پزشکی

چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟

اداکسو

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برای پیشگیری عوارض ناشی از ابتلا به آنفلوانزا به ویژه در گروه های حساس، دریافت واکسن این بیماری امری ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رزیتا خداشاهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای بیماران عفونت های تنفسی درمان علامتی در نظر گرفته می شود اما هر چه به فصول سرد سال نزدیک می شویم همه مردم باید مراقبت بیشتری نسبت به عدم ابتلا به عفونت های تنفسی داشته باشند.

فوق تخصص عفونی در نقص ایمنی و پیوند و دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر واکسن آنفلوانزا، در دسترس عموم مردم قرار دارد، بیان کرد: برای جلوگیری از بدحالی و ابتلا به نوع شدید آنفلوانزا، توصیه می شود همه افراد جامعه در سن بالای 6 ماه این واکسن 4 ظرفیتی را از داروخانه تهیه و تحت نظر پزشک دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه دریافت واکسن آنفلوانزا، برای برخی از افراد ضرورت بالایی دارد، گفت: افرادبالای 60 سال، دارای بیماری زمینه ای قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی، مبتلایان به دیابت و نقص سیستم ایمنی، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کند باید حتما با مشورت پزشک معالج نسبت به دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

دکتر خداشاهی بیان کرد: بیماریهای تنفسی شایع در سطح جامعه شامل سرما خوردگی، آنفلوانزا، کرونا، RSV و آدنو ویروس است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا