تاکید رئیس پارک علم و فناوری کردستان بر ضرورت تولید محتوا در حوزه دانش
رییس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانش آموخته مطلوب را به جامعه معرفی می کند و مرکز سرریز خلق ایده و تولید محتوا است، گفت: با وجود اینکه دانشگاه مرکز دانش است، اما بیش از ۸۰ درصد یادگیری های بشری از راه آموزش های غیر رسمی به دست می آید.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حامد قادرزاده در نشست خبری با خبر نگاران رسانه های جمعی، با بیان اینکه پارک علم و فناوری، رسالت کاری خود را توزیع عادلانه دانش و آگاهی در جامعه، آگاهی بخشیدن به مردم و توسعه علم و دانش می داند؛ گفت: پارک علم و فناوری از عامل های مهم پیشرفت در جامعه است.
وی افزود: این پارک ها امروز در دنیا به عنوان مکمل آموزشی در کنار دانشگاه شناخته شده است، هر فرآیند دریافتی نیازمند سیستم هاضمه است و پارک علم و فناوری نیز مرکز هاضمه علم است.
رییس پارک علم و فناوری استان کردستان، با بیان اینکه استمرار حرکت علم در جامعه بر اساس فناوری و دانش بنیان بودن است، عنوان کرد: سهم افراد در جامعه بر اساس تولیدی است که میتواند جامعه را دچار تحرک کند و به پیش ببرد.
قادرزاده، با بیان اینکه همگرایی بین شهر و روستا، به توزیع عادلانه درآمد بستگی دارد و با کاهش فاصله دانشی امکان پذیر است افزود: توزیع عادلانه جمعیت در کره خاکی فقط با توزیع عادلانه درآمد امکان پذیر است و تا زمانی که توزیع عادلانه دانش تحقق نیابد، این امر امکان پذیر نیست.
وی با تاکید براینکه، پارک علم و فناوری باید در روستاها به پیش برود افزود: کار رسانه نهادینه کردن دانش برای ایجاد آگاهی است و باید بتواند همگرایی بین شهر و روستا را کاهش دهد و در کنار پارک علم و فناوری به تولید دانش در مناطق دور دست تلاش کند.
به گفته وی، تزریق دانش به مناطق دوردست و روستاها ضروری تر از جاده است و بر همین اساس، تولید دانش باید در اولویت قرار گیرد و رسانه ها در این زمینه می توانند به پارک علم و فناوری استان در جهت توسعه و تولید دانش کمک کنند.
قادرزاده عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید تولید محتوای رسانه ها عادلانه و صحیح باشد، رسانه ها با شناسایی عوامل موثر و دانش آموختگان می توانند به پارک علم و فناوری در جهت رسیدن به چشم انداز ها و اهداف درست تولید علم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه، مرکز رشد در همه شهرها و روستاهای استان باید توسعه یابد و برای تحقق این مهم زمینه لازم است، یادآور شد: با پرورش علم دانش آموختگان می توان به توسعه پایدار در همه نقاط استان دست یافت.