسبی به‌دست بیاورد. حال با اینکه تلفن‌های همراه برند سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما باز هم ممکن است در طی زمان مشکلات و ایراداتی برای این تلفن‌های همراه به وجود بیاید. در این زمان‌ها بهترین روش برای خلاصی از این باگ‌ها و مشکلات متعدد، ریست فکتوری و هارد ریست تلفن همراه است. از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی روش‌های ریست فکتوری و هارد ریست بپردازیم از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید تلفن همراه خود را هارد ریست یا ریست فکتوری کنیم؟!

همه تلفن‌های همراه برند سامسونگ به‌مرور زمان دچار کندی و هنگ‌های متعدد می‌شوند که ممکن است پس از چند سال استفاده مداوم ایجاد شوند! در برخی مواقع این مشکلات تا حدی زیاد می‌شوند که افراد تصمیم می‌گیرند تلفن همراه خود را عوض کنند. اما حال سؤال مهم که پیش می‌آید این است که چرا تلفن‌های همراه سامسونگ پس از مدتی دچار این مشکلات می‌شوند؟!

باید گفت که همه تلفن‌های همراه هر چقدر هم که دارای قدرت زیادی باشند، پس از مدتی کارکرد اولیه خود را از دست می‌دهد دچار مشکلات و باگ‌های مختلفی می‌شوند. البته راه‌های اصولی و درستی برای حل مشکلات تلفن همراه سامسونگ وجود دارند که شامل ریست فکتوری و هارد ریست می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها، اکثر این مشکلات پیش آمده را حل و برطرف کنید.

همچنین معمولاً افراد در هنگام فروش تلفن همراه خود، عمل ریست فکتوری را انجام می‌دهند که باعث پاک شدن تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی می‌شود.

آشنایی با روش ریست فکتوری

ریست فکتوری تلفن همراه اصلاً کاری سخت نیست و در چند مرحله خیلی کوتاه و ساده قابل انجام است. در ادامه به معرفی مراحل انجام ریست فکتوری گوشی سامسونگ می‌پردازیم و بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر تلفن همراه خود را ریست فکتوری کنید. پس در ادامه این مقاله از مجتمع آموزشی متخصصان فردا (motekhasesanefarda.com) با ما همراه باشید.

1-ورود به تنظیمات تلفن همراه

2-ورود به بخش مدیریت عمومی یا General Management که معمولاً در برخی از تلفنهای همراه بهصورت General نیز نوشته میشود!

3-کلیک روی گزینه Reset

4-حال با وارد شدن به برخی Reset روی گزینه Factory Data Reset کلیک کنید.

5-حال که وارد بخش Factory Data Reset شدید روی گزینه reset یا Reset Device کلیک کنید. البته این بخش از تنظیمات ممکن است در تلفن‌های همراه مختلف متفاوت باشد!

6-حال باید روی گزینه Delete All کلیک کنید تا عمل ریست فکتوری در تلفن همراه شما شروع بشود.

7-حال بعد از چند دقیقه، صفحه بازیابی اندروید بر روی تلفن همراه سامسونگ شما ظاهر می‌شود. شما باید با دکمه کم یا زیاد شدن صدا، گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید و سپس دکمه پاور تلفن همراه خود را فشار بدهید.

8-پس از آن یک پیام هشدار نیز میآید که در این بخش نیز با دکمه کم یا زیاد شدن صدا، گزینه yes را انتخاب میکنید و سپس دکمه پاور را فشار میدهید تا عمل شما تأیید شود.

9-حال بعد از چند ثانیه یک صفحه ریکاوری اندروید بر روی صفحه نمایش تلفن همراه شما ظاهر میشود که در این زمان شما با فشردن دکمه پاور گوشی، تلفن همراه خود را بهطور کامل پاکسازی و ریست میکنید.

 

آشنایی با روش هارد ریست سامسونگ

حال اگر تلفن همراه شما دچار مشکلات زیادی شده است که مجبور هستید آن را هارد ریست کنید، باید طبق مراحل زیر برای هارد ریست کردن تلفن همراه سامسونگ خود عمل کنید.

1-به‌صورت همزمان تمامی کلیدهای صدای کم و زیاد، پاور و صفحه هوم (در صورت وجود) تلفن همراه خود را فشار دهید.

2-حال با ورود به بخش ریکاوری تنظیمات اندروید با استفاده از دکمه‌های کم و زیادی صدا، گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید.

3-سپس با ورود به بخش هشدار، با استفاده از دکمه کم و زیاد صدا، روی گزینه yes کلیک کنید.

4-پس از چند ثانیه صفحه ریکاوری ظاهر می‌شود و تلفن همراه شما ریست می‌شود.

سخن پایانی

به‌طور کلی حل مشکلات مربوط به تلفن‌های همراه سامسونگ نیاز به تخصص زیادی دارد و از این رو بهتر است آموزش تعمیرات موبایل موجود در سایت متخصصان فردا را مشاهده کنید و در این زمینه تجربه و تخصص خود را بالا ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا