رپورتاژ

روغن هسته انگور برای مو کشف فواید و کاربردهای مبتنی بر شواهد

اداکسو

نکات کلیدی:

  • محتوای غنی از مواد مغذی موجود در روغن هسته انگور می تواند به سلامت مو کمک کند
  • خواص آنتی اکسیدانی ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظت از مو کمک کند
  • بافت سبک وزن روغن هسته انگور به حفظ وزن مو کمک می کند
  • روغن هسته انگور ممکن است با مرطوب کردن پوست سر به مبارزه با مشکلات پوست سر کمک کند
  • ممکن است با تغذیه ریشه ها و بهبود گردش خون به رشد مو در برخی افراد کمک کند
  • ممکن است با آب بندی در رطوبت، کاهش موخوره و درخشندگی به مو کمک کند
  • می تواند به محافظت از مو در برابر عوامل استرس زای محیطی و آسیب کمک کند

معرفی

تا به حال به این فکر کرده اید که روغن هسته انگور برای چه چیزی مفید است؟ روغن هسته انگور مانند نگینی پنهان در میان روغن های طبیعی است. این روغن مملو از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و چربی است که می تواند هم برای مو و هم برای پوست عالی باشد. روغن هسته انگور ممکن است به تقویت سلامت مو و تغذیه پوست سر کمک کند. می تواند به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کند و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. همانطور که افراد بیشتری از مزایای آن مطلع می شوند، ما آن را در بسیاری از محصولات مراقبت از مو و پوست مشاهده می کنیم.

آیا میدانستید؟

  1. روغن هسته انگور در کاهش شکستگی مو و بهبود استحکام کششی موثر است.
  2. روغن هسته انگور می تواند درخشندگی و درخشندگی مو را بهبود بخشد.
  3. روغن هسته انگور در ترمیم ساختار کوتیکول موهای فرسوده موثر است.
  4. استفاده از روغن هسته انگور می تواند مورفولوژی سطح فیزیکی تارهای مو را بهبود بخشد.

چه چیزی روغن هسته انگور را بسیار عالی می کند؟

قبل از اینکه مزایای پیشنهادی روغن هسته انگور برای مو را بشناسیم، اجازه دهید ابتدا خواص منحصر به فرد این روغن را درک کنیم.

  1. محتوای مواد مغذی

روغن هسته انگور سرشار از عناصر سالم مانند ویتامین E و چربی های حیاتی مانند اسید لینولئیک است. بدن ما به طور طبیعی نمی تواند اسید لینولئیک بسازد، اما برای سلامت مو و پوست مهم است. این مواد مغذی به طور بالقوه می توانند به پرورش مو و تحریک رشد کمک کنند.

  1. خواص آنتی اکسیدانی

روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضری که می توانند به سلول های مو و پوست آسیب برسانند، کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها ممکن است به سلامت و قوی نگه داشتن موهای شما کمک کنند و به کاهش ریزش و شکستگی مو کمک کنند.

  1. بافت سبک

روغن هسته انگور سبک تر از سایر روغن های موی محبوب مانند روغن زیتون یا نارگیل است. این خاصیت می‌تواند به جذب سریع‌تر کمک کند، و باعث می‌شود موها کمتر چرب شوند، بنابراین موها را سنگین نمی‌کند یا باعث تجمع آن‌ها نمی‌شود.

4. به راحتی توسط مو و پوست سر جذب می شود

روغن هسته انگور به راحتی وارد ساقه مو شده و جذب پوست سر می شود. این به طور بالقوه آن را برای تغذیه و حالت دهنده مو از داخل عالی می کند. ممکن است به رفع بسیاری از مشکلات مو کمک کند بدون اینکه احساس چربی یا پسماند از خود به جای بگذارد.

بیایید خلاصه ای سریع از این ویژگی های منحصر به فرد روغن هسته انگور داشته باشیم.

خواص روغن هسته انگور

محتوای مغذی غنی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E

خواص آنتی اکسیدانی مبارزه با رادیکال های آزاد باعث بهبود موهای آسیب دیده می شود

بافت سبک موها را سنگین نمی کند، مناسب برای انواع مو

جذب به ساقه مو و پوست سر برای تغذیه موثر نفوذ می کند

فواید روغن هسته انگور برای مو

اکنون که درک خوبی از آنچه که روغن هسته انگور را خاص می‌کند، داریم، بیایید راه‌های خاصی را بررسی کنیم که از طریق آن ممکن است سلامت موهای ما را تقویت کند.

  1. مبارزه با شوره سر و تشکیل پوست سر

مطالعات نشان داده اند که روغن هسته انگور با کمک به مبارزه با شوره سر ناشی از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر، به موها کمک می کند، اما این ادعا نیاز به بررسی بیشتر دارد. خاصیت حفظ رطوبت آن به تسکین و آبرسانی پوست سر کمک می کند. این می تواند به تسکین خارش و ناراحتی کمک کند.

مالیدن روغن گرم هسته انگور به آرامی بر روی پوست سر در حرکات دایره ای ممکن است به حذف هرگونه تجمع یا سلول های مرده پوست کمک کند.

با این حال، همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر گونه درمان جدید برای مشکلات پوست سر با متخصص پوست خود مشورت کنید، زیرا این موارد می تواند نشانه یک بیماری جدی تری مانند پسوریازیس (یک بیماری پوستی) یا یک عفونت بزرگ مانند کرم حلقوی باشد.

2. تقویت رشد مو

همانطور که قبلا اشاره شد، روغن هسته انگور سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و چربی های حیاتی است. همه اینها نقش کلیدی در حمایت از رشد مو و سلامت کلی دارند. مطالعات نشان داده اند که دانه انگور به روش های زیر به رشد مو کمک می کند:

  1. تقویت ریشه مو

روغن هسته انگور می تواند به ساقه مو نفوذ کند و هر رشته را از داخل تقویت کند. ممکن است به طور بالقوه با تقویت ریشه های مو کمک کند و منجر به موهای سالم تر و قوی تر شود که می تواند در برابر شکستن و سایش روزانه مقاومت کند.

  1. بهبود گردش خون

مالیدن روغن هسته انگور به پوست سر می تواند به افزایش جریان خون کمک کند. این ممکن است با تامین مواد مغذی و اکسیژن به ریشه مو از رشد مو حمایت کند.

اگر فکر می کنید یک مشکل اساسی مانند یک بیماری هورمونی یا پزشکی، یا کمبود تغذیه باعث ریزش مو شده است، بهتر است به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

  1. آب بندی در رطوبت و کاهش موخوره

یک مزیت بزرگ روغن هسته انگور پتانسیل آن برای قفل کردن رطوبت در ساقه مو است. این ممکن است به کاهش خشکی و وز مو کمک کند. افزودن چند قطره روغن هسته انگور به موهایتان ممکن است به صاف، براق و هیدراته ماندن موهایتان کمک کند.

  1. افزایش درخشندگی و شادابی

روغن هسته انگور ممکن است به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو معجزه کند. می تواند به موهای شما درخشندگی و شادابی سالم ببخشد. بافت سبک روغن به موهای شما احساس چربی یا سنگینی نمی دهد، که می تواند آن را برای استفاده روزانه عالی کند.

استفاده از 2 تا 3 قطره روغن هسته انگور به طور مستقیم روی موهای مرطوب بعد از حمام ممکن است به عنوان یک درخشش و تقویت کننده رطوبت عالی عمل کند.

  1. حفاظت از عوامل استرس زای محیطی

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انگور ممکن است به محافظت از موهای شما کمک کند. آنها می توانند از مو در برابر عناصر آسیب رسان مانند آلودگی، گرما و اشعه UV محافظت کنند. افزودن این روغن به روتین مراقبت از مو ممکن است آسیب مو ناشی از این عوامل استرس زا را کاهش دهد و به مان کمک کند قوی و سالم بماند.

بسیاری از مطالعات خواص مفید روغن هسته انگور را برای سلامت مو پیدا کرده اند، با این حال، مطالعات انسانی در مقیاس بزرگ برای تایید مزایای آن مورد نیاز است.

به فواید بالقوه روغن هسته انگور برای سلامت مو نگاه کنید.

مزایای بالقوه تاثیر روغن هسته انگور

  • مبارزه با شوره سر و تجمع پوست سر پوست سر را تسکین و مرطوب می کند و شوره سر را کاهش می دهد
  • تقویت رشد مو ریشه مو را تقویت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد
  • رطوبت مهر و موم و کاهش موخوره موها را صاف، براق و به خوبی مرطوب نگه می دارد
  • افزایش درخشندگی و شادابی باعث درخشش سالم بدون سنگینی مو می شود
  • محافظت از مو در برابر عوامل استرس زای محیطی در برابر آلودگی، گرما و اشعه UV

نحوه استفاده از روغن هسته انگور برای مراقبت از مو

راه های زیادی برای اضافه کردن روغن هسته انگور به روتین مراقبت از مو وجود دارد. در اینجا، چند راه ساده توسط متخصصان پیشنهاد شده است:

  1. به عنوان یک مرطوب کننده سبک

اگر موهای خشک یا شکننده دارید، روغن هسته انگور می تواند به عنوان یک مرطوب کننده ماندگار معجزه کند. کافی است چند قطره روغن را بین کف دست خود بمالید و به موهای خود بمالید. برای مبارزه با دو شاخه شدن و خشکی مو، روی نوک مو تمرکز کنید.

  1. به عنوان یک درمان با روغن داغ

درمان روغن داغ با روغن هسته انگور می تواند برای پوست سر شما معجزه کند. همچنین می تواند به موهای شما عمق و درخشندگی بدهد. مقداری روغن هسته انگور و چند قطره اسانس اسطوخودوس یا رزماری را گرم کنید. سپس، مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. حدود نیم ساعت سر خود را در یک حوله گرم بپیچید. این به روغن اجازه می دهد تا قبل از شستن موهای شما عمیقا وارد ساقه موهای شما شود.

  1. به عنوان اسپری برای کنترل موخوره

برای مبارزه با موخوره و صاف و براق نگه داشتن موهایتان به یک پاسخ سریع نیاز دارید؟ با استفاده از روغن هسته انگور یک اسپری موی مغذی درست کنید. یک فنجان آب مقطر را با دو قاشق غذاخوری روغن هسته انگور و دو قطره اسانس اسطوخودوس در یک بطری اسپری مخلوط کنید. قبل از اسپری کردن روی موهایتان، آن را به خوبی تکان دهید تا لطافت و درخشندگی آنی حاصل شود.

  1. در ماسک های مو DIY

روغن هسته انگور وقتی در ماسک های خانگی استفاده می شود می تواند موهای شکسته را عمیقاً تغذیه و ترمیم کند. برای تهیه یک ماسک موی ساده و در عین حال قدرتمند، یک آووکادوی رسیده را با یک قاشق غذاخوری روغن هسته انگور له کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید، بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

  1. ترکیب با روغن های دیگر

به عنوان یک روغن حامل عالی، روغن هسته انگور به خوبی با سایر روغن های ضروری در درمان مو ترکیب می شود. برخی از ترکیبات محبوب شامل افزودن آن به روغن بادام برای رطوبت بیشتر یا روغن درخت چای برای سلامت پوست سر است.

بیایید مرور کنیم که چگونه می توانید روغن هسته انگور را در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید.

کاربرد روغن هسته انگور

  • مرطوب کننده سبک چند قطره را روی موهای مرطوب بمالید تا از خشکی آن جلوگیری کنید
  • درمان با روغن داغ روغن گرم را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند
  • اسپری Frizz Control را با آب و روغن اسطوخودوس مخلوط کنید، روی مو اسپری کنید
  • ماسک های مو DIY را با آووکادو یا سایر مواد مغذی ترکیب کنید
  • با روغن های دیگر مخلوط کنید و برای مزایای بیشتر با روغن بادام یا روغن درخت چای مخلوط کنید

چگونه بهترین روغن هسته انگور را برای مو انتخاب کنیم؟

انتخاب روغن هسته انگور با کیفیت بالا برای بهره مندی از تمام فواید آن کلیدی است. بنابراین، هنگام جستجوی گزینه عالی باید به چه چیزی توجه کنید؟

  1. فشار سرد در مقابل تصفیه شده

روغن هسته انگور تصفیه نشده و فشرده سرد را نسبت به روغن های تصفیه شده انتخاب کنید. فرآیند تصفیه ممکن است مواد مغذی و آنتی اکسیدان های کلیدی روغن را از بین ببرد. روغن هسته انگور فشرده تمام خواص مغذی خود را حفظ می کند و به طور کلی انتخاب سالم تری است.

  1. ارگانیک در مقابل غیر ارگانیک

به سراغ روغن هسته انگور ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی مضر بروید. این تضمین می کند که خالص ترین شکل روغن را به مو و پوست سر خود می دهید.

  1. مواد افزودنی و خلوص را بررسی کنید

از محصولات روغن هسته انگور که حاوی مواد افزودنی، پارابن یا رنگ های مصنوعی هستند دوری کنید. اینها می توانند به سلامت موهای شما آسیب برسانند. مارک هایی را انتخاب کنید که دارای روغن هسته انگور بدون هگزان و 100٪ خالص هستند. به این ترتیب می توانید بهترین نتایج را تضمین کنید.

اقدامات احتیاطی و ایمنی

اگرچه اکثر مردم به روغن هسته انگور واکنش خوبی نشان می دهند، اما همیشه هوشمندانه است که هنگام امتحان یک محصول جدید محتاط بمانیم.

  1. تست پچ برای واکنش های آلرژیک

قبل از استفاده از روغن هسته انگور به مو و پوست سر خود، یک تست چسب کوچک روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه واکنش منفی را بررسی کنید. اگر قرمزی، خارش یا بثورات پوستی ظاهر شد، استفاده از محصول را متوقف کنید. اگر علائم ادامه یافت، بهتر است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

  1. ذخیره سازی مناسب برای حفظ کیفیت

روغن هسته انگور را به خوبی نگهداری کنید تا کیفیت و اثربخشی آن حفظ شود. ظرف را به خوبی در بسته نگه دارید و در جای خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

نتیجه

با استفاده از پتانسیل روغن هسته انگور برای تقویت سلامت موهای خود، می توانید یک تجربه مراقبت از مو کاملاً طبیعی و مغذی را تجربه کنید. روغن هسته انگور با ترکیبی عالی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و چربی های کلیدی می تواند راه حلی مناسب و کارآمد برای رسیدگی به مشکلات مختلف مو ارائه دهد. در عین حال، ممکن است به رشد مو کمک کند و مو را مرطوب کند. چه از آن به عنوان یک مرطوب کننده سبک، یک درمان با روغن داغ یا یک اسپری کنترل موخوره استفاده کنید، روغن هسته انگور می تواند به طور کامل مراقبت از موهای شما را اصلاح کند. فقط مطمئن شوید که روغن هسته انگور خالص و فشرده سرد را انتخاب کنید و در انجام اقدامات ایمنی صحیح احتیاط کنید. شما با یک متخصص مو مشورت کنید تا بهترین راهنمایی را در مورد چگونگی به دست آوردن مزایای شگفت انگیز از این شگفتی طبیعی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا