رپورتاژ

جذابیت های سفر به مشهد با قطار

جذابیت های سفر به مشهد با قطار

مشهد شهر پرمسافر ایران است. شهری که سالانه بیش از 25 میلیون مسافر دارد. مسافرانی از جای جای کشور و حتی خارج از کشور که اشتیاق زیارت امام مهربانی ها را در دل دارند و پابوسی این امام رئوف آرزوی آنهاست. اهالی تبریز که خود در یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری ایران زندگی می کنند، از مسافران همیشگی پایتخت معنوی ایران هستند. تور مشهد از تبریز به صورت مداوم از سوی آژانس های مسافرتی برگزار می شود و با شیوه های مختلف قابل رزرو است. این تور را می توانید به صورت هوایی، زمینی با اتوبوس و زمینی با قطار تجربه کنید.

چرا سفر با قطار؟

شیوه های مختلفی برای سفر به مشهد وجود دارد. شما می توانید با خودروی شخصی دل به جاده بزنید و یا اینکه روش ارزان سفر با اتوبوس را انتخاب کنید. تهیه بلیت هواپیما مشهد نیز به سبب سرعت و راحتی سفر انتخاب مسافران بسیاری است. در این میان بسیاری از افراد ترجیح می دهند سفر ریلی را انتخاب کنند. انتخاب قطار برای سفر دارای مزایا و معایبی است که بهتر است پیش از انتخاب نوع سفر خود، از آنها آگاه باشید:

مزایای سفر با قطار

سفر با قطار از مزیت های بسیاری برخوردار است که دیدن طبیعت جذاب در طول مسیر و ارزان تر بودن بلیت از مهم ترین آنها به شما می آید.

  • امنیت بالای سفر با قطار

قطار از امن ترین وسیله های سفر است و احتمال تصادف در سفر ریلی در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بسیار پایین است.

  • ارزان تر تمام شدن سفر

هزینه بلیت قطار نسبت به بلیت هواپیما ارزان تر است و سفر ریلی می تواند سفری مقرون به صرفه را نصیب مسافران کند.

  • جذابیت های مسیر

یکی از مهم ترین جذابیت های سفر بازدید از طبیعت زیبا و شگفت انگیز است. این جذابیت در تور قطار از همان شروع سفر آغاز می شود. دیدن مناظرشهر های مختلف از پنجره قطار یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر زمینی به مشهد است.

  • فضای بیشتر برای حمل بار

در قطار فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد. شما می توانید چمدان های خود را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در قفسه های بالای کوپه بگذارید و نگرانی از بابت حمل بار اضافه نداشته باشید.

معایب سفر با قطار

سفر با قطار با وجود تمام جذابیت های خود معایبی نیز دارد که البته به نسبت مزایای آن به چشم نمی آیند.

  • طولانی شدن سفر

مهم ترین و شاید تنهاترین عیب سفر با قطار سرعت پایین آن به نسبت دیگر وسایل حمل و نقل است. قطار در ایستگاه های مختلف توقف دارد و این توقف ها مدت زمان سفر شما را طولانی می کند.

قطارهای مسیر تبریز – مشهد

قطارهای شش تخته

تنها قطار شش تخته ای که در مسیر تبریز به مشهد وجود دارد، قطار سه ستاره میلاد است. میلاد از ارزان ترین قطارهای این مسیر است و سفری کاملاً اقتصادی را برای مسافران خود رقم می زند. قطارهای میلاد معمولاً ساعت 15:30 دقیقه حرکت می کنند.

قطارهای چهار تخته

مسیر تبریز به مشهد را می توانید با قطار های چهار تخته طی کنید. قطار سه ستاره خلیج فارس، قطار سه ستاره طوس و قطار سه ستاره شهاب از قطارهای این مسیر هستند. در این میان، قطار شهاب از لوکس ترین و گران ترین قطارهای این مسیر است. قطارهای شهاب و طوس معمولاً ساعت 13 تبریز را ترک می کنند.

قیمت تور مشهد قطار

قیمت تور مشهد به عوامل متعددی بستگی دارد که نوع وسلیه حمل و نقل تنها یکی از آنهاست. کیفیت هتل انتخابی، زمان سفر، شیوه سفر، خدمات تور و مدت زمان اقامت از مهمترین فاکتورهایی هستند که هزینه تور را مشخص می کنند. در سفر با قطار آنچه بیش از همه قیمت تور را تحت تأثیر خود قرار می دهد، کیفیت هتل است. سفرآس24 به عنوان مرجع رسمی رزرو تور و هتل در ایران، تورهای های خود را به صورتی متنوع در دسته های تورهای لاکچری، اکونومی و ارزان قیمت برای رزرو در دسترس مسافران قرار داده است.

مسیر ریلی تبریز به مشهد چندان پر تردد نیست، بنابراین شانس پیدا کردن تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت کم است. اگر می خواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید، بهتر است زمانی برای خرید تور اقدام کنید که حجم سفر ها کاهش یافته است. زمستان به جز اسفند ماه و همچنین فصل امتحانات دانش آموزان از زمان های کم مسافر و ارزان سفر به مشهد هستند.

محبوب ترین جاذبه های مشهد

مشهد اگر چه شهری زیارتی است، اما فرصت های متنوعی را برای سیر و سیاحت نیز در اختیار مسافران خود می دهد. در این شهر پس از زیارت امام رضا (ع)، می توانید انواع تفریحات مهیج را امتحان کنید و به بازدید از بهترین مناظر طبیعی و تاریخی بپردازید. حضور در هتل های لاکچری مشهد نیز جزء مهم ترین جذابیت های این شهر است.

تفریحات آبی و غیر آبی

مشهد یکی از جذاب ترین شهر های ایران برای تفریح است. در این شهر می توانید تفریحات متنوعی را در دسته آبی و غیر آبی تجربه کنید. این شهر اگر چه دریا ندارد، اما مسافران خود را به چهار مجموعه آبی مجهز دعوت می کند که مدرن ترین سرسره ها و وسایل بازی را در خود جای داده اند. سرزمین موج های آبی، سرزمین موج های درخشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب از پر بازدیدترین مکان های این شهر هستند.

پارک ملت این شهر نیز با داشتن یک شهر بازی بزرگ و مجهز بازدیدکنندگان زیادی دارد. در این پارک انواع وسایل بازی مدرن تعبیه شده اند تا شما را با هیجانی غیر قابل وصف روبرو سازند. پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، طرقبه و شاندیز، دشت شقایق، جنگل جیغ و چالیدره از دیگر جاذبه های معروف مشهد هستند.

حضور در هتل های لاکچری

حضور در هتل های لاکچری

اقامت در هتل های پنج ستاره مشهد خود از تفریحات جذاب این شهر است. چرا که در این هتل ها انواع فضاهای تفریحی و ورزشی گنجانده شده تا مسافران به بهترین امکانات دسترسی داشته باشند. تور مشهد هتل درویشی لوکس ترین تور قابل رزرو در مشهد است. این هتل پنج ستاره دارای ساختمانی مجلل در بیست و سه طبقه است که انواع اتاق های vip  و دوبلکس هایی با چیدمان کشورهای مختلف در آن جای گرفته اند.

در این هتل می توانید از انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند زمین و سالن ورزشی، پارک کودک، گیم نت، بازی ویدئویی، سالن ماساژ و سونا، فضای سبز، مرکز خرید، آرایشگاه، کافی شاپ و رستوران آتریوم بهره مند باشید. هتل قصر طلایی، هتل بین المللی قصر، هتل رز درویشی، هتل هما 1 و هتل الماس 2 از دیگر پنج ستاره های مشهد هستند که اقامت در آنها تجربه ای وصف ناپذیر است.

بازدید از مراکز خرید لوکس

خرید در مشهد از برنامه های ثابت مسافران است. چرا که این شهر در جای جای خود مراکز خریدی از نوع سنتی، لوکس و ارزان قیمت را جای داده است. برای خرید انواع اجناس برند می توانید به مراکز خرید لوکس مراجعه کنید و برای خرید های ارزان نیز بازارهای قیمت مناسب را انتخاب نمایید.

نکته قابل توجه درباره مراکز خرید لوکس مشهد وجود انواع امکانات تفریحی و رفاهی در آنهاست. در این مراکز می توانید علاوه بر خرید به رستوران های مجلل دسترسی داشته باشید، در سینماهای چند بعدی فیلم ببینید و به انواع وسایل بازی و سرگرمی دسترسی داشته باشید. بازار رضا، مرکز خرید 17 شهریور، مرکز خرید آرمان، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید پروما، مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری آلتون و مرکز خرید آرمیتاژ از معروف ترین مراکز خرید مشهد هستند.

سوالات متداول تور قطار تبریز- مشهد

مدت زمان سفر ریلی از تبریز به مشهد چقدر است؟

مدت زمان سفر از تبریز به مشهد با قطار 25 ساعت است. البته بسته به نوع قطار این زمان ممکن است کمی تغییر کند.

در سفر ریلی به مشهد از کدام شهرها عبور می کنیم؟

تبریز، زنجان، قزوین، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور از شهرهایی هستند که در مسیر حرکت قطار تبریز-  مشهد قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا