پزشکی

یک چک‌لیست خودمراقبتی مفید درست کنید

هنگامی که از نظر جسمی و عاطفی احساس خوبی دارید، اغلب راحت‌تر می‌توانید عوامل استرس‌زا را به روش‌های سالم و سازنده هدایت کنید و اهمیت خودمراقبتی در اینجا برجسته می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مراقبت از خود برای همه یکسان به نظر نمی‌رسد. همانطور که شروع به شناسایی لحظات و اقدامات کلیدی می‌کنید که قبلاً به شما در یافتن آرامش کمک کرده است، راه‌هایی را برای گنجاندن آنها در زندگی فعلی خود جستجو کنید.

با بررسی نیازهای فیزیکی خود شروع کنید

نیازهای خودمراقبتی فیزیکی شامل مواردی است که به عملکرد خوب بدن شما کمک می‌کند.

خواب

بیشتر بزرگسالان هر شب به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. نداشتن خواب کافی و با کیفیت به طور منظم می‌تواند بر خلق‌و‌خو، تمرکز و سلامت تاثیر بگذارد.

مراقبت‌های بهداشتی

خودمراقبتی خوب می‌تواند شامل کنار گذاشتن ترس از رفتن به مطب پزشک و بررسی به موقع هرگونه نگرانی باشد.

تغذیه

مطمئناً خوردن یک رژیم غذایی متعادل و عمدتاً انتخاب غذاهایی که شما را قوی می‌کنند به جای غذاهایی که فواید کمی برای سلامتی دارند، به محافظت از سلامت شما کمک می‌کند. اما انتخاب غذا به همان اندازه مهم است که نحوه و روش غذا خوردن خود را نیز در نظر بگیرید.

ورزش

دستورالعمل‌های فعلی فعالیت بدنی برای بزرگسالانی که از نظر بدنی قادر به ورزش هستند توصیه می‌کند حداقل 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته داشته باشند.

نیازهای ذهنی

نیازهای روانی به نیازهای شناختی و هم‌چنین نیازهای سلامت روان اشاره دارد. به عبارت دیگر، شما باید در نظر بگیرید که چه چیزی به مغز شما انرژی می‌دهد و باعث می‌شود احساس تیزبینی داشته باشید.

کاهش استرس

سطح و موقعیت‌های پر استرس نقش مهمی در سلامت روان دارد. یک راه خوب برای شروع، کشف مواردی است که در حال حاضر شما را تحت فشار قرار می‌دهند.

تعیین حد و مرزها

تعیین حدود و مرزهای شخصی قوی به شما کمک می‌کند از زمانی که برای خود اختصاص می‌دهید، محافظت کنید، که به نوبه خود می‌تواند به کنترل استرس کمک کند.

توانایی‌های شناختی

گسترش و تقویت ذهن می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی کلی داشته باشد. تقویت مهارت‌های شناختی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• مهارت جدیدی یاد بگیرید

• بخوانید

• بازی‌های فکری برای بهبود تمرکز انجام دهید

درمان

برای بسیاری از افراد، مشاوره بخش مهمی از خودمراقبتی را تشکیل می‌دهد. کار کردن بر روی علائم سلامت روان با کمک یک متخصص، می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود قابل توجهی داشته باشید این بهبودی می‌تواند مزایای مثبتی برای سلامت عاطفی و جسمی داشته باشد.

رشد شخصی

وقت گذاشتن برای گسترش و پیشرفت به عنوان یک فرد راه دیگری برای مراقبت از خود است. این‌کار می‌تواند منجر به زندگی معتبرتر و معنادارتر شود، احساسات شما را تقویت کند و روابط را بهبود ببخشد.

منبع: سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا