فلزیاب

مزایا و معایب فلزیاب پالسی

اداکسو

همه چیز در مورد فلزیاب پالسی

دستگاه فلزیاب یک دستگاه الکترونیکی است که برای تشخیص محل دقیق فلزات مختلف در زیر خاک استفاده می‌شود. فلزیاب پالسی یکی از انواع دستگاه های فلزیاب است که پس از فلزیاب های VLF بیشترین تیراژ تولید را در مارکت جهانی دارند.

بخش های اصلی فلزیاب پالسی

اجزای اصلی یک فلزیاب پالسی معمولی شامل موارد زیر است:

سیم پیچ انتقال (Transmit Coil – فرستنده): این سیم پیچ وظیفه تولید انفجارهای کوتاه پالس های الکترومغناطیسی را بر عهده دارد.

سیم پیچ دریافت (Receive Coil – گیرنده): این سیم پیچ پاسخ های الکترومغناطیسی تولید شده توسط اجسام فلزی در زمین را تشخیص می دهد.

واحد کنترل (Control Unit): این واحد شامل مداری است که مسئول تولید پالس ها، زمان بندی، پردازش سیگنال و خروجی صوتی یا بصری برای کاربر است.

مکانیسم کارکرد در فلزیاب پالسی

فلزیاب های پالسی بر خلاف فلزیاب های VLF می توانند به طور هم زمان از یک سیم پیچ به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا در این نوع دستگاه ها از دو یا سه سیم پیچ استفاده می شود. در فلزیاب پالسی ابتدا جریان الکتریکی را به سیم پیچ فلزیاب انتقال داده و سپس یک پالس قوی ولی کوتاه تولید می شود. لازم به ذکر است در هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه به وجود می آید که با ارسال پالس ارسالی و به پایان رسیدن آن جهت میدان مغناطیسی تغییر کرده و در مدت بسیار کوتاهی یک دامنه نوک تیز ایجاد می شود. به این دامنه پالس یا پالس برگشتی گفته می شود.

نحوه به وجود آمدن پالس برگشتی اینگونه بوده که وقتی پالس ارسالی با فلزی بر خورد می کند پالس برگشتی به وجود می آید که باعث تولید یک جریان الکتریکی کوتاه در سیم پیچ سیستم می شود. معمولا فلزیاب های پالسی می توانند در هر ثانیه 100 پالس ایجاد کرده و ارسال کند و این پالس ها را دریافت کند اما تعداد آنها می تواند بسته به سازنده، مدل، کیفیت و نوع از چند پالس تا هزاران پالس در ثانیه متفاوت باشد.

پالس هایی که با ارسال و برخورد به اجسام فلزی تولید می شوند بسیار ضعیف بوده و سیستم تقویت کننده فلزیاب با تقویت این پالس ها آنها را به جریان مستقیم تبدیل می کند. زمانی که فلزیاب پالسی از روی شئ فلزی عبور می کند مولد صوتی دچار تغییر صدا می شود و دستگاه با این هشدار نشان می دهد که به جسم فلزی بر خورده است. در سیستم این نوع فلزیاب ها می توان به این نکته اشاره کرد که فلزیاب های پالسی نیاز به دو کویل مجزا ندارند و یک کویل در سایزهای مختلف می تواند هم به عنوان فرستنده و هم گیرنده عمل کند. این تکنولوژی با استفاده از یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان دهد.

در فلزیاب پالسی هر پالس یک میدان مغناطیسی دارد و هنگام خاموش شدن پالس، این میدان مغناطیسی از بین می رود. همین امر باعث می شود که یک دامنه شیب دار در کویل به وجود بیاید که باعث به وجود آمدن جریانی در کویل به نام (back emf) می شود. هنگامی که جسم فلزی در اطراف میدان مغناظیسی سیم پیچ حضور دارد یک میدان مغناطیسی مخالف توسط پالس ایجاد شده سپس سیستم پیش تقویت کننده دستگاه موج به وجود آمده را تقویت کرده و به قسمت صوتی دستگاه انتقال می دهد در نتیجه دستگاه هشدار داده و نشان می دهد که جسم فلزی را شناسایی کرده است.

سیستم تفکیک و شناسایی هدف فلزیاب پالسی

واحد کنترل، سیگنال های دریافتی را برای تمایز بین انواع مختلف اجسام فلزی تجزیه و تحلیل می کند. سعی می کند بین اهداف ارزشمند (مانند طلا، نقره) و اقلام ناخواسته (مانند زباله های آهنی) تمایز قائل شود. فرآیند تمایز بر اساس پاسخ الکترومغناطیسی منحصر به فرد فلزات مختلف و خواص رسانایی مربوطه آنها است. واحد کنترل سیگنال های دریافتی را تفسیر می کند و بازخورد صوتی یا تصویری را به کاربر ارائه می دهد که حضور و احتمالاً نوع فلز شناسایی شده را نشان می دهد.

فلزیاب های پالسی کد TID (Target Identification) نمی دهند و حفاری انتخابی را بسیار سخت می کنند. توجه به این نکته مهم است که فلزیاب های PI در مقایسه با سایر فناوری ها مانند آشکارسازهای فرکانس پایین (VLF) عموماً در شناسایی نوع هدف دقت کمتری دارند.

فلزیاب پالسی و VLF؟ کدام را انتخاب کنیم؟

پاسخ کوتاهی برای این سوال وجود ندارد زیرا به نظر کارشناسان هدف شماست که تعیین میکند از کدامیک استفاده کنید. منظور این است که هر دوی آنها فلزات را تشخیص می دهند و منظور این است که هر دوی آنها مزایا و معایبی نسبت به فناوری کویل مربوطه خود دارند. فلزیاب های فرکانس پایین، برای کاربر معمولی مفیدتر هستند. اگر مبتدی هستید یا فردی هستید که از فلزیاب خود در مکان های مختلف استفاده نمی کنید، فلزیاب VLF همان چیزی است که نیاز دارید. ویژگی هایی مانند سیستم تفکیک خوب و راحتی پیدا کردن دستگاه های دارای فناوری فرکانس پایین این فلزیاب ها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

با این حال، اگر به دنبال قطعات طلا در بیابان و کوهستان هستید، عمق کاوش بالاتری میخواهید، یا اگر محیط کاوش شما ساحل آب شور است یک فلزیاب پالسی بهترین گزینه است. تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام فناوری کویل استفاده کنید به این موارد بستگی دارد: محدوده قیمت، جغرافیای منطقه کاوش، نوع هدفی که به دنبال آن هستید و سطح تجربه شما در کار با فلزیاب ها. هیچ یک از فناوری های فلزیاب همیشه یا در همه حالات بهتر از دیگری نیست.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، اگر مبتدی هستید فقط یک فلزیاب فرکانس پایین بخرید. به دلیل تلاش سازندگان برای ساخت دستگاهی که در همه حالات بهترین عملکرد را دارد، بیشتر اوقات تجربه بهتری خواهید داشت. یک فلزیاب پالسی اغلب هزینه بیشتری دارد و برای موارد خاص استفاده می شود که ممکن است به طور کامل نحوه استفاده از آن را درک نکنید.

چه جاهایی از فلزیاب پالسی استفاده کنیم؟

کشف سکه های باستانی: این دستگاه ها برای سکه یابی بسیار مناسب هستند و اینکه سکه از طلا، نقره یا مس ساخته شده باشد مهم نیست. معمولا سکه هایی که درون خمره و یا قبر قرار میگیرند در عمق 2 متری زمین قرار دارند و استفاده از فلزیاب های پالسی شانس موفقیت را افزایش میدهد.

تشخیص معادن طبیعی: در برخی مناطق طلا را به صورت گرانول که به آن گولد ناگت (gold nuggets) گفته میشود یا به صورت رگه هایی از طلا در سنگ یا مخلوط با سایر فلزات و مواد معدنی و ناخالصی ها مشاهده میکنیم و به دستگاهی نیاز داریم که کمترین تداخل را با مواد معدنی موجود داشته باشد و خطای کمتری در حین کاوش ایجاد شود و یک فلزیاب پالسی دارای تمام ویژگی های مورد نیاز ماست.

اهداف آهنی و غیر آهنی: میدانیم که فلزات به دو دسته فلزات فرو مغناطیسی مانند آهن و فلزات غیرآهنی مانند نقره تقسیم می شوند و دستگاه های فلزیاب پالسی قادر به تشخیص هردو گروه هستند.

جست و جو در محیط های آبی: جست و جو در سواحل دریاها و اقیانوس ها، حاشیه رودخانه ها و درون رودخانه های کم عمق همواره برای کاوشگران با چالش همراه بوده است. به دلیل نمک موجود در سواحل دریا و یا درون آب دستگاه های VLF با مشکلات زیادی مواجه میشوند و این مورد در فلزیاب های پالسی بسیار کمتر است.

جست و جو در کوهستان: خاک از فرسایش سنگ ایجاد می‌شود و خصوصیات فیزیکی خاک در مرحله نخست تحت تأثیر کانی‌های تشکیل دهنده ذرات خاک و بنابراین تحت تأثیر سنگی قرار دارد که از آن به وجود آمده‌است. درمحدوده‌های کوهستانی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک‌ها، متأثر از تفاوت در ویژگی‌های عناصر دامنه‌ای متفاوت است. هریک از ویژگی‌های خاک، یعنی بافت، ساختمان خاک، مقادیر کربن آلی، میزان هدایت الکتریکی‌، pH، رطوبت خاک متأثر از عناصر دامنه‌ای، به نحوی در عملکرد دستگاههای فلزیاب مؤثرند. میزان بسیار بالای مواد معدنی موجود در خاک و سنگ های کوهستان سبب ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب میشود که با تمرین و ممارست و استفاده از یک فلزیاب پالسی میتوان تا حد ممکن این خطاها را کاهش داد.

محیط های کاوش دارای خاک چند لایه: خطای فلزیاب های پالسی در خاک های چند لایه بسیار کمتر است و برای کار در محیط های کاوش با چنین شرایطی حتما توصیه میشود. فلزیاب های فرکانس پایین دارای خطای بیشتری در محیط های چند لایه هستند و همچنین امکان از دست دادن اهداف بسیار زیاد است.

عمق زیاد هدف: به دلیل ماهیت کارکرد و تکنولوژی مورد استفاده عمق نفوذ فلزیاب های پالسی چندین برابر فلزیاب های VLF است و اگر مطمئن هستید که هدف شما در عمق بیشتر از 1.5 متری قرار دارد حتما باید از فلزیاب پالسی استفاده کنید.

نحوه انجام تنظیمات فلزیاب پالسی

هر دستگاه الکترونیکی دارای یک سری تنظیمات و سوییچ های مخصوص به خود جهت آماده سازی برای انجام کار است. تنظیمات فلزیاب یکی از اصلی ترین اصول اولیه کار با فلزیاب است.شرکت های تولید کننده فلزیاب سعی دارند تا دستگاههایی را تولید کنند که کار با آنها ساده بوده و دارای کمترین تعداد دکمه و سوئیچ باشند تا تازه واردان و اپراتور های فلزیاب بی تجربه بتوانند با آنها کار کنند. هر دستگاه فلزیاب از قسمت های مختلفی همچون کویل و لوپ ، دسته ، یونیت کنترل اصلی و … تشکیل شده است که توضیحات مربوط به هر قسمت در پست نحوه انجام تنظیمات انواع فلزیاب داده شده است.

مزایای فلزیاب های پالسی

از مزیت های قابل توجه این نوع فلزیاب ها می توان به حساس نبودن آنها در برابر کانی های داخل زمین اشاره کرد که بر خلاف نمونه های دیگر هشداری در برابر این نوع مواد نمی دهد. همچنین این دستگاه ها عمق زنی بیشتری نسبت به بعضی فلزیاب های دیگر نظیر فلزیاب های (VLF) دارند. عمق زنی سیستم های پالسی بین 3 تا 8 متر تایین شده است. مورد مهم دیگر این است که دقت این فلزیاب ها در زیر آب و یا سواحل بسیار بیشتر است. نمک و سایر مواد معدنی موجود در آب شور استفاده از هر فلزیاب با فرکانس پایین را غیرممکن می کند.

معایب فلزیاب های پالسی

سیستم تفکیک این فلزیاب ها در پیدا کردن قطعات بسیار ریز ضعیف تر از فلزیاب های VLF عمل می کند و به صورت کلی نیز در تفکیک کردن فلزات از یکدیگر راندمان پایین تری نسبت به فلزیاب های فرکانس پایین دارند. مورد دیگر مصرف باتری در این دستگاه ها می باشد. مصرف باتری در فلزیاب های پالسی به دلیل ماهیت و نحوه عملکرد آنها بیشتر از سایر سیستم ها می باشد.

از دیگر معایب این دستگاه ها میتوان به حساسیت آنها در برابر میدان مغناطیسی زمین اشاره کرد. این حساسیت بدین صورت است که در پایان هر نوسانی ممکن است به نظر برسد که یک ضربه (Hit) وجود دارد اما این درست نیست و عادت کردن به آن آسان است اما هنوز هم می تواند آزاردهنده باشد.

فاکتور های مهم قبل از خرید دستگاه های پالسی

قبل از خرید دستگاه های پالسی باید یک سری نکات را به عنوان کلیات مد نظر داشته باشید که در زیر خلاصه شده اند. رعایت این فاکتور ها سبب میشود تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید:

  • عمق کاوش مناسب
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • سازگاری با جنس خاک و شرایط اقلیمی ایران
  • ثبات و پایداری در انواع محیط کاوش
  • بهره مندی از سیستم تفکیک هوشمند
  • سازگاری با انواع کویل فلزیاب در سایزهای مختلف
  • قابلیت تفکیک حفره و راهروهای زیرزمینی از فلزات
  • برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش

قیمت فلزیاب پالسی در بازار ایران

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت فلزیاب های پالسی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه، امکانات و قابلیت های دستگاه فلزیاب، نوسانات ارزی، ممنوعیت واردات و موانع قانونی به کار گیری این دستگاه ها اشاره کرد. در بسیاری از مواقع نیاز به خرید یک دستگاه گرانقیمت برای کاوش در یک محیط مشخص نیست و استفاده از یک دستگاه فلزیاب معمولی می تواند راهگشا باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت فلزیاب می‌توان به تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن اشاره کرد. امروزه دو تکنولوژی وی ال اف و پالسی بیشترین نقش را در ساخت فلزیاب دارند و فلزیاب های پالسی معمولا گران قیمت تر هستند.

نکته قابل توجه در قیمت دستگاه فلزیاب این است که نمونه های خارجی دارای قیمتی به مراتب بیشتر از ارزش واقعی خود هستند و دلیل آن نیز ممنوعیت واردات، موانع قانونی نگهداری و به کارگیری در داخل ایران، نوسانات ارزی و هزینه های انبارداری میباشد.به صورت کلی یک فلزیاب ایرانی دارای قیمتی پایین تر از یک نمونه مشابه خارجی می باشد اما متاسفانه بسیاری از افراد سودجو در این بازار اقدام به فروش دستگاه فلزیاب تقلبی خود تحت عنوان فلزیاب تصویری ، فلزیاب خارجی و … میکنند و سبب شده‌اند تا کاوشگران واقعی برای پیدا کردن یک دستگاه مناسب با مشکل روبرو شوند.

دلیل پایین تر بودن قیمت گنج یاب و فلزیاب ساخت شرکت IKPV رامی توان به بومی سازی تکنولوژی ساخت مربوط دانست. این امر سبب حذف هزینه های گزاف گمرک و واردات کالا و همچنین هزینه حمل و نقل آن می‌شود.

در ادامه میتوانید قیمت انواع فلزیاب پالسی را مشاهده کنید:

نام قیمت تکنولوژی ساخت عمق
AJM 13300 28,000,000 بوقی- پالسی- آنتن راداری عمق بوق : 6 متر – عمق آنتن 8متر شعاع : 800متر
AJM 13300 Plus 54,500,000 بوقی- پالسی- آنتن راداری- سوپرسنسور عمق بوق : 6 متر – عمق آنتن 8متر شعاع : 800متر – عمق اسکن 5 متر
AJM BUGLE 22,200,000 بوقی پالسی عمق : 6 متر
AJM BUGLE Plus 47,000,000 بوقی پالسی + سوپرسنسور بوگل عمق لوپ : 6 متر – عمق اسکن : 5 متر
AJM IMAGING 38,000,000 بوقی – آنتن راداری – تصویری عمق : 8 متر – عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000متر
AJM IMAGING PT 27,000,000 بوقی- تصویری عمق : 6 متر
ANTARES 40,0000,000 بوقی پالسی عمق : 10 متر
ANTARES IMAGING 52,000,000 بوقی پالسی-تصویری عمق : 10 متر
ANTARES Plus 60,0000,000 بوقی پالسی + سوپرسنسور عمق : 10 متر + عمق اسکن 5 متر
apex m-1 49,000,000 بوقی پالسی حداکثر عمق : 10 متر
apex m-1 Plus 68,000,000 بوقی پالسی + سوپر سنسور حداکثر عمق لوپ : 10 متر – عمق اسکنر 5متر
apex m-2 25,000,000 بوقی پالسی عمق : 2 متر
apex m-3 35,000,000 بوقی پالسی عمق : 3 متر
AUR 370 45,600,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر عمق بوق : 6 متر – عمق آنتن 8 دمتر شعاع : 700متر اسکنر :6 متر
AUR 370 Multi 130,000,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 12 متر شعاع : 1200 متر اسکنر :14 متر
AUR 370 PLUS 70,000,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر- عمق بوق : 7 متر – عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
AUR 370 PLUS S 90,000,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسور عمق بوق : 7 متر – عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
AUR 370 Pro 160,000,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپرسنسور عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 12 متر شعاع : 1200 متر اسکنر :14 متر
AUR 370 S 65,000,000 بوقی پالسی-آنتن راداری – اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپرسنسور عمق بوق : 6 متر – عمق آنتن 8 دمتر شعاع : 700متر اسکنر :6 متر
AUTOCRAT 12,800,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) عمق : 5 متر – شعاع : 500متر
AUTOCRAT Plus 30,000,000 آنتن راداری ( فرکانسی )+سوپرسنسور عمق : 5 متر – شعاع : 500متر-عمق اسکن 5 متر
DERAK 101 13,000,000 بوقی عمق :2 متر
DERAK 101 Plus 26,000,000 بوقی + سوپرسنسور عمق :2 متر – عمق اسکن 5 متر
DERAK 102 16,600,000 بوقی – آنتن راداری عمق بوق : 2 متر – عمق آنتن 2 متر شعاع : 700متر
DERAK 102 Plus 30,000,000 بوقی – آنتن راداری + سوپرسنسور عمق بوق : 2 متر – عمق آنتن 2 متر شعاع : 700متر – عمق اسکن 5متر
DERAK 110 25,000,000 بوقی تصویری – آنتن راداری عمق : 2.5 متر – عمق آنتن 5 متر شعاع : 200متر
DERAK 116 18,000,000 بوقی تصویری عمق : 2.5 متر
DERAK SUPER SENSOR 23,600,000 سوپر سنسور مگنتومتر تصویری عمق : 5 متر
DMF-Y 21,000,000 آنتن راداری دو نفره ( فرکانسی ) عمق : 15 متر – شعاع : 1500 متر
DMF-Y Plus 45,000,000 آنتن راداری دو نفره ( فرکانسی ) + سوپرسنسور عمق : 15 متر – شعاع : 1500 متر
GOLDEN WIN 14,000,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) عمق : 9 متر – شعاع : 700متر
GOLDEN WIN Plus 33,500,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپرسنسور عمق : 9 متر – شعاع : 700متر
HOXNE 117,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1500 متر اسکنر :8 متر
HOXNE 2 137,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب + سوپرسنسور عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1500 متر اسکنر :8 متر
HOXNE PLUS 200,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب عمق بوق : 10 متر – عمق آنتن 10 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 12 متر
HOXNE PLUS 230,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب+سوپرسنسور عمق بوق : 10 متر – عمق آنتن 10 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 12 متر
Hoxne Pro 310,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب عمق بوق : 10 متر – عمق آنتن 25 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 16 متر
Hoxne Pro 2 390,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب+سوپرسنسور عمق بوق : 10 متر – عمق آنتن 25 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 16 متر
HS366 67,000,000 آنتن راداری – اسکنر – یون یاب عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر :8 متر
HS366 PROFESSIONAL 83,000,000 بوقی (پالسی) – آنتن راداری – اسکنر – یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر :8 متر
HUYGENS SUPER SENSOR 70,000,000 سوپر سنسور مگنتومتر تصویری عمق : 7 متر
IKPV BEST PROFESSIONAL 620,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپر سنسور- یون یاب عمق بوق : 10 متر – عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 18 متر – سوپر سنسور 6 متر
IKPV PRO 310,000,000 بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپر سنسور- یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 14 متر
IKSON 30,000,000 یون یاب + سوپرسنسور عمق اسکنر 5 متر
ION SENSOR 5,000,000 یون یاب
KOMATSU A-U-2 47,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 4 متر
KOMATSU A-U-2 Plus 68,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسور عمق : 4 متر
KOMATSU A-U-4 98,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 8 متر
KOMATSU A-U-4 Plus 120,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسور عمق : 8 متر – سوپرسنسور 5 متر
KOMATSU A-U-8 156,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 12 متر
KOMATSU A-U-8 Plus 180,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسور عمق : 12 متر – سوپرسنسور 5 متر
KOMATSU A-U-16 230,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 16 متر
KOMATSU A-U-16 Plus 250,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپر سنسور عمق : 16 متر
LEOPARD 1000 60,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 4 متر
LEOPARD 2000 92,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 6 متر
LEOPARD 4000 128,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 10 متر
LEOPARD 8000 270,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 16 متر
LEOPARD 16000 640,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر بالای 20 متر
MINI GPR 16,300,000 اسکنر تصویری عمق :3 متر
MobiFuture(Q) 25,700,000 اسکنر موبایلی مگنتومتر عمق : 3 متر
MobiFuture(R) 30,000,000 اسکنر موبایلی مگنتومتر عمق : 4 متر
MobiFuture(s) 46,000,000 اسکنر موبایلی عمق : 5 متر
MobiFuture(T) 60,000,000 اسکنر موبایلی مگنتومتر عمق : 6 متر
PMR-IR1 5,000,000 آنتن راداری – (تک دسته)
PMR-IR2 9,500,000 آنتن راداری – (جفت دسته )
PMR-PLUS 5,200,000 آنتن راداری – دوقلو
PV 5000 11,000,000 بوقی 2 متر
PV IMAGING 32,000,000 بوقی- تصویری – آنتن راداری عمق : 7 متر – عمق آنتن : 7 متر شعاع : 700 متر
RICHEL M-10 19,800,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 2متر
RICHEL M-20 28,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 3 متر
RICHEL M-40 40,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 6 متر
RICHEL M-40 Plus 50,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر + سوپرسنسور عمق : 6 متر
RICHEL M-80 80,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 6 متر
RICHEL M-80 Plus 100,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+سوپرسنسور عمق : 6 متر
RICHEL M-160 150,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر عمق : 14 متر
RICHEL M-160 Plus 165,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسور عمق : 14 متر
RPM-1 5,000,000 شاقول فنری(روکش طلایی)
RPM-2 6,000,000 شاقول طلایی
RPM-3 7,000,000 شاقول نقره ای
RPM-4 8,000,000 شاقول آلومینیوم
Schneider Series 880,000,000 بوقی پالسی تصویری -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر-اسکنر موبایلی- سوپر سنسور- یون یاب عمق کاوش مگنومتر بالای 20 متر، عمق کاوش لوپ 12 متر ، عمق کاوش آنتن 35 متر ، شعاع 3000 متر
SNM 17,500,000 بوقی – آنتن راداری عمق بوق : 3 متر – عمق آنتن 4 متر شعاع : 500متر
TACHAR T1 70,000,000 بوقی پالسی تصویری -آنتن راداری – سوپر سنسور مگنتومتر-یون یاب عمق بوق : 7 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :7 متر
TACHAR T4 95,000,000 نقطه زن (لوپی) – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
TACHAR T4 Plus 120,000,000 نقطه زن (لوپی) – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب+ سوپرسنسور عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
TACHAR T8 150,000,000 بوقی پالسی تصویری – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :12متر
TACHAR T8 Plus 180,000,000 بوقی پالسی تصویری – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب + سوپرسنسور عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :12متر
TACHAR T16 280,000,000 بوقی پالسی تصویری – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :16متر
TACHAR T16 Plus 310,000,000 بوقی پالسی تصویری – آنتن راداری-اسکنر مگنومتر – یون یاب+ سوپرسنسور عمق بوق : 8 متر – عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :16متر
TESLA SCAN 152 90,000,000 بوقی پالسی تصویری عمق لوپ : 12 متر
سوپر سنسور: 7 متر
TESLA SCAN 352 147,000,000 بوقی پالسی تصویری-سوپرسنسور مگنتومتر-یون یاب عمق : 12 متر
TESLA SCAN 777 179,000,000 بوقی پالسی تصویری-آنتن راداری-سوپرسنسور مگنتومتر-یون یاب عمق بوق : 14 متر – عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 14 متر
TOMAS-S-1 7,500,000 آنتن راداری عمق : 4 متر – شعاع : 500متر
TOMAS-S-2 8,500,000 آنتن راداری-فرکانسی عمق : 4 متر – شعاع : 500متر
TOMAS-S-3 10,500,000 آنتن راداری -فرکانسی عمق : 5 متر – شعاع : 500متر
TOMAS-S-3 Plus 27,000,000 آنتن راداری -فرکانسی + سوپرسنسور عمق : 5 متر – شعاع : 500متر
TORNADO 17,000,000 بوقی عمق : 3.5 متر
TORNADO Plus 40,000,000 بوقی + سوپرسنسور عمق لوپ : 3.5 متر – عمق اسکن 5 متر
UN3 ION SENSOR 8,500,000 یون یاب
UN3 SENSOR 8,500,000 یون یاب
ZICCO X1 26,100,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000متر
ZICCO X1 Plus 45,000,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپرسنسور عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000متر عمق اسکن 5 متر
ZICCO X2 38,000,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) عمق: 30 متر شعاع : 3000متر
ZICCO X2 Plus 57,000,000 آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپر سنسور عمق: 30 متر شعاع : 3000متر – عمق اسکنر 5 متر

نوشته مزایا و معایب فلزیاب پالسی اولین بار در فلزیاب آلماتی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا